  • 1. Data: 2003-06-24 13:30:10
    Temat: ile czasu czeka się na zwrot podatku VAT z US
    Od: "krzysztof Niewiarowski" <krak.n<nospam>@poczta.fm>

    Ile czasu czeka się na zwrot podatku VAT, jak to jest w przepisach i jak to
    jest w praktyce. kiedy wpływaja pieniadze kwota nie jest duża....
    krzysztof

    ----------------------------------
    http://www.krakfis.zax.pl
    kasy fiskalne tanie mapy cyfrowe
    ---------------------------------

  • 2. Data: 2003-06-25 09:20:43
    Temat: Re: ile czasu czeka się na zwrot podatku VAT z US
    Od: "krzysztof Niewiarowski" <krak.n<nospam>@poczta.fm>

    Użytkownik "krzysztof Niewiarowski @poczta.fm>" <krak.n<nospam> napisał w
    wiadomości news:bd9jos$e15$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ile czasu czeka się na zwrot podatku VAT, jak to jest w przepisach i jak
    > jest w praktyce. kiedy wpływaja pieniadze kwota nie jest duża....
    > krzysztof

    hmm, no wiem ze zwrot z US VAt brzmi nieprawdopodobnie ale naprawde nikt nie
    otrzymał??

    ----------------------------------

  • 3. Data: 2003-06-25 09:31:23
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "krzysztof Niewiarowski @poczta.fm>" <krak.n<nospam> napisał w
    wiadomości news:bdbph7$ip8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > wiadomości news:bd9jos$e15$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > >

    > hmm, no wiem ze zwrot z US VAt brzmi nieprawdopodobnie ale naprawde nikt
    Występuje o ustawowy normalny tryb zwrotu czyli 60 dni i dokładnie wtedy
    otrzymuje ani wcześniej ani póżniej chyba że kontrola US przesuwa.
    Pozdrawiam Wiola

  • 4. Data: 2003-06-25 09:58:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wiola Pikorska napisał:

    > Występuje o ustawowy normalny tryb zwrotu czyli 60 dni i dokładnie wtedy
    > otrzymuje ani wcześniej ani póżniej chyba że kontrola US przesuwa.

    Istotnie, też to zauważyłam - 60 dni i ani dnia wczesniej.
    A jakos nigdy kontrola mi terminu zwrotu nie przesunęła, ale widac
    miałam szczęście.

    Maddy (co miesiąc zwrot, kontrola co 2-3 miesiące)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-06-25 10:19:26
    Od: "krzysztof Niewiarowski" <krak.n<nospam>@poczta.fm>

    > Istotnie, też to zauważyłam - 60 dni i ani dnia wczesniej.
    > A jakos nigdy kontrola mi terminu zwrotu nie przesunęła, ale widac
    > miałam szczęście.
    >
    > Maddy (co miesiąc zwrot, kontrola co 2-3 miesiące)

    wielkie dzięki, mam naciągacza który twierdzi ze ma problemy finansowe i ze
    zaplaci mi gdy tylko dostanie zwrot z podatku VAT.

  • 6. Data: 2003-06-25 10:22:37
    Od: "krzysztof Niewiarowski" <krak.n<nospam>@poczta.fm>

    > Istotnie, też to zauważyłam - 60 dni i ani dnia wczesniej.
    > A jakos nigdy kontrola mi terminu zwrotu nie przesunęła, ale widac
    > miałam szczęście.
    >
    > Maddy (co miesiąc zwrot, kontrola co 2-3 miesiące)

    60 dni od którego momentu licząc?

  • 7. Data: 2003-06-25 10:34:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik krzysztof Niewiarowski

    > 60 dni od którego momentu licząc?

