1. Data: 2003-06-24 13:30:10
Temat:ile czasu czeka się na zwrot podatku VAT z US
Od:"krzysztof Niewiarowski" <krak.n<nospam>@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Ile czasu czeka się na zwrot podatku VAT, jak to jest w przepisach i jak to
jest w praktyce. kiedy wpływaja pieniadze kwota nie jest duża....
krzysztof

----------------------------------
http://www.krakfis.zax.pl
kasy fiskalne tanie mapy cyfrowe

2. Data: 2003-06-25 09:20:43
Temat:Re: ile czasu czeka się na zwrot podatku VAT z US
Od:"krzysztof Niewiarowski" <krak.n<nospam>@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzysztof Niewiarowski @poczta.fm>" <krak.n<nospam> napisał w
wiadomości news:bd9jos$e15$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Ile czasu czeka się na zwrot podatku VAT, jak to jest w przepisach i jak
> jest w praktyce. kiedy wpływaja pieniadze kwota nie jest duża....
> krzysztof

hmm, no wiem ze zwrot z US VAt brzmi nieprawdopodobnie ale naprawde nikt nie
otrzymał??

----------------------------------

3. Data: 2003-06-25 09:31:23
Od:"Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzysztof Niewiarowski @poczta.fm>" <krak.n<nospam> napisał w
wiadomości news:bdbph7$ip8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> wiadomości news:bd9jos$e15$1@nemesis.news.tpi.pl...
> >

> hmm, no wiem ze zwrot z US VAt brzmi nieprawdopodobnie ale naprawde nikt
Występuje o ustawowy normalny tryb zwrotu czyli 60 dni i dokładnie wtedy
otrzymuje ani wcześniej ani póżniej chyba że kontrola US przesuwa.
Pozdrawiam Wiola

4. Data: 2003-06-25 09:58:53
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wiola Pikorska napisał:

> Występuje o ustawowy normalny tryb zwrotu czyli 60 dni i dokładnie wtedy
> otrzymuje ani wcześniej ani póżniej chyba że kontrola US przesuwa.

Istotnie, też to zauważyłam - 60 dni i ani dnia wczesniej.
A jakos nigdy kontrola mi terminu zwrotu nie przesunęła, ale widac
miałam szczęście.

Maddy (co miesiąc zwrot, kontrola co 2-3 miesiące)

--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl

5. Data: 2003-06-25 10:19:26
Od:"krzysztof Niewiarowski" <krak.n<nospam>@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Istotnie, też to zauważyłam - 60 dni i ani dnia wczesniej.
> A jakos nigdy kontrola mi terminu zwrotu nie przesunęła, ale widac
> miałam szczęście.
>
> Maddy (co miesiąc zwrot, kontrola co 2-3 miesiące)

wielkie dzięki, mam naciągacza który twierdzi ze ma problemy finansowe i ze
zaplaci mi gdy tylko dostanie zwrot z podatku VAT.

6. Data: 2003-06-25 10:22:37
Od:"krzysztof Niewiarowski" <krak.n<nospam>@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Istotnie, też to zauważyłam - 60 dni i ani dnia wczesniej.
> A jakos nigdy kontrola mi terminu zwrotu nie przesunęła, ale widac
> miałam szczęście.
>
> Maddy (co miesiąc zwrot, kontrola co 2-3 miesiące)

60 dni od którego momentu licząc?

7. Data: 2003-06-25 10:34:57
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krzysztof Niewiarowski

> 60 dni od którego momentu licząc?

