  • 1. Data: 2005-01-26 13:54:45
    Temat: (info)RP: ZUS dla zarządu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Jakiś czas temu usiłowałem wywieść (nie pamiętam na której
    grupie, dlatego crosspost na .prawo i .podatki) iż IMO "od
    zarządu" firmą ZUS się należy - bo jest to umowa zlecenia
    (nawet jeśli nie została odrębnie zawarta).
    Stanowisko przeciwne - iż z samego powołania ZUS się nie należy
    (grupowicze go bronili :)) - przedstawia pracownik ZUS:

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_050126/fi
    rma_a_14.html

    "Najczęœciej członkowie zarzšdu sprawujš funkcje tylko na podstawie
    uchwały rady nadzorczej czy zgromadzenia wspólników spółki (a nie
    w ramach np. umowy zlecenia). Wówczas nie podlegajš ani
    ubezpieczeniom społecznym, ani zdrowotnemu."

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2005-01-26 17:42:20
    Temat: Re: (info)RP: ZUS dla zarządu
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > Stanowisko przeciwne - iż z samego powołania ZUS się nie należy
    > (grupowicze go bronili :)) - przedstawia pracownik ZUS:

    To ja już wiem od trzech lat od zus - po to brałem sp. z o.o. :-)))
    Tyle że to tak naprawdę dalej nie wyjaśnia powodów.