  • 1. Data: 2009-02-16 08:35:46
    Temat: faktura z paragonu
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam
    Do ilu dni od wystawienia paragonu można wystawić fakturę?
    Do 7 czy coś się może zmieniło, bo mi znajomy twierdzi że teraz dłużej...
    Oczywiście nie chcę w tym miejscu podnosić kwestii rzekomych oszustw
    wszystkich którzy najpierw biorą paragon a później fakturę, pytam tylko o
    termin :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-02-16 09:00:45
    Temat: Re: faktura z paragonu
    Od: <s...@a...pl>

    > Do ilu dni od wystawienia paragonu można wystawić fakturę?

    Można zawsze, jeśli tylko sprzedawca zechce.

    > Do 7 czy coś się może zmieniło, bo mi znajomy twierdzi że teraz dłużej...

    W ciagu trzech miesięcy od zakupu obowiązkowo (podstawa w ordynacji podatkowej),
    w ciągu 7 dni od zgłoszenia żądania (podstawa w rozporządzeniu ministra)

  • 3. Data: 2009-02-16 10:09:06
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Piotr pisze:
    > Witam
    > Do ilu dni od wystawienia paragonu mo?na wystawiae fakture?
    > Do 7 czy co? sie mo?e zmieni?o, bo mi znajomy twierdzi ?e teraz d?u?ej...
    > Oczywi?cie nie chce w tym miejscu podnosiae kwestii rzekomych oszustw
    > wszystkich którzy najpierw bior? paragon a pó 1/4 niej fakture, pytam tylko o
    > termin :)
    AFAIR do 7 dni dla firm, do 3 miesięcy dla osób indywidualnych

  • 4. Data: 2009-02-16 10:54:29
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 11:09:06 +0100, Radek Wroclawski napisał(a):

    > AFAIR do 7 dni dla firm, do 3 miesięcy dla osób indywidualnych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Spotkałeś osoby ... grupowe?
    Pytam z czystej ciekawości ;)
    A co wedle Twojej tezy dla osób fizycznych prowadzących DG - 7dni czy 3
    miesiące? :)
    Hint: "firma" - osoby fizycznej ... Gotfryd porzuć wykładnię Radkowi - bo
    on pewnie nowy tu jest ;)

  • 5. Data: 2009-02-16 11:25:31
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Herald pisze:
    > Spotkałeś osoby ... grupowe?
    nie, chodziło mi o osoby dokonujące zakupu nie w celu prowadzonej
    prowadzonej działalności gospodarczej
    > Pytam z czystej ciekawości ;)
    > A co wedle Twojej tezy dla osób fizycznych prowadzących DG - 7dni czy 3
    > miesiące? :)
    jeśli zakup w związku z działalnością gosp. - 7 dni, jeśli prywatny 3
    miesiące. Oczywiście jeśli kupujący poda imię i nazwisko i tak ma
    zarejestrowaną działalność gosp. to sprzedający nie będzie wiedział, że
    jest to zakup na "firmę". Powyższe to bardziej utarta praktyka, niż
    wiedza z ustaw. Z chęcią się dowiem jak powinno być....
    > Hint: "firma" - osoby fizycznej ... Gotfryd porzuć wykładnię Radkowi - bo
    > on pewnie nowy tu jest ;)
    wiem czym jest firma osoby fizycznej

  • 6. Data: 2009-02-16 12:14:10
    Od: <s...@a...pl>

    ^^^^^
    > AFAIR do 7 dni dla firm, do 3 miesięcy dla osób indywidualnych

    Skąd wziełeś te terminy? Możesz podać podstawę? Bo wg mnie źle odczytałeś
    zaznaczone słowo. Piotr pytał, do ilu dni *można* wystawić fakturę, a nie do ilu
    dni jest obowiązek wystawienia. Przeciwskazań by wystawic fakturę np. po roku ja
    nie znalazłem. Jedynie przymusu brak, a w przypadku gdyby nabywcą był
    przedsiebiorca to takie wystawienie byłoby podłożeniem się. Mimo to zakazu
    wystawienia po roku brak.

  • 7. Data: 2009-02-16 12:28:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2009, Radek Wroclawski wrote:

    > jeśli zakup w związku z działalnością gosp. - 7 dni,
    > jeśli prywatny 3 miesiące.

    Jakby to rzec... stosujesz "nomenklaturę uproszczoną" ;)
    Chcesz powiedzieć, że jak coś kupuję "na firmę" to to NIE JEST
    zakup "prywatny" czy jak??
    Wiem, wiem, nie ma krótkiego i zwięzłego określenia dla "osoby
    nie prowadzącej DG oraz nie będącej rolnikiem ryczałtowym",
    ale co na to poradzić. Na "nieryby" też nie stosuje się
    zwięzłego określenia, a raczej nikt nie stawia śledzi
    (albo makreli) w opozycji do ryby :|
    Osobiście proponuję określenie "osobisty" :D (dla zakupu, że
    na cele osobiste lub inne nie związane z DG).

    > Oczywiście jeśli kupujący poda imię i nazwisko i tak ma
    > zarejestrowaną działalność gosp. to sprzedający nie będzie wiedział, że jest
    > to zakup na "firmę". Powyższe to bardziej utarta praktyka

    Ano.
    A sprzedający może zechcieć oświadczenia czy zakup jest na cele
    gospodarcze. IMVHO niekiedy (np. kiedy może to przesądzić o obowiązku
    ewidencji na kasie rejestracyjnej) - powinien.
    Bo przecież fakt zakupu przez osobę będącą podatnikiem na cele nie
    związane z owym opodatkowaniem "niepodatnikowości" nie zmienia,
    jak rozumiem idzie o tę część "praktyki" o której wspominasz.
    Znaczy jak kupuję pieczywo dla własnego spożycia to jestem konsumentem,
    czyli osobą npDGonbRR :]

    pzdr, Gotfryd