  • 1. Data: 2002-10-16 11:45:53
    Temat: Re: etat a dzialalnosc gos. i zus
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Mam pewien problem. Moja firma, w ktorej jestem zatrudniona na caly etat,
    > wpadla na pomysl aby zmienic mi umowe na 1/4 etatu. W takiej sytuacji chce
    > zalozyc DG (nie bede swiadczyc uslug mojej firmie, to bedzie calkiem
    > niezalezna dzialalnosc). Nie wiem jak w takim przypadku wyglada sprawa z
    > ZUS-em. Czy place skladki jako pracownik etatowy i jako DG? (..)

    Jeśli w ślad za zmianą wymiaru etatu nie idzie zmiana pensji (IMHO wątpliwe)
    z DG płacisz tylko zdrowotne.
    Jeśli płaca spadnie poniżej min. to niestety wyskakuje pełny ZUS.

    pozd.Pix

  • 2. Data: 2002-10-16 11:46:16
    Temat: etat a dzialalnosc gos. i zus
    Od: "monikki" <m...@w...pl>

    Witajcie,

[...]
    ZUS-em. Czy place skladki jako pracownik etatowy i jako DG? I czy one sie
    sumuja? Nie zbyt podoba mi sie perspektywa bardzo malej emerytury w
    przyszlosci. I jeszcze jedno jak to jest ze stazem pracy? czy pracujac na
    1/4 etatu za kazdy przepracowany rok licza mi caly rok czy jego 1/4. Czy
    prowadzac DG zdobywam staz pracy?

    Bardzo dziekuje za pomoc.

    monikki

  • 3. Data: 2002-10-16 13:06:47
    Od: "Biedrona" <b...@o...pl>

    rozwiązanie
    zostajesz przy firmie
    a w firmie umowa zlecenie

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-10-17 08:33:38
    Od: "monikki" <m...@w...pl>

    Niestety wraz ze zmiana etatu pensja sie zmienila z : caly etat to bylo
    4000 brutto miesiecznie, na 1/2 etatu 420 brutto !!!! miesiecznie. Jak w
    takim wypadku bedzie wygladal ZUS. Czy z DG place minimum czyli okolo 700 zl
    i jakas drobna czesc z 1/2 etatu????

  • 5. Data: 2002-10-18 10:18:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 17 Oct 2002 10:33:38 +0200), "monikki"
    <m...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >Niestety wraz ze zmiana etatu pensja sie zmienila z : caly etat to bylo
    >4000 brutto miesiecznie, na 1/2 etatu 420 brutto !!!! miesiecznie. Jak w
    >takim wypadku bedzie wygladal ZUS.

    Jeśli zarabiasz mniej niż 760zł brutto, płacisz całe ubezpieczenie,
    około 600zł miesięcznie.

    >Czy z DG place minimum czyli okolo 700 zl

    Tak.

    >i jakas drobna czesc z 1/2 etatu????

    No to odprowadza za Ciebie pracodawca.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert