  • 1. Data: 2006-09-13 13:54:01
    Temat: firma budowlana a zwrot podatku za aparat cyfrowy
    Od: "Wojtek!" <w...@p...onet.pl>

    witam,

    posiadam firme usługową - hydraulika budowlanka ogólnie czy kupując aparat
    cyfrowy na firme moge wpuscic go w koszta i odzyskać vat ?

  • 2. Data: 2006-09-13 14:51:53
    Od: "and" <a...@g...pl>

    Wojtek! <w...@p...onet.pl> napisał(a):
    > posiadam firme usługową - hydraulika budowlanka ogólnie czy kupując aparat
    > cyfrowy na firme moge wpuscic go w koszta i odzyskać vat ?

    Jezeli wykorzystujesz aparat w swojej firmie to oczywiscie ze w koszta.
    Jezeli jestes VATowcem to odliczasz VAT.

    and

  • 3. Data: 2006-09-13 15:11:16
    Od: "Wojtek!" <w...@p...onet.pl>

    > Jezeli wykorzystujesz aparat w swojej firmie to oczywiscie ze w koszta.
    > Jezeli jestes VATowcem to odliczasz VAT.

    jestem VATowce, aparat bedzie wykorzystywany raczej do cełow prywatnych
    przez syna

  • 4. Data: 2006-09-13 15:23:16
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Wojtek!" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jestem VATowce, aparat bedzie wykorzystywany raczej do cełow prywatnych
    > przez syna

    No to nie możesz odliczyć. Mnie wydaje się to oczywiste.
    Mam natomiast bliski przykład firmy geodezyjnej i w niej jest aparat
    cyfrowy. VAT odliczyłony, bo aparat jest wykorzystywany w działalności
    gospodarczej.

    SIM

  • 5. Data: 2006-09-13 16:31:32
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    Wojtek! <w...@p...onet.pl> pisze:

    > jestem VATowce, aparat bedzie wykorzystywany raczej do cełow
    > prywatnych przez syna

    No to chyba oczywiste jest, że nie możesz.
    Nie wydaje Ci się to logiczne?

    --
    Nixe

  • 6. Data: 2006-09-13 17:01:03
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Wojtek! napaskudził na ekranie:

    > jestem VATowce, aparat bedzie wykorzystywany raczej do cełow prywatnych
    > przez syna

    Czy nie uważasz, że w firmie budowlanej zawsze znajdzie się jakieś 'zadanie'
    dla aparatu? Dokumentacja reklamacji, towaru, sposobu wykonania, zdjęcia z
    targów itp...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2006-09-13 19:57:09
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > witam,
    >
    > posiadam firme usługową - hydraulika budowlanka ogólnie czy kupując aparat
    > cyfrowy na firme moge wpuscic go w koszta i odzyskać vat ?
    Miałem pdobony problem tyle że w firmie innej branży.
    Rozmiawiałem wtedy z kontrolerką uks-u
    Dała mi prosty przykład- firma budująca przekaźniki gsm miała w kosztach
    aparat cyfrowy. Nikt w firmie nie potrafił powiedzieć (podczas kontroli) po
    co on jest. Został zakwalifikowany jako błędny koszt.
    Dopiero po wyjaśnieniach właściciela firmy że aparat jest niezbędny do
    sporządzania dokumentacji budynków został uznany za koszt. Oczywiście były
    na to do wody w postaci wykonanych dokumentacji z fotografiami.
    Podobno sprawa była dość głośna i podobno tłumaczenie właściciela długo
    trwało...

    wszystko zależy od
    a) sposobu uzasadnienia poniesienia kosztu
    b) osoby która kontroluje

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2006-09-13 22:30:12
    Od: "> Prezes Damian <" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek!"
    > jestem VATowce, aparat bedzie wykorzystywany raczej do cełow prywatnych
    > przez syna

    mozesz kupic i odliczyc, aparat bedzie potrzebny Ci
    w budownictwie np. do fotografowania wykonywanych uslug.
    Pozdr.

  • 9. Data: 2006-09-14 07:11:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > mozesz kupic i odliczyc, aparat bedzie potrzebny Ci
    > w budownictwie np. do fotografowania wykonywanych uslug.

    I oczywiście byłoby lepiej gdyby w czasie trwania kontroli aparat
    znajdował się w firmie.

  • 10. Data: 2006-09-14 07:39:09
    Od: "Wojtek!" <w...@p...onet.pl>

    > I oczywiście byłoby lepiej gdyby w czasie trwania kontroli aparat
    > znajdował się w firmie.

    jak ktos ma firme w domu to chyba najmniejszy problem