  • 1. Data: 2008-10-11 12:17:23
    Temat: dzialalnosc gospodarcza i wspolne rozliczenie malzenskie
    Od: "Jarek Gozdzinski" <k...@d...pl>

    Witam,

    Prowadze dzialanosc gospodarcza i rozliczam sie na podatku liniowym 19%.
    Oprocz tego jestem zatrudniony na umowe o prace, gdzie pracodawca odprowadza
    podatek zgodnie ze skala podatkowa 19,30,40%. Czy moge rozliczyc podatek
    dochodowy z umowy o prace wspolnie z zona (pit37), a osobno podatek
    dochodowy z prowadzonej dzialanosci gosp. (pit36L) ?

    Pozdrawiam
    Jarek Gozdzinski

  • 2. Data: 2008-10-11 12:23:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jarek Gozdzinski wrote:
> [...]
    > Czy moge rozliczyc podatek dochodowy z umowy o prace wspolnie z zona
    > (pit37), a osobno podatek dochodowy z prowadzonej dzialanosci gosp.

    Nie, ponieważ art 6.8 ustawy o podatku dochodowym
    wyklucza taką możliwośc

  • 3. Data: 2008-10-11 12:39:05
    Od: "Jarek Gozdzinski" <k...@d...pl>

    > Nie, ponieważ art 6.8 ustawy o podatku dochodowym
    > wyklucza taką możliwośc

    Dzieki za odpowiedz.
    A czy w tej chwili (w trakcie roku podatkowego) moge jeszcze "cos" zrobic,
    aby moc rozliczyc sie wspolnie z zona (np. zmienic sposob rozliczania
    dochodu z dzialalnosci) ?

    Pozdrawiam
    Jarek Gozdzinski

  • 4. Data: 2008-10-11 13:09:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jarek Gozdzinski wrote:

    > A czy w tej chwili (w trakcie roku podatkowego) moge jeszcze "cos"
    > zrobic, aby moc rozliczyc sie wspolnie z zona (np. zmienic sposob
    > rozliczania dochodu z dzialalnosci) ?

    Nic nie zrobisz. Trzeba było pomysleć wcześniej.
    Nie da się zmienić sposobu ROCZNEGO rozliczenia
    dochodów w trakcie roku.

  • 5. Data: 2008-10-11 16:48:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:
    > Nic nie zrobisz. Trzeba było pomysleć wcześniej.
    > Nie da się zmienić sposobu ROCZNEGO rozliczenia
    > dochodów w trakcie roku.

    Nie do końca.

    Można przecież wylecieć z liniowego.
    Na przykład wykonując pracę na rzecz swojego byłego pracodawcy.

    Ale sensu zbyt wielkiego to raczej nie ma.

    Piotrek