    Od 25 - od dnia kiedy upływał termin zlożenia deklaracji (nie od momentu
    złożenia deklaracji - przetrenowałam, złożenie deklaracji wcześniej nie
    powoduje wczesniejszego zwrotu VAT :-( )

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-06-27 19:02:30
    Od: "Fin" <n...@s...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
> [...]
    > złożenia deklaracji - przetrenowałam, złożenie deklaracji wcześniej nie
    > powoduje wczesniejszego zwrotu VAT :-( )

    Nie mozna zapomniec ze jezeli ktos zlozyl korekte to
    termin biegnie 60 dni o dnia zlozenia korekty..
    Vat za styczen zwrot maj ;(

    --
    pozdrawiam

    ====================
    Fin deKonspirator
    mail: N/A -> Spam
    ====================

  • 9. Data: 2003-06-28 12:03:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > złożenia deklaracji - przetrenowałam, złożenie deklaracji wcześniej
    nie
    > powoduje wczesniejszego zwrotu VAT :-( )

    A u mnie liczą 60 dni od złożenia :-)
    Nie chce mi się sprawdzać w przepisach,
    jak ma być naprawdę, ale składałem
    często obie deklaracje razem dwudziestego
    i nigdy nie przeciągali do terminu,
    o którym piszesz.

    CEZ

  • 10. Data: 2003-07-01 17:12:13
    Od: "krzysztof Niewiarowski" <krak.n<nospam>@poczta.fm>

> [...]
    > Nie chce mi się sprawdzać w przepisach,
    > jak ma być naprawdę, ale składałem
    > często obie deklaracje razem dwudziestego

    Znalazłem w programie zawierajacym zestawienia ustaw i prawa heh sprzedaje
    toto i nie załapałem ze tam moge znajsc wszytkie odpowiedzi fakt ze czasami
    sa tak zagnmatwane ze mimo wsztko potrzeba kogos kto to poskleja do kupy;-)

    Podatek od towarów i usług, podatek akcyzowy - R.2
    Rozdział 2

    Podatek od towarów i usług

    Art. 21.
    punkt 6.

    Zwrot różnicy podatku następuje na rachunek bankowy podatnika w terminie
    60 dni od dnia złożenia rozliczenia przez podatnika. Jeżeli zasadność
    zwrotu
    wymaga dodatkowego sprawdzenia, urząd skarbowy może przedłużyć ten termin
    do
    czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego. Jeżeli przeprowadzone
    postępowanie
    wykaże zasadność zwrotu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, urząd skarbowy
    wypłaca
    podatnikowi należną kwotę wraz z odsetkami w wysokości odpowiadającej
    opłacie
    prolongacyjnej stosowanej w przypadku odroczenia terminu płatności podatku
    lub
    jego rozłożenia na raty.
    6a. Na wniosek podatnika urząd skarbowy jest obowiązany zwrócić różnicę
    podatku
    w ciągu 25 dni od dnia złożenia rozliczenia, gdy kwoty podatku
    naliczonego,
    wykazane w deklaracji, wynikają z:
    1) faktur dokumentujących kwoty należności, które zostały w całości
    zapłacone
    bezpośrednio podatnikowi będącemu wystawcą faktury, z uwzględnieniem
    przepisów
    art. 13 ust. 1 pkt 1 Prawo działalności gospodarczej,
    2) dokumentów celnych oraz decyzji, o których mowa w art. 11c, i zostały
    przez
    podatnika zapłacone.
    Przepis ust. 6 zdanie drugie i trzecie stosuje się odpowiednio.
    7. Różnicę podatku nie zwróconą przez urząd skarbowy w terminie, o którym
    mowa
    w ust. 6 w zdaniu pierwszym, traktuje się jako nadpłatę podatku
    podlegającą
    oprocentowaniu w rozumieniu przepisów Ordynacji podatkowej.
    8. W przypadku gdy podatnik otrzymał zwrot różnicy podatku z tytułu
    eksportu
    towarów i następnie całość lub część tego towaru powróciła do podatnika, a
    czynność
    ta powoduje powrót towaru do kraju, podatnik obowiązany jest zwrócić
    całość
    lub odpowiednią część otrzymanego zwrotu w ciągu 14 dni od dnia
    przekroczenia
    towaru przez państwową granicę Rzeczypospolitej Polskiej. Podatnik może
    zwiększyć
    o tę kwotę podatek naliczony, począwszy od najbliższego okresu
    rozliczeniowego.
    8a. W razie niedopełnienia obowiązku przewidzianego w ust. 8 od nie
    zwróconej
    kwoty naliczane są odsetki za zwłokę jak od zaległości podatkowych.
    Odsetki
    naliczane są od następnego dnia po upływie terminu określonego w ust. 8, a
    jeżeli
    termin ten przypada wcześniej od terminu najbliższego okresu
    rozliczeniowego
    - od terminu, w którym powinno zostać dokonane rozliczenie podatku.