  • 1. Data: 2012-07-03 14:46:20
    Temat: faktura zaliczkowa/korekta i podpis?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Wystawiam fakturę zaliczkową na zamówienie przez internet,
    klient rezygnuje z transakcji przed realizacją, zwracam klientowi
    wpłaconą zaliczkę na konto, czy korektę faktury muszę mieć
    podpisaną przez klienta?

    Jeśli klient wpłaci zaliczkę i zrezygnuje z zakupu w ciągu
    7 dni (mam tyle na wystawienie faktury zaliczkowej), czy
    muszę wystawić fakturę zaliczkową i jej korektę?

    a.

  • 2. Data: 2012-07-04 10:40:44
    Temat: Re: faktura zaliczkowa/korekta i podpis?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jul 2012, Wemif wrote:

    > Wystawiam fakturę zaliczkową na zamówienie przez internet,
    ^^^^^^^^^

    > klient rezygnuje z transakcji przed realizacją, zwracam klientowi
    > wpłaconą zaliczkę na konto, czy korektę faktury muszę mieć
    > podpisaną przez klienta?

    1. Nie, bo nie ma takiego obowiązku
    2. jest za to obowiązek "udowodnienia doręczenia" f-ry korygującej
    3. ale pytam po dobroci, czy tę fakturę wysłałeś klientowi
    ("wystawiam" a "wysyłam" to jednak dwie różne sprawy), a jeśli
    nie, to co stoi na przeszkodzie uznaniu "niewprowadzenia do obrotu
    prawnego", wtedy pytanie spada o poziom dalej ;), czyli:

    > Jeśli klient wpłaci zaliczkę i zrezygnuje z zakupu w ciągu
    > 7 dni (mam tyle na wystawienie faktury zaliczkowej), czy
    > muszę wystawić fakturę zaliczkową i jej korektę?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-07-04 17:56:32
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > 3. ale pytam po dobroci, czy tę fakturę wysłałeś klientowi

    To upraszcza sprawę. Mogę tej faktury zaliczkowej nie
    wprowadzać do obrotu i anulować. Dziekuje.

    > ("wystawiam" a "wysyłam" to jednak dwie różne sprawy), a jeśli
    > nie, to co stoi na przeszkodzie uznaniu "niewprowadzenia do obrotu
    > prawnego", wtedy pytanie spada o poziom dalej ;), czyli:

    No właśnie: mam wpływ na konto od np. Polcard a zwrot
    na konto Jan Nowak. Faktury zaliczkowej nie wystawiam, bo
    rezygnacja wcześniej niż 7 dni. Czy dla US (aby się
    nie przyczepi co to za przychód) wystarczy powiązanie
    przychodu na konto, z przelewem wychodzącym? czy jakoś
    dodatkowo to dokumentować? W tytule przelewu podać
    'zwrot platnosci nr xx z dnia xx', wystarczy?

    a.

  • 4. Data: 2012-07-12 23:40:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jul 2012, Wemif wrote:

    > W tytule przelewu podać
    > 'zwrot platnosci nr xx z dnia xx', wystarczy?

    ...cisza...
    Zakładając że nie chodziłoby o jakieś bardzo wysokie kwoty,
    tak bym zrobił.
    Ale jak to mawiają, "każdy odpowiada za siebie"

    pzdr, Gotfryd