  • 1. Data: 2005-10-02 15:39:02
    Temat: darowizna od rodzica
    Od: "Melwin" <m...@o...int.pl>

    Zamierzam sie budowac, ale dzialka jest na mojego ojca. Ma 8 arow.
    Czy bede musial zaplacic podatek od darowizny, czy ktos to wycenia ?
    Bo przeciez ojciec moze powiedziec ze dzialka jest warta 2 tysiace.

    Pozdrawiam
    Melwin

  • 2. Data: 2005-10-02 20:56:24
    Temat: Re: darowizna od rodzica
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy bede musial zaplacic podatek od darowizny, czy ktos to wycenia ?
    > Bo przeciez ojciec moze powiedziec ze dzialka jest warta 2 tysiace.

    Rynkowa wartość jest istotna a nie to co starszy oświadczy przed notariuszem.
    Wycenia to biegły z US jeśli zaniżysz wartość o więcej niż 33%. Wycenia
    niestety na Twój koszt - więc może nie kombinuj tylko zapłać co się należy albo
    kup od starszego najlepiej za pożyczone od niego pieniądze ,za ile chcesz nawet
    za 2 tys, tylko PCC zapłać od rynkowej.

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2005-10-02 22:14:51
    Od: "Melwin" <m...@o...int.pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > albo
    > kup od starszego najlepiej za pożyczone od niego pieniądze ,za ile chcesz

    Ok, to tylko jeszcze jedno pytanie. Wiem, że niekoniecznie ktoś tu musi
    wiedzieć. Ile moze kosztowac taka dzialka, tylko nie mowcie ze 20 tys tak
    jak sprzedaja w poblizu.

  • 4. Data: 2005-10-02 22:19:38
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Melwin napisał:

    > Ok, to tylko jeszcze jedno pytanie. Wiem, że niekoniecznie ktoś tu musi
    > wiedzieć. Ile moze kosztowac taka dzialka, tylko nie mowcie ze 20 tys tak
    > jak sprzedaja w poblizu.

    a dlaczego cena rynkowa mialaby byc inna??/

    ja stawialbym na tyle, na ile sasiedzi wyceniaja a inni kupuja;>
    i niekoniecznie musi to byc tyle,za ile sprzedaja w poblizu;>:D:D:D::D:D

  • 5. Data: 2005-10-03 10:53:03
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Ok, to tylko jeszcze jedno pytanie. Wiem, że niekoniecznie ktoś tu musi
    > wiedzieć. Ile moze kosztowac taka dzialka, tylko nie mowcie ze 20 tys tak
    > jak sprzedaja w poblizu.

    Kosztuje to tyle ile strony uznają za właściwe - wartość natomiast to nie
    koniecznie cena.
    Przy wartości 20 tys. i darowiżnie i tak taksa notariusza będzie wyższa niż
    podatek , ale jakoś nikt nie ma pomysłu jak wydymać notariusza tylko jak
    fiskusa.Inna sprawa , że notariusz to człowiek a fiskus to tylko jakiś kosmita.

    Pzdr-Kriss

  • 6. Data: 2005-10-05 06:46:39
    Od: "aga_agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    Jeżeli jest to darowizna od rodzica żadnego podatku sie nie płaci.
    Ja mam mieszkanie na tate i wiem ze jak bedzie chcial mi je "podarować" to
    nic nie zapłace

  • 7. Data: 2005-10-05 12:01:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    aga_agnieszka wrote:
    > Jeżeli jest to darowizna od rodzica żadnego podatku sie nie płaci.
    > Ja mam mieszkanie na tate i wiem ze jak bedzie chcial mi je "podarować" to
    > nic nie zapłace

    A to się zdziwisz.

  • 8. Data: 2005-10-05 12:13:31
    Od: "aga_agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    zadzwon do US to sie dowiesz ze ja mam racje

  • 9. Data: 2005-10-05 12:20:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    aga_agnieszka wrote:
    > zadzwon do US to sie dowiesz ze ja mam racje

    a ty jakaś łatwowierna jesteś.

    Na ile jest to mieszkanie wycenione, to ci zaraz powiem ile tego
    zapłacisz i pod jakimi warunkami nie zapłacisz.

  • 10. Data: 2005-10-05 12:42:53
    Od: "aga_agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    168 tys