  • 11. Data: 2002-02-07 12:47:36
    Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3C626A82.2A8311AC@inzbud.pl...

    > Hmm... Od 10 lat dekrety w naszej fimie robione są na karteczkach
    > przypinanych do faktur, a jeżeli dekret jest automatyczny, to wcale.
    > Od nowego roku będzie 90% dekretów automatycznych.
    > Jest tylko pieczątka :zatwierdzone pod względem merytorycznym.. itd.
    > I opis, np. materiały na budowę XYZ, części zamienne do samochodu
    > blablabla
    Jeżeli dekrety są automatyczne i jest do tego zrozumiały dla biegłego opis
    to wg mnie spokojnie może być.

    > Biegłego mamy co roku, co roku innego (taka polityka zarządu, w
    > sensowność nie wnikam), nikt nie miał zastrzeżeń.
    > Jeden stwierdził że z tymi karteczkami to dobry pomysł, jak sie
    > człowiek pomyli to można odpiąć i dopiąć nową i faktury nie są
    > "pobazgrane".
    Tylko teraz jak się ma do tego zastrzeżenie, że każdy błąd ma być tak
    przekreślony, żeby nadal był czytelny?

    > A gdzie np. wpisać dekret na takim wąskim kwitku dokumentującym jakies
    > tam opłaty w Urzędzie Gminy? Tam nawet nie ma gdzie dziurki zrobić.
    [ciach resztę]
    > Maddy
    Jeżeli mogę doradzić, to można taki kwitek zszyć z większą kartką papieru i
    na tej kartce przybić zatwierdzającą pieczątkę i wszystkie opisy tam
    umieścić.

    Kasia

  • 12. Data: 2002-02-07 22:49:35
    Od: "Arraes" <a...@e...com>

> [...]
    > także datę sporządzenia dowodu,
    > 5) podpis wystawcy dowodu oraz osoby, której wydano lub od której przyjęto
    > składniki aktywów [37] ,
    > 6) [38] stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w
    > księgach rachunkowych przez wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu
    > księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te
    > wskazania.
    > czy ten ostatni punkt odnosi się do pieczątki z tyłu faktury, na której
    > zatwierdza się fakturę pod względem merytorycznym i rachunkowym, czy do

    moim zdanie na każdym dowodzie należy umieścić "sposób ujęcia w księgach
    rachunkowych" czyli dekret.

    > Kiedyś biegły nie za bardzo chciał przyjąć do wiadomości fakt, że na fa
    > sprzedaży brak jest dekretu, który "idzie automatycznie". Faktur tych były
    > tysiące, a w księgowości 2 osoby, a poza tym wszelkie opisy programu i
    > automatycznego dekretowania były.

    zawsze można księgować na podstawie dododów zbiorczych.................np
    paczka 50 faktur jedną operacją.