  • 1. Data: 2008-11-21 20:40:03
    Temat: fra sprzedaży ze stycznia
    Od: mk <m...@m...pl>

    Witam

    Robiłem porządki w papierach i znalazłem 2 faktury sprzedaży z takim
    samym numerem wystawione przezemnie. Data taka sama, styczeń 2008 :(
    Okazało się, że w KPiR mam tylko jedną, a druga, którą miałem przełamać
    na nr/b jest nie ujęta. Był wtedy straszny kocioł i umknął mi temat.

    Co teraz, korekty VAT od początku roku, jakieś wyjaśnienie do US, czynny
    żal?

    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2008-11-22 07:59:12
    Temat: Re: fra sprzedaży ze stycznia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2008, mk wrote:

    > Co teraz, korekty VAT od początku roku,

    Czekaj, to cały rok przenosisz VAT naliczony czy jak, że wychodzą
    korekty w liczbie mnogiej???

    > jakieś wyjaśnienie do US

    No jak korekta to musi być i wyjaśnienie.

    IMVHO najpierw wypadaloby wystawić korektę tej f-ry "/b", znaczy
    przed złożeniem korekty deklaracji (*dostaczyć* tę korektę można
    IMVHO po korekcie deklaracji, ale aby w wyjaśnieniu już można
    było ująć opis co zrobiono).

    Tak BTW: aby nie podpaść pod zaniżanie dochodów wypadałoby
    skorygować również zaliczki PIT. A z braku deklaracji PIT nie ma
    ochrony "przez korektę", więc poprosiłbym o komentarze
    czy czynny żal ma uzasadnienie w przypadku PIT :)

    Tak sobie myślę że jakby mi się przytrafiło, to informację
    wysłałbym w 2 egzemplarzach - "do VAT" i "do wiadomości PIT".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-11-22 08:37:38
    Od: mk <m...@m...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Czekaj, to cały rok przenosisz VAT naliczony czy jak, że wychodzą
    > korekty w liczbie mnogiej???

    Nie, ale różnice między zakupem i sprzedażą nie są wielkie, ta moja DG
    to dodatkowa sprawa oprócz umowy o pracę.
    Zatem Korekta w styczniu VAT-7 przy fakturze sprzedaży za 3 100 brutto
    ma wpływ na następne deklaracje.

> [...]
    > przed złożeniem korekty deklaracji (*dostaczyć* tę korektę można
    > IMVHO po korekcie deklaracji, ale aby w wyjaśnieniu już można

    Czyli, że zmieniono nr faktury (dołożono "/b")?

> [...]
    > ochrony "przez korektę", więc poprosiłbym o komentarze
    > czy czynny żal ma uzasadnienie w przypadku PIT :)

    Rozliczam się kwartalnie i nawet limitu nie przekraczam więc chyba
    korekta nie potrzebna (oczywiście wydruki "dla siebie" PIT poprawię).

    > Tak sobie myślę że jakby mi się przytrafiło, to informację
    > wysłałbym w 2 egzemplarzach - "do VAT" i "do wiadomości PIT".

    Pisałeś kiedyś takie wyjaśnienie, jak powinno mniej więcej brzmieć?
    Nigdy nie musiałem, jest może gdzieś jakiś wzór, czy to każdy przypadek
    to inna bajka?

    > pzdr, Gotfryd

    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 4. Data: 2008-11-22 10:45:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Nov 2008, mk wrote:

    > Nie, ale różnice między zakupem i sprzedażą nie są wielkie
    [...]
    > Zatem Korekta w styczniu VAT-7 przy fakturze sprzedaży za 3 100 brutto ma
    > wpływ na następne deklaracje.

    Jaki *inny* wpływ, niż (ewentualne) przenoszenie VAT naliczonego?

    > Czyli, że zmieniono nr faktury (dołożono "/b")?

    Ano. Było niedawno na grupie, zajrzyj do archiwum (jeśli działa).

    > Pisałeś kiedyś takie wyjaśnienie, jak powinno mniej więcej brzmieć?

    "z głowy czyli z niczego" pisałem :), musi mieć NIP, datę, kto,
    do kogo, w jakiej sprawie...
    IMVHO coś w stylu: "stwierdziłem omyłkowe wystawienie dwu f-r VAT
    z tym samym numerem [tu identyfikacja, czyli jakie za co i dla kogo
    te f-ry] oraz nieujęcie jednej z nich w ewidencji, skorygowałem
    [opis jak], z korekty ewidencji wynika niedopłata ... z odsetkami
    ... którą zapłaciłem" powinno być w sam raz.
    Z przodu można IMHO dodać dopisek "podczas archiwizacji dokumentów"
    albo cóś, widać że się kontrolę wewnętrzną rzetelnie prowadzi ;)

    Jak coś pominąłem to krzyczeć :)

    > Nigdy nie musiałem

    "zawsze jest ten pierwszy raz" :D

    > jest może gdzieś jakiś wzór