  • 1. Data: 2008-03-04 20:40:21
    Temat: działalność - usługi informatyczne
    Od: m_kola <m...@g...com>

    Witam!
    Chcę założyć działalność gospodarczą polegającą na tworzeniu stron
    www, różnych animacji na strony ale i przy okazji sprzedaż komputerów
    (i wszystko co z tym związane) oraz oprogramowania, tonery do drukarek
    - generalnie szeroko pojęte usługi informatyczne.
    Jakie polecacie PKD tak aby za chwilę nie dopisywać?
    Dodam, że chcę byś na podatku liniowym.
    Czy są jeszcze jakieś haczyki oprócz kasy przy sprzedaży
    oprogramowania na cd?

  • 2. Data: 2008-03-04 22:46:05
    Temat: Re: działalność - usługi informatyczne
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 4 Mar 2008 12:40:21 -0800 (PST), m_kola napisał(a):

    > Jakie polecacie PKD tak aby za chwilę nie dopisywać?

    A co za problem ściągnąć bazę PKD 2007 ze stron GUS i ją po prostu
    przejrzeć? Wszystko jest w niej doskonale opisane, nie będziesz miał
    problemu z dobraniem tego, co potrzebujesz.

    Zajęło mi to jakąś godzinę kilka dni temu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2008-03-05 21:22:56
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 4 Mar, 23:46, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

> [...]
    > problemu z dobraniem tego, co potrzebujesz.
    >
    > Zajęło mi to jakąś godzinę kilka dni temu.

    OK, większość już mam natomiast mam problem z zaklasyfikowaniem
    sprzedaży sprzętu komputerowego (detalicznej) bo w PKD widzę tylko
    "... w wyspecjalizowanych sklepach".
    A jak nie ma się takiego sklepu?

  • 4. Data: 2008-03-05 23:28:22
    Od: Alan <a...@w...pl.ooo>

    m_kola pisze:

    > OK, większość już mam natomiast mam problem z zaklasyfikowaniem
    > sprzedaży sprzętu komputerowego (detalicznej) bo w PKD widzę tylko
    > "... w wyspecjalizowanych sklepach".
    > A jak nie ma się takiego sklepu?

    na pewno gdzieś tam jest PKD dla sytuacji gdy sprzedaż nie jest w
    konkretnym miejscu tylko np. przez internet. niestety nie pamiętam numeru.

    --
    Alan

  • 5. Data: 2008-03-06 07:55:20
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 6 Mar, 00:28, Alan <a...@w...pl.ooo> wrote:

    > na pewno gdzieś tam jest PKD dla sytuacji gdy sprzedaż nie jest w
    > konkretnym miejscu tylko np. przez internet. niestety nie pamiętam numeru.
    >
    > --
    > Alan

    Tak, jest takie PKD ale jak dla mnie to tam jest ogólnie sprzedaż
    przez Internet więc teoretycznie oznacza to, że mogę sprzedawać
    wszystko byle przez internet;)

  • 6. Data: 2008-03-06 08:01:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2008, m_kola wrote:

> [...]

    "Wysokie".
    Znaczy bez rozdrabniania się na najniższy poziom drabinki.

    [...]
    > OK, większość już mam natomiast mam problem z zaklasyfikowaniem
    > sprzedaży sprzętu komputerowego (detalicznej) bo w PKD widzę tylko
    > "... w wyspecjalizowanych sklepach".
    > A jak nie ma się takiego sklepu?

    Możesz tak dla ciekawości podać PKD które wybrałeś?
    Jeśli będzie to podgrupa (znaczy coś "po kropce"), to następne pytanie
    które padnie z mojej strony będzie brzmiało "po co" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-03-06 09:09:10
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 6 Mar, 09:01, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > Jeśli będzie to podgrupa (znaczy coś "po kropce"), to następne pytanie
    > które padnie z mojej strony będzie brzmiało "po co" :)

    wybrane mam z PKD 2007 następujące rzeczy:
    62.01.Z Działalność związana z oprogramowaniem
    62.02.Z Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki
    62.03.Z Działalność związana z zarządzaniem urządzeniami
    informatycznymi
    62.09.Z Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii
    informatycznych i komputerowych
    63.11.Z Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi
    (hosting) i podobna działalność
    95.11.Z Naprawa i konserwacja komputerów i urządzeń peryferyjnych
    33.12.Z Naprawa i konserwacja maszyn
    73.11.Z Działalność agencji reklamowych
    73.12.C Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w
    mediach elektronicznych (Internet)
    74.20.Z Działalność fotograficzna
    47.91.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej
    lub Internet

  • 8. Data: 2008-03-06 09:46:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Jeśli będzie to podgrupa (znaczy coś "po kropce"), to następne pytanie
    > które padnie z mojej strony będzie brzmiało "po co" :)

    Nie wiem czy to ogólna tendencja ale mój lokalny UM w tym roku nie
    rejestruje działalności określonych szerzej niż podgrupa końcowa nowego PKD.
    Właśnie kończę drugą stronę spisu działalności które chce wykonywać mój
    potencjalny nowy klient... A żeby ich pokręciło!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2008-03-06 10:25:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2008, m_kola wrote:

> [...]
    > 62.02.Z Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki
    > 62.03.Z Działalność związana z zarządzaniem urządzeniami

    No to zgodnie z obietnicą pada pytanie: "po co wpisujesz 62.1,
    62.2, 62.3 i 62.9 zamiast po prostu wpisać 62 i już"?
    Możesz objaśnić?

    Zauważ, są dwie *różne* rzeczy: określenie "rodzajów prowadzonej
    DG" które rejestruje się w UM/UG oraz określenie "głównych
    rodzajów DG" które zgłasza się w GUS, przy czym te drugie
    powinny dotyczyć *faktycznie* *aktualnie* wykonywanych czynności
    (i powinny być aktualizowane), więc dla GUS, gdzie podaje się
    *jeden* "główny rodzaj" i dwa "uboczne" można rozważyć
    jaki to ma być szczebel szczegółowości.
    Ale dla rejestracji?

    > 74.20.Z Działalność fotograficzna

    Dlaczego nie całe 74, a nuż najdzie Cię na jakiś "specjalistyczny
    projekt", więc skoro coś z 74 i tak trzeba wpisać, to dlaczego nie
    całe 74?
    :)

    > 47.91.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej
    > lub Internet

    Ciekawostka, tego w schemacie:
    http://www.stat.gov.pl/klasyfikacje/pkd_07/pdf/2_PKD
    -2007-schemat_2.pdf
    ...nie widzę!
    Był jakiś upgrade ;) do rozporządzenia?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-03-06 11:02:23
    Od: m_kola <m...@g...com>

    no dobra, przekonałeś mnie, będą całe grupy;) oczywiście masz rację

    > Ciekawostka, tego w schemacie:http://www.stat.gov.pl/klasyfikacje/pkd_07
> [...]

    nie było upgrade'u, ja w pliku z Twojego linku widzę to:) strona 41
    strona wg numeracji dokumentu (18 strona w pliku)