  • 1. Data: 2014-03-26 16:01:57
    Temat: darowizna srodka trwalego (samochod)
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    napiszcie proszę, jak w świetle aktualnych przepisów wygląda i jak
    przeprowadzić, darowiznę środka trwałego (samochód osobowy). aktualnie
    jest on w eśt i jest amortyzowany (pozostało 11 miesięcy amortyzacji -
    jest to auto które wprowadziłem do ewidencji, wykupione po leasingu,
    odliczyłem 60% vat po wykupie) - czy robiąc darowiznę na najbliższego
    członka rodziny (prowadzę jednoosobowa dg) uniknę konieczności
    naliczenia vat-u ?

    - jak to zrobić skutecznie, bezpiecznie i najkorzystniej dla mnie (a nie
    fiskusa).

  • 2. Data: 2014-04-09 13:55:30
    Temat: Re: darowizna srodka trwalego (samochod)
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2014-03-26 16:01, news pisze:
> [...]
    > naliczenia vat-u ?
    >
    > - jak to zrobić skutecznie, bezpiecznie i najkorzystniej dla mnie (a nie

    nikt nie podpowie ?

  • 3. Data: 2014-04-09 13:59:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-09 13:55, news pisze:

    > nikt nie podpowie ?

    IMHO od zwrotu VATu nie uciekniesz.
    Nie wiem, czy nie będziesz musiał również doliczyć wartości auta do
    przychodu.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2014-04-10 10:43:17
    Od: noname <n...@n...pl>

    news wrote:
    [ciach]
    > nikt nie podpowie ?

    Przesiadłem się na rower (i Was to też czeka, albo będzie nawalanka po
    trupach, niestety)

    aa wracając, np. dostałem w spamie dziś coś o odliczeniach, zajrzałem, coś
    na twój temat
    http://www.vat.pl/zmiany-w-zasadach-naliczania-vat-o
    d-sprzedazy-aut--
    samochod-a-vat-9807/

  • 5. Data: 2014-04-10 22:35:16
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2014-04-09 13:59, Pete pisze:

    > IMHO od zwrotu VATu nie uciekniesz.
    > Nie wiem, czy nie będziesz musiał również doliczyć wartości auta do
    > przychodu.

    ale co, całego vatu ? przyslugiwalo mi odliczenie 60% - auto jest w
    trakcie amortyzacji i w tym czasie chcialbym je "wyjac" z eś i darować,
    nie jest to sprzedaz (darowizna dla najblizszego czlonka rodziny).

  • 6. Data: 2014-04-10 22:36:05
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2014-04-10 10:43, noname pisze:
> [...]
    > trupach, niestety)
    >
    > aa wracając, np. dostałem w spamie dziś coś o odliczeniach, zajrzałem, coś

    to juz czytalem, ale to nie sprzedaz tylko darowizna.

  • 7. Data: 2014-04-11 10:10:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-10 22:35, news pisze:

    > ale co, całego vatu ? przyslugiwalo mi odliczenie 60% - auto jest w
    > trakcie amortyzacji i w tym czasie chcialbym je "wyjac" z eś i darować,
    > nie jest to sprzedaz (darowizna dla najblizszego czlonka rodziny).

    Czy w ustawie VAT jest coś nt. darowizny? Nie sądzę.
    Zwrot VAT proporcjonalnie z 5 lat (czyli 1-(x/60) gdzie x = ilość
    miesięcy użytkowania pojazdu).

    --
    Pete

  • 8. Data: 2014-04-17 11:12:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Apr 2014, Pete wrote:

    > Nie wiem, czy nie będziesz musiał również doliczyć wartości auta do
    > przychodu.

    To zdecydowanie nie.
    Nie ma podstaw ani do "wywalania z kosztów" ani "doliczania do
    przychodu". Do przychodu dolicza się PRZYSŁUGUJĄCĄ zapłatę, a przy
    darowiźnie darczyńcy nie przysługuje nic :)
    Za cenę "opóźnienia kosztu" (w postaci amortyzacji, zamiast zaliczenia
    w koszty wydatku wprost) uzyskuje się brak wymogu "nabycia w celu"
    (wystarczy "wykorzystywanie w celu") oraz brak podlegania pod przepis
    art.23.1.49 (tam jest wyraźnie "niezaliczonych do środków trwałych").

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-04-30 17:00:26
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

> [...]
    > (wystarczy "wykorzystywanie w celu") oraz brak podlegania pod przepis
    > art.23.1.49 (tam jest wyraźnie "niezaliczonych do środków trwałych").

    ale co z vat-em ?
    przy wprowadzaniu st do ewidencji (wykup z leasingu za kilkanascie tys.)
    odliczylem 60% vatu z faktury zakupu (jednorazowo w miesiacu
    nastepujacym po wykupie). czy jesli teraz zlikwiduje ten srodek trwaly z
    celem na darowizne, to musze robic jakies korekty vat ? jesli tak to jak
    ? pytam, bo sorry, nie rozumiem tego mechanizmu do konca...

  • 10. Data: 2014-04-30 23:15:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2014, news wrote:

    > ale co z vat-em ?

    Nie bez powodu pominąłem tę część pytania ;)
    O ile zasady ogólne rozliczania "po 1/5" kiedyś tam usiłowałem
    przeczytać, o tyle nowelizacji "samochodowej" nie tknąłem.

    pzdr, Gotfryd