  • 1. Data: 2014-04-02 10:22:03
    Temat: jak się rozliczyć z US
    Od: "podatnik" <K...@w...pl>

    Przed końcem roku zrezygnowałem z ówczesnej pracy, ale gdy po nowym roku
    przyszło do wypełniania PITa okazało się że z pracodawcą miałem podpisaną
    jedynie umowę zlecenie na dwa pierwsze miesiące, pozostały okres czasu
    pracowałem bez żadnej umowy pisemnej ani ustnej. Za umowę zlecenie wiem jak
    się rozliczyć, ale co zrobić z okresem bez umowy? Z byłym pracodawcą nie mam
    kontaktu, na pismo nie odpowiada, PIT11 nie wysyła. Przyszło mi do głowy że
    powinienem dwa pierwsze miesiące rozliczyć jak zlecenie a kolejne pół roku
    jako umowę o pracę (bo pracowałem w zasadzie tak samo jak ludzie
    zatrudnieni) Proszę kogoś zorientowanego o wyjaśnienie jak dokładnie to
    powinienem zrobić? Nie wiem czy pracodawca odprowadził jakiekolwiek zaliczki
    za ten okres, czy powinienem w PITa wpisać brutto od kwoty netto moich
    źróbków według umowy o pracę? Czy ja muszę zapłacić jakieś zaliczki? Termin
    oddania PIT się zbliża a tu takie komplikacje. Dziękuję.

  • 2. Data: 2014-04-02 11:30:25
    Temat: Re: jak się rozliczyć z US
    Od: "podatnik" <K...@w...pl>

    Hello RoMan Mandziejewicz:
    > Wyślij do pracodawcy pisemne żądanie PIT-11 z podaniem okresu i z
    > dopiskiem na dole: Do wiadomości: Urząd Skarbowy w.....
    > Myślę, że błyskawicznie odzyskasz kontakt z pracodawcą.

    Już to zrobiłem w lutym, dziś mamy kwiecień i brak odpowiedzi.
    Może firma zmieniła przestała istnień, może właściciela nie ma w kraju, w
    każdym razie ja mam problem, bo PIT11 z innych prac już dawno mam a z tej
    jednej nie i boję się pominąć dochodów z tej pracy w picie.

  • 3. Data: 2014-04-02 12:02:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello podatnik,

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2014-04-02 12:47:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello podatnik,

    Wednesday, April 2, 2014, 11:30:25 AM, you wrote:

> [...]
    > każdym razie ja mam problem, bo PIT11 z innych prac już dawno mam a z tej
    > jednej nie i boję się pominąć dochodów z tej pracy w picie.

    A co urząd skarbowy na to?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2014-04-02 13:43:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-02 10:22, podatnik wrote:
    > [...] pracowałem bez żadnej umowy pisemnej ani ustnej [...]

    Na pewno chciałeś napisać to co napisałeś?

    Piotrek

  • 6. Data: 2014-04-02 16:17:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-04-02 13:43, Piotrek pisze:

    > Na pewno chciałeś napisać to co napisałeś?
    >
    > Piotrek

    Na migi się dogadał.

  • 7. Data: 2014-04-02 16:35:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-02 16:17, cef wrote:
    > Na migi się dogadał.

    A to przepraszam.

    Bo już się zacząłem zastanawiać, czy przypadkiem ten "misiek" co to go
    widziałem ze dwa razy jak zbierał chrust to nie jest jakiś samozwańczy
    pracownik leśny, któremu powinienem wysłać PIT w przyszłym roku.

    Piotrek

  • 8. Data: 2014-04-03 10:08:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2014, Piotrek wrote:

    > A to przepraszam.

    Poważniej, to na wzór "domniemania".
    Jawnie po prawdzie zapisane jest przy innych umowach (np. najmu),
    ale w definicji zlecenia (wg KC) nie ma wygaśniecia przez
    przekroczenie terminu.
    No to jak jedna strona robi to co było w umowie a druga za to płaci,
    IMVHO nie ma "nowej umowy", ale kontynuacja starej, na starych
    warunkach.

    > Bo już się zacząłem zastanawiać, czy przypadkiem ten "misiek" co to go
    > widziałem ze dwa razy jak zbierał chrust to nie jest jakiś samozwańczy
    > pracownik leśny, któremu powinienem wysłać PIT w przyszłym roku.

    A to zalezy, czy z okazji poprzedniego zbierania też mu wysłałeś PIT,
    bo jak raz wyślesz masz przechlapane ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-04-03 14:06:30
    Od: "podatnik" <K...@w...pl>

    Hello RoMan Mandziejewicz:

    > A co urząd skarbowy na to?

    Jeszcze nic, bo na razie nie wiem co z tym zrobić, na wysłanie pita mam
    jeszcze trochę czasu.

  • 10. Data: 2014-04-03 14:16:27
    Od: "podatnik" <K...@w...pl>

    Hello Piotrek:

    > Na pewno chciałeś napisać to co napisałeś?

    Umowa była na pierwsze dwa miesiące (zlecenie), potem umowy nie było, ja
    pracowałem dalej, dostawałem nowe obowiązki, nowe polecenia, wykonywałem je,
    dostawałem wynagrodzenie wedle widzimisię pracodawcy. Ja dopiero przy
    wypełnianiu pita się zorientowałem ze nie miałem za ten okres umowy, nie
    dostałem PIT11 i niem wiem jak się rozliczyć. Dla ułatwienia można założyć
    ze umowa pracy była ustna, ale dowodów na to nie ma, zresztą żeby umowa
    ustna byłą umową o pracę to zdaje się musi zawierać pewne ustawowe założenia
    które nie wiadomo czy zaszły.