  • 1. Data: 2008-02-05 11:59:29
    Temat: e-deklaracje
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    Dzis, bedac w US, natknalem sie na obwieszczenie, ze od 1 stycznia
    WSZYSCY podatnicy moga korzystac z e-deklaracji. Trzeba zlozyc dwa
    pisma na papierze do US, posiadac oczywiscie certyfikat kwalifikowany
    i voila.
    na stronie e-deklaracje.gov.pl jest potwierdzenie tych informacji; na
    dzis jest 32 deklaracje, do konca roku beda dorzucane kolejne.
    jednoczesnie natknalem sie na info, ze niektore programy do
    ksiegowania maja zitnegrowana obsluge certyfikatow, czyli
    teoretycznie, generuje sobie pita z programu, podpisuje podpisem
    kwalifikowanym i wysylam. Czy ktos kojarzy jakis program do malej
    firmy, ktory to moglby obsluzyc?

    a swoja droga to zainwestuje PLN 300 w zestaw do podpisu z podpisami;
    mozna podpisywac pliki platnika oraz pity wypelnione na komputerze. od
    razu po wypelnieniu jest potwierdzenie dostarczenia. Co szanowne
    kolezanki i szanowni koledzy sadza na ten temat?

  • 2. Data: 2008-02-05 12:58:34
    Temat: Re: e-deklaracje
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > a swoja droga to zainwestuje PLN 300 w zestaw do podpisu z podpisami;
    > mozna podpisywac pliki platnika oraz pity wypelnione na komputerze. od

    A ja nie zainwestuje. UOKiK powinien sie zainteresowac zmowa cenowa przy
    kwalifikowanych podpisach.

    sz.

  • 3. Data: 2008-02-05 16:00:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szomiz wrote:
> [...]
    f.googlegroups.com...

    > A ja nie zainwestuje. UOKiK powinien sie zainteresowac zmowa cenowa przy

    zgadza się. Sensowny zestaw to ponad siedem stów.

  • 4. Data: 2008-02-05 16:39:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:foa171$dgf$2@inews.gazeta.pl>:

    f.googlegroups.com...
    > zgadza się. Sensowny zestaw to ponad siedem stów.

    A co to jest sensowny zestaw?

    Certum za 296PLN [1]
    daje certyfikat kwalifikowany roczny, zaufany certyfikat niekwalifikowany
    (gratis), karta kryptograficzna, czytnik kart kryptograficznych,
    oprogramowanie, znakowanie czasem (bez ograniczeń)
    Za 356PLN j.w. ale certyfikat kwalifikowany dwuletni.

    Sigillum podobnie -- 298/348

    KIR też -- 299/369

    [1] ceny netto -- CERTUM ktos chyba powinien uszy natrzeć za:
    http://www.certum.pl/certum/cert,oferta_podpis_elekt
    r.xml

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-02-05 18:18:32
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    .

> [...]
    > oprogramowanie, znakowanie czasem (bez ograniczeń)
    > Za 356PLN j.w. ale certyfikat kwalifikowany dwuletni.

    No i nic ci zbieznoac cen nie mowi? Bezposrednie koszty jakie ponosza to max
    10% tego co placisz. Na prawde uwazasz, ze amortyzacja potrzebnej
    infrastruktury plus godziwy zysk to reszta?

    sz.

  • 6. Data: 2008-02-05 19:21:09
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    b...@g...com pisze:
> [...]
    > WSZYSCY podatnicy moga korzystac z e-deklaracji. Trzeba zlozyc dwa
    > pisma na papierze do US, posiadac oczywiscie certyfikat kwalifikowany
    Co prawda dzisiaj wydrukowalem tradycyjny PIT, ale sprobuje jednak
    wyslac deklaracje elektronicznie.
    Wlasnie wypelnilem formularz zgloszeniowy, jutro jade z nim do US.
    Ciekawe, czy juz beda wiedzieli, co z nim zrobic. ;-)

    Jak tylko pojawia sie odpowiednie dla mnie formularze i uda mi sie
    jakims cudem wyslac zeznanie, to zdam relacje na grupie.

  • 7. Data: 2008-02-05 19:23:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    szomiz wrote:

    > No i nic ci zbieznoac cen nie mowi? Bezposrednie koszty jakie ponosza to max
    > 10% tego co placisz. Na prawde uwazasz, ze amortyzacja potrzebnej
    > infrastruktury plus godziwy zysk to reszta?

    IMHO, Twoje rozumowanie przypomina nieco rozumowanie niektórych
    księgowych sprzed wielu lat, którzy nie mogli się nadziwić, że (wtedy
    jeszcze) dyskietki z software kosztują wieleset-krotnie więcej niż
    dyskietki "czyste".

    ----

    Natomiast z certyfikatami kwalifikowanymi i podpisem kwalifikowanym
    "afera" polega na tym, że nasi ustawodawcy przewidują podpis
    kwalifikowany na dokumentach, które w postaci zmaterializowanej nie
    muszą być podpisane w ogóle.

    Co więcej nawet na wymogi EU nie nakładają na nas wymogów podpisu
    certyfikatem kwalifikowanym (może być "zwykły").

    No ale lobbing - jak widać - zadziałał ...

    Piotrek

  • 8. Data: 2008-02-05 19:37:25
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzed wielu lat, którzy nie mogli się nadziwić, że (wtedy jeszcze)
    > dyskietki z software kosztują wieleset-krotnie więcej niż dyskietki

    IMHO - od 3 lat zarabiam na zycie komunikowaniem sie z systemami embeded i
    wiem co i ile kosztuje.

> [...]
    > na dokumentach, które w postaci zmaterializowanej nie muszą być podpisane

    A to akurat nie jest problem. Tylko "stara ksiegowa" mogla by wymagac
    zmaterializowania elektroniczego dokumentu.

    Jak rozumiem, na wydruku powinno sie pojawic: "Jak bum cyk cyk to jest ten
    wlasciwie podpisany dokument".

    > Co więcej nawet na wymogi EU nie nakładają na nas wymogów podpisu
    > certyfikatem kwalifikowanym (może być "zwykły").

    A to swoja droga - moim zdaniem posrany jest system nakladajacy takie
    obostrzenia, w stanie takim, ze moge normalna poczta wyslac dowolne korekty
    deklaracji konkurencji i niech sie tlumacza..

    sz.

  • 9. Data: 2008-02-05 20:20:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    szomiz w <news:foa9ld$6f2$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    [...]
    > No i nic ci zbieznoac cen nie mowi?

    Mówi -- ile kosztowały podpisy kilka lat temu? Ile kosztuje token do banku?

    Zresztą nie o to pytałem... witek pisał o jakimś "sensownym" zestawie za
    700PLN...

    > Bezposrednie koszty jakie ponosza to max
    > 10% tego co placisz.

    Mówisz, że 30 złotych kosztuje utrzymanie pracownika i biura? ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2008-02-05 20:23:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Karol Nawrot w <news:foadau$fl5$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Co prawda dzisiaj wydrukowalem tradycyjny PIT, ale sprobuje jednak
    > wyslac deklaracje elektronicznie.

    Ale wiesz, że obecnie pitów jest aż dwa? ;-)

    > Wlasnie wypelnilem formularz zgloszeniowy, jutro jade z nim do US.
    > Ciekawe, czy juz beda wiedzieli, co z nim zrobic. ;-)

    Czujnie udziela odmowy. ICIPZ ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]