  • 1. Data: 2004-05-10 07:32:25
    Temat: f-ra vat za internet dla użytkowników indywidualnych
    Od: "efe" <e...@t...pl>

    Witam, wiem ze temat byl juz walkowany z kilku stron i wogle, ale ostatnio
    wpadl mi w rece artykul o skomentowanie ktorego bardzo prosze:
    http://hacking.pl/news.php?id=3748

    Kilka dni wczesniej wydeptywalam sciezke do US gdzie ladnie pan po
    przeczytaniu zalacznika odnosnie vat na internet stwierdzil ze sie z "tym na
    dostep szerokopasmowy na koncu zdania musieli rypnąć" i zostalam
    poinformowana ze dla osob prowadzacych dzialalnosc gospodarcza wystawiam
    f-re z 22% vat. Za chwile bede musiala wystawic dobre 25 faktur, a nie
    chcialabym wystawic źle. Nadmieniam że wśród moich klientów nie ma ani
    jednej kafejki internetowej.

    Pozdrawiam i prosze o wypowiedzenie sie na ten temat.
    ewelina

  • 2. Data: 2004-05-10 07:58:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik efe napisał:

> [...]
    > f-re z 22% vat. Za chwile bede musiala wystawic dobre 25 faktur, a nie
    > chcialabym wystawic źle. Nadmieniam że wśród moich klientów nie ma ani

    Że "musieli się rypnąć" to słyszałam juz od paru znajomych ksiegowych i
    sama tak od począdku uważam.
    Po prostu ten dodatek "na dostep szerokopasmowy" na końcu tekstu nie ma
    żadnego sensu w języku polskim. Co to znaczy po polsku "nie prowadzących
    działalnośc gopodarczej na dostęp szerokopasmowy". Co to za działalnośc
    prowadzona "na"?
    Wygląda na ewidentny błąd redakcyjny - tekst przeredagowano ale ktoś
    sobie nie poradził z copy-past.
    Takie lapsusy to nie nowośc, pamiętam jak kiedyś trafiłam na obrady
    sejmu z TV i głosowano poprawkę polegającą na wykresleniu z ustawy
    jednego słowa "lub" bo w ustawie było "lub lub costam".
    Dwa głosy były przeciw (!), ktoś sie wstrzymał.
    Jak mamy taki parlament że ktos kiedys głosował przeciw wygasnięciu
    mandatu z powodu śmierci posła (po jakims czasie zmienili prawo - mandat
    wygasa teraz automatycznie po smierci posła, nie ma mandatów
    posmiertnych i senansów spirytystycznych w czasie obrad sejmu) to co się
    dziwic że przepuszcza takie bzdurki redakcyjne?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-05-10 15:32:06
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    czyli co ma wystawic fakture na 22%?

    Z tym mandatem po smierci to chyba nie takie oczywiste. Zastanawiam sie, czy
    przypadkiem taki mandat nie liczy sie do quorum (pewnie tak) wiec jakis sens
    by mial mandat osoby niezyjacej z punktu widzenia jakiejs partii.

  • 4. Data: 2004-05-11 19:29:02
    Od: "Agulka333" <a...@p...onet.pl>

    A firma w której pracuję i która jest spółką
    z o.o. otrzymała fakturę za dostęp do internetu z Poznania ze zwolnieniem i
    kiedy zadzwoniłam do nich zdziwiona wytłumaczyli mi, że mają orzecznictwo
    z Urzędu Skarbowego.
    W moim urzędzie mi powiedzieli, że firmy powinny być obciążone 22% VAT a
    indywidualni są zwolnieni.
    Teraz to już sama nie wiem jak to naprawdę powinno być. Może ktoś wie ?

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 5. Data: 2004-05-12 05:34:56
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

> [...]
    > z o.o. otrzymała fakturę za dostęp do internetu z Poznania ze zwolnieniem
    > kiedy zadzwoniłam do nich zdziwiona wytłumaczyli mi, że mają
    To niech Ci to orzecznictwo pokaza, badz co badz Twoja firma tez ryzykuje ze
    ksieguje sobie ta fakture ze zla stawka VAT.
    Podobnie jest w druga strone - jesli stawka faktycznie ma byc ZW, a ktos
    wystawi 22% to nie było prawa do odliczenia sobie tych 22% i robi sie klops.

    Maciej

  • 6. Data: 2004-05-12 07:19:06
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Maciej Przyboś napisał:

    > orzecznictwo

    > To niech Ci to orzecznictwo pokaza, badz co badz Twoja firma tez ryzykuje ze
    > ksieguje sobie ta fakture ze zla stawka VAT.

    W tym wypadku nie.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 7. Data: 2004-05-12 07:51:08
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

    > W tym wypadku nie.
    Na pewno mniej niz w odwrotnym (odliczenie 22%) ale i tak nieprzyjemnosci
    moga byc bo nie zaplaciles odpowiedniego VATu za usluge ktora powinna byc
    opodatkowana stawka 22%.

    Maciej

  • 8. Data: 2004-05-12 07:53:19
    Od: /slawek <w...@W...pl>

> [...]
    > moga byc bo nie zaplaciles odpowiedniego VATu za usluge ktora powinna byc

    A jakie?

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 9. Data: 2004-05-12 15:55:15
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

    > A jakie?
    Nie wiem jakie.
    Ale rozmawialem z kierowniczka podatkow posrednich w US w Sopocie i
    opisywalem sytuacje.
    Powiedziala ze sprawa nie jest prosta bo jedna i druga strona ryzykuje z
    wyborem stawki.
    Sprzedawca powinien ja prawdlowo okreslic, a nabywca jesli mu nie pasuje to
    nie powinien uslugi zafakturowac.

    Maciej

  • 10. Data: 2004-05-15 08:22:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 May 2004, Piwek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ by mial mandat osoby niezyjacej z punktu widzenia jakiejs partii.

    Oczywiście. Miałby sens taki że jakby poumierało pół parlamentu
    to pozostała reszta miałaby problem z podjęciem jakichkolwiek
    decyzji nadzwyczajnych, z samorozwiązaniem włącznie.
    Z punktu widzenia państwa stan niedopuszczalny.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)