  • 1. Data: 2014-04-08 14:07:31
    Temat: deklaracja śmieciowa
    Od: m <m...@g...com>

    Dylemat miałem czy tu czy na pl.soc.prawo, ale chodzi o daninę na rzecz
    ... czyli IMHO podatek. Dodatkowo związane z DG.

    Mianowicie, wynająłem lokal na pracownię. Większy pokój w budynku z
    kilkoma takimi pokojami. Wynajmujący powiedział że sam się deklaruję
    przed powiatem jeżeli chodzi o śmieci i sam je sobie rozliczam.

    Zakładam że tak jest.

    I tak się zastanawiam - a czy na pewno się deklarować? Skąd
    zainteresowany urząd (starostwo powiatowe) będzie wiedzieć że nie
    dopełniłem takiego obowiązku?

    Będą chodzić na kontrole osobiście i patrzeć? Czy będą przeglądać EDG i
    zaglądać do dodatkowych miejsc prowadzenia DG (siedziba jest u mnie w
    mieszkaniu, zgodnie z prawdą i przepisami zresztą).

    Ile w ogóle grozi za niedopełnienie?

    p. m.

  • 2. Data: 2014-04-15 08:38:05
    Temat: Re: deklaracja śmieciowa
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-08 14:07, m pisze:
> [...]
    > i zaglądać do dodatkowych miejsc prowadzenia DG (siedziba jest u mnie
    > w mieszkaniu, zgodnie z prawdą i przepisami zresztą).

    Zgodnie z porąbanym prawem śmieciowym, prowadząc DG musisz mieć umowę na
    wywóz nieczystości na firmę i to niezależnie od tego czy płacisz haracz
    śmieciowy jako zwykły Kowalski. Haracz śmieciowy dotyczy tylko i
    wyłacznie śmieci z gospodarstwa domowego.

  • 3. Data: 2014-04-15 08:58:29
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 15.04.2014 08:38, uzytkownik pisze:

> [...]
    > śmieciowy jako zwykły Kowalski. Haracz śmieciowy dotyczy tylko i
    > wyłacznie śmieci z gospodarstwa domowego.

    Hmm, nawet jak prowadzę DG we własnym mieszkaniu? Albo jak w/w - w
    nieruchomości która ma własne kubły i do nich wyrzucam swoje śmieci (z
    resztą - rękami sprzątaczki właściciela nieruchomośco) ?

    p. m.

  • 4. Data: 2014-04-15 14:34:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-04-15 08:38, uzytkownik pisze:

    > Zgodnie z porąbanym prawem śmieciowym, prowadząc DG musisz mieć
    > umowę na wywóz nieczystości na firmę i to niezależnie od tego czy
    > płacisz haracz śmieciowy jako zwykły Kowalski.

    A jest na to jakiś paragraf, bo zarówno w poprzednim miejscu prowadzenia DG,
    jak i w nowym o śmieci troszczy się zarządca nieruchomości.