  • 1. Data: 2003-05-02 17:02:25
    Temat: dot.karty podatkowej
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    Witam
    Już kiedyś o to pytałem ale odpowiedzi były niejednoznaczne dlatego ponowie
    pytanie.
    Czy osoba zatrudniona na pełnym etacie w firmie i prowadząca działalność
    gospodarczą na karcie podatkowej moż wystawiać tej firmie faktury za
    wykonanie usługi.. Zaznaczam ,że odpowiedz prosta brzmi nie, ale jeżeli
    dokładnie przeczytamy ustawę zakaz ten jakby dotyczył tylko osób płacacych
    ryczałt -pierwsza część ustawy, w drugiej części ustawy dot.karty podatkowej
    zapisu takiego nie ma.

    Witek

  • 2. Data: 2003-05-02 18:45:23
    Temat: Re: dot.karty podatkowej
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Witek" <l...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    płacacych
    > ryczałt -pierwsza część ustawy, w drugiej części ustawy dot.karty

    Jest to ustawa o "Zryczaltowanym podatku dochodowym od ...".
    Karta podatkowa to też ryczałt.
    [kurdebalans]

  • 3. Data: 2003-05-02 20:01:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 May 2003, Witek wrote:
    [...]
    >+ Czy osoba zatrudniona na pełnym etacie w firmie i prowadząca działalność
    >+ gospodarczą na karcie podatkowej moż wystawiać tej firmie faktury za
    >+ wykonanie usługi..

    Zauważ że na karcie *w zasadzie* przyjmuje się że świadczenia
    mają być "dla ludności". Owszem, widzę wyjątki w stylu:
    ++++[Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 25 listopada 2002 r]+++
    4. Przy prowadzeniu działalności wymienionej w lp. 70 - 76 dopuszczalne
    jest - poza świadczeniami dla ludności - wykonywanie świadczeń dla innych
    odbiorców w rozmiarze nieprzekraczającym kwoty 48.000 zł przychodu
    rocznie.
    ----

    ...ale myślę że nawet wtedy tak jak pisał "kurdebalans" nadal obowiązuje
    "drugie nie" z ustawy :(
    Tak z ciekawości: czy owa "osoba" może w ogóle wystawiać (ze wzgl. na
    rodzaj DG) f-ry firmom ? Znaczy: czy wzięła to ograniczenie pod uwagę :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-05-03 06:13:47
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

> [...]
    > Tak z ciekawości: czy owa "osoba" może w ogóle wystawiać (ze wzgl. na
    > rodzaj DG) f-ry firmom ? Znaczy: czy wzięła to ograniczenie pod uwagę :)

    Nie wiem dlaczego uważasz , że na karcie nie można wystawiać faktur firmom.
    Już podczas samej rejestracji działlności US należy poinformować w jakim
    udziale procentowym
    będziesz wykonywał usługi dla firm a wjakim dla osób fizycznych.Druga sprawa
    niektóre zakresy działalności
    występują tylko w firmach np. Usługi w zakresie maszyn biurowych , Usługowe
    wytwarzanie Szyldów i wiele innych
    których zakres działalności w całości lub fragmencie wymaga współpracy z
    firmami a tym samym wystawiania faktur.
    Ograniczenie do 48000 dla firm faktyczne występuje w działalności 70-76 .
    Wracając do wątku głownego dlaczego zapis o niemożliwości wystawiania faktur
    jest tylko w części 1 ustawy.
    Jeżeli wszystkie paragrafy ustawy dotyczyłyby tych 2 form ryczałtu to
    dlaczego rozbija się ją na dwie częsci.
    Jak piasłem wcześniej sprawy by nie było tyle że w porzedniej dyskusji jak i
    z moich prywatnnych dociekań
    jednoznacznej odpowiedzi nie otrzymałem.

    Witek

  • 5. Data: 2003-05-03 11:07:16
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Nie wiem dlaczego uważasz , że na karcie nie można wystawiać faktur
    firmom.

    Czy mozecie zacytowac lub podac numer przepisu o ktorym dyskutujecie.
    Nijak nie moge sie doszuakc jakiegokolwiek zakazu wystawiania faktur.
    Przeciez to byłaby jakas dyskryminajca.