Od 25 - od dnia kiedy upływał termin zlożenia deklaracji (nie od momentu
złożenia deklaracji - przetrenowałam, złożenie deklaracji wcześniej nie
powoduje wczesniejszego zwrotu VAT :-( )

Maddy

--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl

8. Data: 2003-06-27 19:02:30
Od:"Fin" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
> [...]
> złożenia deklaracji - przetrenowałam, złożenie deklaracji wcześniej nie
> powoduje wczesniejszego zwrotu VAT :-( )

Nie mozna zapomniec ze jezeli ktos zlozyl korekte to
termin biegnie 60 dni o dnia zlozenia korekty..
Vat za styczen zwrot maj ;(

Fin deKonspirator
mail: N/A -> Spam

9. Data: 2003-06-28 12:03:50
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> złożenia deklaracji - przetrenowałam, złożenie deklaracji wcześniej
nie
> powoduje wczesniejszego zwrotu VAT :-( )

A u mnie liczą 60 dni od złożenia :-)
Nie chce mi się sprawdzać w przepisach,
jak ma być naprawdę, ale składałem
często obie deklaracje razem dwudziestego
i nigdy nie przeciągali do terminu,
o którym piszesz.

CEZ

10. Data: 2003-07-01 17:12:13
Od:"krzysztof Niewiarowski" <krak.n<nospam>@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie chce mi się sprawdzać w przepisach,
> jak ma być naprawdę, ale składałem
> często obie deklaracje razem dwudziestego

Znalazłem w programie zawierajacym zestawienia ustaw i prawa heh sprzedaje
toto i nie załapałem ze tam moge znajsc wszytkie odpowiedzi fakt ze czasami
sa tak zagnmatwane ze mimo wsztko potrzeba kogos kto to poskleja do kupy;-)

Podatek od towarów i usług, podatek akcyzowy - R.2
Rozdział 2

Podatek od towarów i usług

Art. 21.
punkt 6.

Zwrot różnicy podatku następuje na rachunek bankowy podatnika w terminie
60 dni od dnia złożenia rozliczenia przez podatnika. Jeżeli zasadność
zwrotu
wymaga dodatkowego sprawdzenia, urząd skarbowy może przedłużyć ten termin
do
czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego. Jeżeli przeprowadzone
postępowanie
wykaże zasadność zwrotu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, urząd skarbowy
wypłaca
podatnikowi należną kwotę wraz z odsetkami w wysokości odpowiadającej
opłacie
prolongacyjnej stosowanej w przypadku odroczenia terminu płatności podatku
lub
jego rozłożenia na raty.
6a. Na wniosek podatnika urząd skarbowy jest obowiązany zwrócić różnicę
podatku
w ciągu 25 dni od dnia złożenia rozliczenia, gdy kwoty podatku
naliczonego,
wykazane w deklaracji, wynikają z:
1) faktur dokumentujących kwoty należności, które zostały w całości
zapłacone
bezpośrednio podatnikowi będącemu wystawcą faktury, z uwzględnieniem
przepisów
art. 13 ust. 1 pkt 1 Prawo działalności gospodarczej,
2) dokumentów celnych oraz decyzji, o których mowa w art. 11c, i zostały
przez
podatnika zapłacone.
Przepis ust. 6 zdanie drugie i trzecie stosuje się odpowiednio.
7. Różnicę podatku nie zwróconą przez urząd skarbowy w terminie, o którym
mowa
w ust. 6 w zdaniu pierwszym, traktuje się jako nadpłatę podatku
podlegającą
oprocentowaniu w rozumieniu przepisów Ordynacji podatkowej.
8. W przypadku gdy podatnik otrzymał zwrot różnicy podatku z tytułu
eksportu
towarów i następnie całość lub część tego towaru powróciła do podatnika, a
czynność
ta powoduje powrót towaru do kraju, podatnik obowiązany jest zwrócić
całość
lub odpowiednią część otrzymanego zwrotu w ciągu 14 dni od dnia
przekroczenia
towaru przez państwową granicę Rzeczypospolitej Polskiej. Podatnik może
zwiększyć
o tę kwotę podatek naliczony, począwszy od najbliższego okresu
rozliczeniowego.
8a. W razie niedopełnienia obowiązku przewidzianego w ust. 8 od nie
zwróconej
kwoty naliczane są odsetki za zwłokę jak od zaległości podatkowych.
Odsetki
naliczane są od następnego dnia po upływie terminu określonego w ust. 8, a
jeżeli
termin ten przypada wcześniej od terminu najbliższego okresu
rozliczeniowego
- od terminu, w którym powinno zostać dokonane rozliczenie podatku.