  • 1. Data: 2007-10-07 09:24:10
    Temat: drugi próg podatkowy a rozliczanie z małżonkiem
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Tak się zastanawiam, jak to jest.
    Załóżmy, że jeden z małżonków prowadzący działalnośc "wskoczy" na drugi próg
    podatkowy, a pod koniec roku rozlicza się wspólnie z małżonkiem, który
    praktycznie nie ma żadnych dochodów. Czy w takiej sytuacji wszystko się
    "wyrówna"? Tzn, czy zostanie zwrócona ta częśc podatku ponad 19%?
    (rozliczając się wpsólnie nie wyjdą na pewno ponad pierwszy próg podatkowy).
    Chodzi generalnie o ideę. Wiem, ze wyjaśniłam niedokłądnie i nie zawsze jest
    to akurat zwrot podatku, ale np. obniżenie podatku, którą trzeba zapłacić.

    Dziękuję i pzodrawiam
    Barbara

  • 2. Data: 2007-10-07 09:35:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-10-2007 o 11:24:10 Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > próg
    > podatkowy, a pod koniec roku rozlicza si? wspólnie z ma??onkiem, który
    > praktycznie nie ma ?adnych dochodów. Czy w takiej sytuacji wszystko si?
    > "wyrówna"? Tzn, czy zostanie zwrócona ta cz??c podatku ponad 19%?
    > (rozliczaj?c si? wpsólnie nie wyjd? na pewno ponad pierwszy próg
    > podatkowy).
    > Chodzi generalnie o ide?. Wiem, ze wyja?ni?am niedok??dnie i nie zawsze
    > jest
    > to akurat zwrot podatku, ale np. obni?enie podatku, któr? trzeba

    Tak jak piszesz. Do tego podwójna kwota pomniejszająca podatek.
    W pewnych wariantach opłaca się bardziej niz liniowy.

  • 3. Data: 2007-10-09 06:07:02
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tak jak piszesz. Do tego podwójna kwota pomniejszająca podatek.
    > W pewnych wariantach opłaca się bardziej niz liniowy.

    Ok, dzięki serdeczne!
    Pozdrawiam
    Barbara i Marysia

  • 4. Data: 2007-10-09 09:37:46
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-10-2007 o 08:07:02 Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>
    napisał(a):

    > Pozdrawiam
    > Barbara i Marysia

    Tylko że niestety w małżeństwie musi być dokładnie jeden mężczyzna,
    inaczej ani to małżeństwo ani rozliczać razem się nie można ;)

  • 5. Data: 2007-10-09 10:14:16
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Tylko że niestety w małżeństwie musi być dokładnie jeden mężczyzna,
    > inaczej ani to małżeństwo ani rozliczać razem się nie można ;)

    Ha ha :-)
    Pozdrawiam
    Barbara z Mężem i Marysią