    Karol

  • 6. Data: 2003-05-03 17:01:05
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    > Czy mozecie zacytowac lub podac numer przepisu o ktorym dyskutujecie.
    > Nijak nie moge sie doszuakc jakiegokolwiek zakazu wystawiania faktur.
    > Przeciez to byłaby jakas dyskryminajca.
    >
    > Karol

    W głownym wątku chodzi o wystawianie faktur dla firmy w którwj się pracuje a
    nie o wystawianie faktur wogóle.
    Chodzi o interpretację ust. 2 art 8

    USTAWA
    z dnia 20 listopada 1998 r.

    o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osiąganych przez osoby fizyczne

    Art. 8.
    1. Przepisów rozdziału 2, z wyjątkiem art. 6 ust. 2, nie stosuje się do
    podatników:
    1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych
    w rozdziale 3,
    2) korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego
    zwolnienia od podatku dochodowego,
    3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
    a) prowadzenia aptek,
    b) działalności w zakresie udzielania pożyczek pod zastaw
    (prowadzenia
    lombardów),
    c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
    d) wykonywania wolnych zawodów,
    e) świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, z
    zastrzeżeniem ust. 4,
    4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie
    odrębnych przepisów,
    5) podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym:
    a) po zmianie działalności wykonywanej samodzielnie na działalność
    prowadzoną na imię obojga małżonków, w tym także w formie spółki z
    małżonkiem,
    b) po zmianie działalności wykonywanej na imię obojga małżonków, w
    tym
    także w formie spółki z małżonkiem, na działalność prowadzoną
    samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
    c) po zmianie działalności wykonywanej samodzielnie przez małżonka,
    na
    działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
    - jeżeli małżonek lub małżonkowie, na imię których prowadzona była
    działalność przed zmianą, opłacali z tej działalności podatek dochodowy
    na ogólnych zasadach,
    6) rozpoczynających działalność samodzielnie lub w formie spółki, jeżeli
    podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników, przed rozpoczęciem
    działalności w roku podatkowym lub w roku poprzedzającym rok podatkowy,
    wykonywał w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy
    czynności wchodzące w zakres działalności podatnika lub spółki.
    2. Jeżeli podatnicy, wymienieni w ust. 1 pkt 6, nie zamierzają wykonywać
    działalności na rzecz byłych lub obecnych pracodawców, mogą do dnia
    rozpoczęcia działalności, o którym mowa w art. 7, zawiadomić urząd
    skarbowy
    właściwy według miejsca zamieszkania podatnika o korzystaniu z
    opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. W
    przypadku, gdy podatnik lub spółka dokona sprzedaży towarów handlowych lub
    wyrobów, lub uzyska przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub
    obecnego pracodawcy, traci prawo do ryczałtu od przychodów
    ewidencjonowanych i poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca
    roku podatkowego opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

    Witek

    sorry za przydługi tekst.

  • 7. Data: 2003-05-03 20:00:06
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > W głownym wątku chodzi o wystawianie faktur dla firmy w którwj się pracuje
    > nie o wystawianie faktur wogóle.
    > Chodzi o interpretację ust. 2 art 8

    Nie bardzo potrafie zrozumiec jak wyciagneliscie wniosek, ze "OF - karta
    podatkowa" nie moze wystawiac faktur dla innego podmiotu, w ktorym jest
    takze zatrudniony. Przeciez rozdzial 2 dotyczy tylko osob bedacych na
    "ryczałcie od przychodow ewidencjonowanych":

    "Art. 8. 1. Przepisów rozdziału 2 nie stosuje się do podatników:
    1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w
    rozdziale 3,"

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2003-05-03 20:09:34
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    wiadomości

    > Zauważ że na karcie *w zasadzie* przyjmuje się że świadczenia
    > mają być "dla ludności".

    Dlaczego "w zasadzie" uwazasz, ze tak sie przyjmuje.

> [...]
    > jest - poza świadczeniami dla ludności - wykonywanie świadczeń dla innych
    > odbiorców w rozmiarze nieprzekraczającym kwoty 48.000 zł przychodu

    Wlasnie. Tylko poz. 70-76 sa limitowane dla "nie ludnosci"

    > ...ale myślę że nawet wtedy tak jak pisał "kurdebalans" nadal obowiązuje
    > "drugie nie" z ustawy :(

    Ktore "drugie nie" bo nijak to z ustawy ani postu "kurdebalansa" nie wynika.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 9. Data: 2003-05-03 20:48:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 May 2003, Karol wrote:
    [...Acha. Thx, "kiedyś" się podszkolę s karty :)...]
> [...]
    >+
    >+ Ktore "drugie nie" bo nijak to z ustawy ani postu "kurdebalansa" nie wynika.

    Zakaz świadczenia usług dla byłego pracodawcy dla ryczałtowców.
    Niemniej już się doszkoliłem: tam napisano "ryczałt ewidencjonowany",
    czyli karty art.8.2 najwyraźniej nie dotyczy, odszczekuję :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-05-03 21:00:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 May 2003, Witek wrote:
    [...]
    >+ Nie wiem dlaczego uważasz , że na karcie nie można wystawiać faktur firmom.

    Też nie wiem :[
    Żeby nie powtarzać błędu - idę spać :)

    pozdrowienia, Gotfryd