1. Data: 2009-02-16 08:35:46
Temat:faktura z paragonu
Od:"Piotr" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Do ilu dni od wystawienia paragonu można wystawić fakturę?
Do 7 czy coś się może zmieniło, bo mi znajomy twierdzi że teraz dłużej...
Oczywiście nie chcę w tym miejscu podnosić kwestii rzekomych oszustw
wszystkich którzy najpierw biorą paragon a później fakturę, pytam tylko o
termin :)

Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2009-02-16 09:00:45
Temat:Re: faktura z paragonu
Od:<s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do ilu dni od wystawienia paragonu można wystawić fakturę?

Można zawsze, jeśli tylko sprzedawca zechce.

> Do 7 czy coś się może zmieniło, bo mi znajomy twierdzi że teraz dłużej...

W ciagu trzech miesięcy od zakupu obowiązkowo (podstawa w ordynacji podatkowej),
w ciągu 7 dni od zgłoszenia żądania (podstawa w rozporządzeniu ministra)

3. Data: 2009-02-16 10:09:06
Od:Radek Wroclawski <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr pisze:
> Witam
> Do ilu dni od wystawienia paragonu mo?na wystawiae fakture?
> Do 7 czy co? sie mo?e zmieni?o, bo mi znajomy twierdzi ?e teraz d?u?ej...
> Oczywi?cie nie chce w tym miejscu podnosiae kwestii rzekomych oszustw
> wszystkich którzy najpierw bior? paragon a pó 1/4 niej fakture, pytam tylko o
> termin :)
AFAIR do 7 dni dla firm, do 3 miesięcy dla osób indywidualnych

4. Data: 2009-02-16 10:54:29
Od:Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2009 11:09:06 +0100, Radek Wroclawski napisał(a):

> AFAIR do 7 dni dla firm, do 3 miesięcy dla osób indywidualnych
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Spotkałeś osoby ... grupowe?
Pytam z czystej ciekawości ;)
A co wedle Twojej tezy dla osób fizycznych prowadzących DG - 7dni czy 3
miesiące? :)
Hint: "firma" - osoby fizycznej ... Gotfryd porzuć wykładnię Radkowi - bo
on pewnie nowy tu jest ;)

5. Data: 2009-02-16 11:25:31
Od:Radek Wroclawski <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Herald pisze:
> Spotkałeś osoby ... grupowe?
nie, chodziło mi o osoby dokonujące zakupu nie w celu prowadzonej
prowadzonej działalności gospodarczej
> Pytam z czystej ciekawości ;)
> A co wedle Twojej tezy dla osób fizycznych prowadzących DG - 7dni czy 3
> miesiące? :)
jeśli zakup w związku z działalnością gosp. - 7 dni, jeśli prywatny 3
miesiące. Oczywiście jeśli kupujący poda imię i nazwisko i tak ma
zarejestrowaną działalność gosp. to sprzedający nie będzie wiedział, że
jest to zakup na "firmę". Powyższe to bardziej utarta praktyka, niż
wiedza z ustaw. Z chęcią się dowiem jak powinno być....
> Hint: "firma" - osoby fizycznej ... Gotfryd porzuć wykładnię Radkowi - bo
> on pewnie nowy tu jest ;)
wiem czym jest firma osoby fizycznej

6. Data: 2009-02-16 12:14:10
Od:<s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

^^^^^
> AFAIR do 7 dni dla firm, do 3 miesięcy dla osób indywidualnych

Skąd wziełeś te terminy? Możesz podać podstawę? Bo wg mnie źle odczytałeś
zaznaczone słowo. Piotr pytał, do ilu dni *można* wystawić fakturę, a nie do ilu
dni jest obowiązek wystawienia. Przeciwskazań by wystawic fakturę np. po roku ja
nie znalazłem. Jedynie przymusu brak, a w przypadku gdyby nabywcą był
przedsiebiorca to takie wystawienie byłoby podłożeniem się. Mimo to zakazu
wystawienia po roku brak.

7. Data: 2009-02-16 12:28:36
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Feb 2009, Radek Wroclawski wrote:

> jeśli zakup w związku z działalnością gosp. - 7 dni,
> jeśli prywatny 3 miesiące.

Jakby to rzec... stosujesz "nomenklaturę uproszczoną" ;)
Chcesz powiedzieć, że jak coś kupuję "na firmę" to to NIE JEST
zakup "prywatny" czy jak??
Wiem, wiem, nie ma krótkiego i zwięzłego określenia dla "osoby
nie prowadzącej DG oraz nie będącej rolnikiem ryczałtowym",
ale co na to poradzić. Na "nieryby" też nie stosuje się
zwięzłego określenia, a raczej nikt nie stawia śledzi
(albo makreli) w opozycji do ryby :|
Osobiście proponuję określenie "osobisty" :D (dla zakupu, że
na cele osobiste lub inne nie związane z DG).

> Oczywiście jeśli kupujący poda imię i nazwisko i tak ma
> zarejestrowaną działalność gosp. to sprzedający nie będzie wiedział, że jest
> to zakup na "firmę". Powyższe to bardziej utarta praktyka

Ano.
A sprzedający może zechcieć oświadczenia czy zakup jest na cele
gospodarcze. IMVHO niekiedy (np. kiedy może to przesądzić o obowiązku
ewidencji na kasie rejestracyjnej) - powinien.
Bo przecież fakt zakupu przez osobę będącą podatnikiem na cele nie
związane z owym opodatkowaniem "niepodatnikowości" nie zmienia,
jak rozumiem idzie o tę część "praktyki" o której wspominasz.
Znaczy jak kupuję pieczywo dla własnego spożycia to jestem konsumentem,
czyli osobą npDGonbRR :]

pzdr, Gotfryd