  • 1. Data: 2007-11-29 11:14:35
    Temat: inne miejsce wykonwyania niż we wpisie do DG
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy prowadząc DG pod innym adresem niż zgłoszona w ewidencji można miec
    jakieś problemy? Znajomy ma lokal i mi go za zero nic użycza abym tam
    pracował, lecz w ewidencji nie ujawniam tego adresu. Czy ktoś (czyt.
    jakiś urząd) może się do tego w jakiś sposób przyczepić?

    pozdr

    yes

  • 2. Data: 2007-11-29 11:33:19
    Temat: Re: inne miejsce wykonwyania niż we wpisie do DG
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-11-2007 o 12:14:35 Yes <y...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > pracował, lecz w ewidencji nie ujawniam tego adresu. Czy ktoś (czyt.
    > jakiś urząd) może się do tego w jakiś sposób przyczepić?

    jasne, *jeśli* się dowiedzą ;)

  • 3. Data: 2007-11-30 07:50:09
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    t...@o...pl pisze:

    > jasne, *jeśli* się dowiedzą ;)

    Ale czego się przyczepią? Sytuacja jest taka, że pracuję po kilka godzin
    w tygodniu (taka działalność :) ) i robię to w lokalu (mieszkaniu)
    kolegi. Wszystkie papiery itp mam u siebie w domu gdzie zarejestrowana
    jest działalność. Można powiedzieć, że korzystam tylko z jego biurka bo
    jest mi wygodniej.
    Nie chcę zgłaszać że tam jest moje miejsce wykonywania działalności bo
    to tylko tak na jakiś czas (może się kolega rozmyśli, a może znowu
    gdzieś się przeniosę). Oficjalnie chcę aby "siedzibą" mojej firmy było
    moje mieszkanie.

    Jaki z tego może być problem?

    yes

  • 4. Data: 2007-11-30 08:40:58
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 30-11-2007 o 08:50:09 Yes <y...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > to tylko tak na jakiś czas (może się kolega rozmyśli, a może znowu
    > gdzieś się przeniosę). Oficjalnie chcę aby "siedzibą" mojej firmy było

    Łamiesz przepisy karne ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,
    kodeksu karnego skarbowego - to to co najpewniej ktoś wyciągnie.
    Do tego nie wiem czy niezgłoszenie adresu w UM nie podpada pod kodeks
    karny.

    Pierwsze z brzegu - zobacz co napisali na NIP-1 odnośnie odpowiedzialności
    karnej.

  • 5. Data: 2007-11-30 23:00:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Nov 2007, Yes wrote:

    > Witam,
    >
    > Czy prowadząc DG pod innym adresem niż zgłoszona w ewidencji można miec
    > jakieś problemy? Znajomy ma lokal i mi go za zero nic użycza

    To pomijając pozostałe problemy i zadowalając się podatkami:
    rozumiem, że wiesz iż w razie użyczenia właściciel ma przychód
    "w wysokości czynszu" oraz taki sam przychód ma korystajacy - jako
    "nieodpłatne świadczenie"?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-12-01 22:29:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Dec 2007, Yes wrote:

> [...]
    [...]
    > przychód w wysokości 0PLN?

    Optymista :)
    Przy uzyczeniu czynszu NIE MA, czynsz jest charakterystyczny dla
    najmu i dzierżawy.
    Powyższy zapis znaczy ni mniej ni więcej jak to, że podatek
    liczy się od czynszu, ktory NALEŻAŁBY się, JAKBY była zawarta
    umowa, przy której czynsz JEST - czyli umowa najmu.
    Przyznaję, że nieco streściłem, w ustawie jest napisane wyraźnie
    tak ja teraz się tłumaczę :)

    Konkretne przepisy:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...dotyczące tego kto daje w używanie masz w art.16 (przeczytaj), zaś
    dotyczące korzystającego są w art.11.2a.3

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-12-01 22:59:32
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > rozumiem, że wiesz iż w razie użyczenia właściciel ma przychód
    > "w wysokości czynszu" oraz taki sam przychód ma korystajacy - jako

    przychód w wysokości 0PLN?

    pozdrawiam

    yes

  • 8. Data: 2007-12-02 08:38:41
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > umowa, przy której czynsz JEST - czyli umowa najmu.
    > Przyznaję, że nieco streściłem, w ustawie jest napisane wyraźnie

    A teraz jest taka sytuacja. Moja firma wygrala jeden rok darmowego biura
    w technoparku w pewnym konkursie. Czy to dla nas tez jest przychod od
    ktorego mamy placic podatek ? Normalnie czynsz w tym technoparku
    kosztuje okolo 400-500 zlotych.

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 9. Data: 2007-12-02 23:00:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Dec 2007, Piotr Wojcicki wrote:

    > A teraz jest taka sytuacja. Moja firma wygrala jeden rok darmowego biura w
    > technoparku w pewnym konkursie. Czy to dla nas tez jest przychod od ktorego
    > mamy placic podatek ?

    Przyznam, że mam problem, czy za przychód uznać samą wygraną, czy
    niedopłatne korzystanie - znaczy w jakim terminie ten przychód
    jest... ale IMVHO co do zasady - tak!
    No i pytanie czy owa wygrana jest "w związku z DG" (bo IMO nie
    da się wykluczyć, że może być to przychód osobisty - fakt *przeznaczenia*
    przychodu osobistego na cele DG może być bez znaczenia).

    pzdr, Gotfryd