  • 1. Data: 2007-10-08 06:56:12
    Temat: info: Sprawa "Świadczeń ubocznych" w GP (wyrok NSA)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.

    Bywały na grupie dyskusje związane z faktem, że niejednokrotnie w trakcie
    realizacji umów ma miejsce wydanie sprzętu przez zamawiającego (lub
    zleceniodawcę) na potrzeby realizacji umowy (czyli de facto - własne
    potrzeby) dla wykonawcy (lub zleceniobiorcy).
    Ostatnio :) zajmowałem stanowisko, że byłoby absurdem opodatkowanie
    takiego "wydania", bo powiedzmy chcemy wyremontować łazienkę - i co,
    ma z tego wynikać, że firma remontująca "nieodpłatnie korzysta
    z łazienki"? (no korzysta :>)
    To samo może oczywiście dotyczyć usług. Jakiegoś równie absurdalnego
    konceptu pod ręką nie mam, może ktoś zapoda :)
    Okazało się, że jednak znalazły się USy ktore w takich przypadkach
    dopatrzyły się właśnie "świadczenia usług bez wynagrodzenia" (jak
    mniemam o korzystanie w wersji "jak najem" poszło w konkretnych
    przypadkach).

    Wyrok NSA jednak był po myśli podatnika.

    Link:
    http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2065
    .220.0.39.12.1.0.1.htm

    IMO clou jest zawarte w opinii doradcy: "W sytuacji gdy np. firma
    przekazuje menedżerowi składniki majštku do używania i œwiadczy usługi
    na jego rzecz bez zapłaty celem wykonywania usług na rzecz przekazujšcego,
    bez odrębnej umowy, nie można mówić o wystšpieniu usługi".

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2007-10-08 07:37:38
    Temat: Re: info: Sprawa "Świadczeń ubocznych" w GP (wyrok NSA)

    Dzięki, chociaż i tak przeraża mnie myśl że dopiero w NSA wygram :|