  • 1. Data: 2007-10-30 13:46:11
    Temat: faktura wewnętrzna
    Od: "siatki" <s...@w...pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie faktury wewnętrznej - rejestruję sobie w systemie faktury
    nabycia usług i towarów z krajów unii. Rejestruję je tylko wartościowo, to znaczy bez
    wyszczególniania konkretnych pozycji towarowych/usługowych. Pod koniec miesiąca chcę
    wygenerować fakturę wewnętrzną oddzielnie na każdego kontrahenta unijnego w celu
    odpowiedniego rozliczenia VAT. Czy taka faktura wewnętrzna musi mieć wyszczególnione
    wszystkie pozycje towarowe/usługowe, czy może również być zarejestrowana bez pozycji
    a jedynie z uzupełnionymi kwotami netto, vat, brutto???

    Proszę o pomoc,

    Pozdrawiam
    Siatki

  • 2. Data: 2007-10-30 20:17:16
    Temat: Re: faktura wewnętrzna
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    siatki wrote:

> [...]
    > wyszczególnione wszystkie pozycje towarowe/usługowe, czy może również
    > być zarejestrowana bez pozycji a jedynie z uzupełnionymi kwotami

    Co do tego, że faktura wewnętrzna może być jedna-
    zbiorcza dla jednego kontrahenta nie ma wątpliwości.
    Skoro jednak ma ona dokumentować
    czynnosci dokonane w tym okresie, to ja uważam,
    że powinny być wyszczególnione wszystkie pozycje.
    Dodatkowo w rozporządzeniu ...w sprawie wystawiania
    faktur - jest wzmianka, że do faktur wewnętrznych
    stosuje się przepisy par 9.
    A tam jednostki, miary, ceny itd
    A więc ma być wszystko wyszczególnione.