  • 1. Data: 2003-03-17 07:49:00
    Temat: dodatkowa praca na umowe-zlecenie,składki itp-co radzicie?
    Od: g...@p...onet.pl

    Brat ma stala prace i teraz dodatkowo zamierza pracowac na umowe zlecenie
    (uslugi rehabilitacyjne),interesuja mnie nastepujace kwestie:

    1.jak wyglada kwestia skladek wszelkich?-tzn w pracy ma odprowadzane wszelki
    spoleczne ubezpieczenia zus itp oraz podatek-pracujac na umowe zlecenie trezba
    to wszystko" drugi raz" odprowadzic?,czy moze 'dorobic' na umowe bez
    ograniczen?

    2.praca bedzie prawdopodobnie polegac na "nierownej" ilosci godzin w miesiacu(w
    zaleznosci od zapotrzebowania)wobec powyzszego jaki uklad zawrzec z pracodawca
    aby bylo korzystnie dla obu ze stron?-pracodawca zapewni w zasadzie jedynie
    pomieszczenie,bedzie umawial klientow i tyle-cala robota zostaje dla brata-jaki
    procentowy podzial dochodow byscie zaproponowali?( kalkulacja),zlecic
    pracodawcy by od razu nas rozliczal(odprowadzanie skladek) czy samemu to robic?-
    wogole za wszelkie rady w tej kwestii bede wdzieczny......

    Dziekuje

  • 2. Data: 2003-03-18 00:20:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Mar 2003 g...@p...onet.pl wrote:

    >+ Brat ma stala prace i teraz dodatkowo zamierza pracowac na umowe zlecenie
    [...]
    >+ pracodawcy

    wKF: zleceniodawcy :)

    >+ by od razu nas rozliczal(odprowadzanie skladek) czy samemu to robic?-

    Jeśli dobrze zrozumiałem - to tego problemu nie ma (po prostu
    zleceniodawca jest z mocy prawa płatnikiem). Wystawiasz
    rachunek z listą podatków i składek (lub zleceniodawca ci
    podsuwa), autograf ... i czekasz na wpływ :)

    Do pytania "jak podzielić" (inaczej: "ile zażądać" :)) - to chyba
    nie będzie odważnego na grupie który podejmie się odpowiedzi
    z fusów :| ! A do 1. może ktoś skomentuje...

    pzdr, Gotfryd