  • 1. Data: 2008-04-11 19:42:14
    Temat: faktura vat na osobę prywatną - bez kasy fiskalnej?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Może temat trochę zakręcony, ale już wyjaśniam:
    1os DG, vat, brak kasy fiskalnej (praktycznie nic osobom prywatnym nie
    robię a tym bardziej z rzeczy które wymagają "od pierwszej zł" kasy
    fiskalnej).
    Znajomy znajomego zamarudził, że chce płyty czyste kupić, a że akurat
    brałem w hurtowni to dogadaliśmy się że mu wezmę też, ale od razu
    ostrzegłem że nie sprzedaję "osobom fizycznym" a jedynie firmom, nie
    wystawiam paragonów, a wyłącznie faktury na firmę. Znajomy przekazał że
    drugi znajomy się zgadza, podał nazwisko+imię+nip i resztę danych do
    faktury więc przyjąłem że ma DG więc wystawiłem najzwyklejszą fakturę vat.

    Dzisiaj dowiaduję się - że gość żadnej działalności nie ma. Czyli
    sprzedałem czyste płyty dvd-r za ~200zł bez paragonu z kasy fiskalnej...
    Zawsze to nieoficjalne info, i mogę twierdzić że nic nie wiem, ale czy z
    tego mogą być jakieś problemy?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2008-04-12 06:56:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 kwiecień 2008 21:42
    (autor BartekK
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ftof4o$c9f$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > sprzedałem czyste płyty dvd-r za ~200zł bez paragonu z kasy fiskalnej...
    > Zawsze to nieoficjalne info, i mogę twierdzić że nic nie wiem, ale czy z

    Ano mogą i będą. Jakby w nazwie była nazwa, to jeszcze. A tak od razu widać.
    NIBY może być DG bez nazwy z samym nazwiskiem, ale to rzadkość nad
    rzadkościami więc kontrola zapewne wyłapie od razu. Jedyna nadzieja, że nie
    będzie kontroli przez 5 lat albo że masz tak duuuuuuuuuuuuuuuuużo faktur,
    że nie wyłapią.

    Następnym razem bierz oświadczenia, że ktoś prowadzi DG. Najlepiej wbuduj
    takie oświadczenia w fakturę i każ faktury podpisywać....

    Choć w sumie -- teraz już musisz kupić kasę i to bez prawa zwrotu, więc
    problem Cię nie dotyczy.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 3. Data: 2008-04-12 06:57:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]
    wasz znak: <ftof4o$c9f$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Dzisiaj dowiaduję się - że gość żadnej działalności nie ma.

    Tak se jeszcze myślę -- dawno to było? Bo jak niedawno, a to dobry znajomy,
    to może szybko odebrać od niego towar i fakturę i fakturę anulować (NIE
    KOREKTA!)

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 4. Data: 2008-04-12 07:32:16
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    BartekK wrote:

> [...]
    > sprzedałem czyste płyty dvd-r za ~200zł bez paragonu z kasy fiskalnej...
    > Zawsze to nieoficjalne info, i mogę twierdzić że nic nie wiem, ale czy z

    Temat mnie wprawdzie nie dotyczy ale czy Ty aby na pewno masz problem -
    skoro sprzedałeś *nienagrane* płyty?

    Spójrz do rozporządzenia, ale z tego co pamiętam ze zwolnienia wylatują
    jedynie nagrane nośniki.

    Piotrek

  • 5. Data: 2008-04-12 09:32:52
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    BartekK pisze:
> [...]
    > sprzedałem czyste płyty dvd-r za ~200zł bez paragonu z kasy fiskalnej...
    > Zawsze to nieoficjalne info, i mogę twierdzić że nic nie wiem, ale czy z

    Czyste płyty przecież nie wymagają kasy "od złotówki", więc o ile nie
    przekroczyłeś limitu do kasy, to mogłeś mu sprzedać w ogóle bez faktury,

    ewidencjonując po prostu tę sprzedaż w dowolny sposób, byleby dało się
    potem na podstawie tej ewidencji prawidłowo deklarację wypełnić, jak
    chcą przepisy.
    Fakturę to dopiero na życzenie nabywcy masz obowiązek wystawić. W Twoim
    przypadku na fakturę było prościej, bo pewnie wszystkie faktury jakiś
    program Ci ewidencjonuje, więc nie musisz dodatkowo gdzieś tej sprzedaży
    wpisywać. Czyli po mojemu wszystko jest ok :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 6. Data: 2008-04-12 09:36:49
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tristan pisze:
> [...]
    > to może szybko odebrać od niego towar i fakturę i fakturę anulować (NIE
    W sumie nie dawno, faktura jeszcze do księgowej nie trafiła ;)
    To jest rozwiązanie. Dzięki

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173