  • 1. Data: 2012-08-03 14:12:48
    Temat: dzielo, rachunek 20 a 50 KUP
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Wykonawca dzieła wystawia mi rachunek, KUP 50%, czy jeśli
    zapłacę a później okaże się, że powinno być 20%, to mam jakiś
    problem czy tylko wykonawca?

    a.

  • 2. Data: 2012-08-03 14:46:26
    Temat: Re: dzielo, rachunek 20 a 50 KUP
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 08/03/2012 02:12 PM, Wemif wrote:
    > Wykonawca dzieła wystawia mi rachunek, KUP 50%, czy jeśli
    > zapłacę a później okaże się, że powinno być 20%, to mam jakiś
    > problem czy tylko wykonawca?
    >
    > a.

    wykonawca.
    przeciez to co ty pobierasz to tylko zaliczka. Jak mu sie w trakcie
    kontroli przyczepia to mu po prostu wyjdzie dopłata.

  • 3. Data: 2012-08-03 15:22:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2012, witek wrote:

    > wykonawca.
    > przeciez to co ty pobierasz to tylko zaliczka. Jak mu sie w trakcie kontroli
    > przyczepia to mu po prostu wyjdzie dopłata.

    Ale w art.41 jest "zgodnie z art. 22 ust. 9".
    Zaś pobranie zaliczki obliczonej od 50% KUP w przypadku, kiedy
    przysługiwało tylko 20% KUP, IMO nie jest "zgodnie z".
    Obowiązek nałożony jest na płatnika, to znaczy, że błąd podatnika
    nie zwalnia go z obowiązku sprawdzenia prawidłowości.
    Mylę się?

    pzdr, Gotfryd