  • 1. Data: 2004-07-09 20:18:41
    Temat: jak skorygować ZUS DRA wysłany Płatnikiem?
    Od: "Newmen " <n...@g...pl>

    Przez pomyłke wysłałem ZUS DRA z identyfikatorem 01 042004 zamiast 01 062004
    jak cos takiego skorygowac?
    Dla jasności sytuacji dodam, że deklaracja za 01 042004 była już złożona w
    maju.

  • 2. Data: 2004-07-09 21:15:01
    Temat: Re: jak skorygować ZUS DRA wysłany Płatnikiem?
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Newmen " <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Przez pomyłke wysłałem ZUS DRA z identyfikatorem 01 042004 zamiast 01
    062004
    > jak cos takiego skorygowac?
    Wysłac jeszcze raz 01 062004 bo do zus nie dotarła
    > Dla jasności sytuacji dodam, że deklaracja za 01 042004 była już złożona w
    > maju.
    Ale musisz wysłać jeszcze raz ale z identyfikatorem 02042004 czyli jako
    korekta

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2004-07-10 10:23:19
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    PawełJ pisze:

> [...]
    > Wysłac jeszcze raz 01 062004 bo do zus nie dotarła
    > Ale musisz wysłać jeszcze raz ale z identyfikatorem 02042004 czyli jako

    Mysle, ze mila Pani w ZUS wiedzialaby lepiej ALE ...
    Chyba sie mylisz...

    Do ZUS nie zostala wyslana deklaracja 01 04 2004
    dlatego WG MNIE wlasnie ja nalezy wyslac,
    bo CO wlasciwie jest do korygowania ?

    (wlasnie jestem na etapie wysylania takich deklaracji bo MOJE
    mile panie w ZUS nie wiedza dlaczwgo system "zle sklonowal",
    a ja potrzebuje zaswiadczenie "o niemaniu zaleglosci"
    Wiec na prosbe milych pan w ZUSS robie takie deklaracje i z takimi numerami
    jak sobie zycza)

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-07-10 10:37:52
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 lip o godzinie 12:23, na pl.soc.prawo.podatki, Boguslaw Szostak
    napisał(a):

    > Mysle, ze mila Pani w ZUS wiedzialaby lepiej ALE ...
    > Chyba sie mylisz...
    >
    > Do ZUS nie zostala wyslana deklaracja 01 04 2004
    > dlatego WG MNIE wlasnie ja nalezy wyslac,

    Przecież pytający _napisał_ deklaracja kwietniowa została złożona.

    > bo CO wlasciwie jest do korygowania ?

    Ano to że wysłała po raz _drugi_ deklarację kwietniową i niejako ją
    /nadpisał/ w ZUSie. Dlatego rada PawłaJ jest słuszna.
    Czytaj posty na które chcesz odpowiadać.

> [...]
    > a ja potrzebuje zaswiadczenie "o niemaniu zaleglosci"
    > Wiec na prosbe milych pan w ZUSS robie takie deklaracje i z takimi numerami

    Niech żyje zgodność społeczeństwa!
    To co chcą te panie jest najmniej wiążące. Te panie zmienią pracę, zostaną
    wykopane czy jeszcze coś innego a Ty zostaniesz z jakimiś deklaracjami
    które one sobie zażyczyły.
    Masz swoje deklaracje poprawnie sporządzone? Masz potweirdzenia nadania?
    Więc niech się ciągną te miłe panie - u Ciebie jest OK, niech one _na
    swoją_ odpowiedzialność modyfikują w systemie Twoje deklaracje.
    W sumie jak Ci się wydaje do czego jest potrzebny klucz i certyfikat do
    przesyłąnia drogą elektroniczną dokumentów do ZUS? Ano do tego że wtedy
    jest _pewność_ że to dany płatnik złożył takie deklaracje.

    Teraz rozumiesz już moje /modus operandi/ ?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2004-07-10 10:58:10
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Artur Ch. pisze:

    > Przecież pytający _napisał_ deklaracja kwietniowa została złożona.

    Przepraszam za zamieszanie...
    Mialem na mysli 01062004

    jesli drugi raz wyslal 01042004 to niepowinna byc "nadpisana",
    bo od tego sa korekty wlasnie, ale oczywiscie wyslanie po raz drugi tej 04
    jako 02042004 nie zaszkodzi inawet jest wskazane by ZUS wiedizal ktora
    z tych "jedynek" jest wlasciwa.

> [...]
    > To co chcą te panie jest najmniej wiążące. Te panie zmienią pracę, zostaną
    > wykopane czy jeszcze coś innego a Ty zostaniesz z jakimiś deklaracjami

    ALe ja bedze mial urzedowy druczek ze NIE ZALEGAM ZE SKLADKAMI...
    a druk delkaracji jest tak tami ze dla milych Pan jeszcze z 50 moge
    zrobic...

    > Masz swoje deklaracje poprawnie sporządzone? Masz potweirdzenia nadania?
    > Więc niech się ciągną te miłe panie - u Ciebie jest OK, niech one _na
    > swoją_ odpowiedzialność modyfikują w systemie Twoje deklaracje.

    Wiesz... one sa naprawde mile...

    NIe skladalem deklaracji bo nie muslalem....(ustawa)..
    Ale oprocz tego na paru sa drobniutkie bledu ktory
    madry program "platnik" uznal wcale nei za bledy i orzekl dumnie,
    ze jest dobrze...
    Jeszcze madrzejszy program firmy P cos w zwiazku z tym zle "sklonowal"
    no i po co sie lkucic, jak mozna zlozyc...

    Jeszce raz przepraszam za zamieszanie

  • 6. Data: 2004-07-10 11:00:49
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Newmen pisze:

    > Przez pomyłke wysłałem ZUS DRA z identyfikatorem 01 042004 zamiast 01
    > 062004 jak cos takiego skorygowac?
    > Dla jasności sytuacji dodam, że deklaracja za 01 042004 była już złożona w
    > maju.

    Podsumowujac...
    jesli nie wyslales z numerem 01 06 2004 to wyslij
    dodatkowo jeszce przekopiuj wlasciwa 01 04 2004 przemien na 02 04 2006 i tez
    wyslij..

    (zgoda Panie Arturze?)

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-07-10 12:11:27
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 lip o godzinie 12:58, na pl.soc.prawo.podatki, Boguslaw Szostak
    napisał(a):

    > ALe ja bedze mial urzedowy druczek ze NIE ZALEGAM ZE SKLADKAMI...

    Ze tak zapytam: długo prowadzisz już działalność?
    Nie zdarzyło Ci się zapewne że ZUS informuje Cię ni stąd ni zowąd że
    zalegasz ze składkami? Oświadczasz im że przecież masz _urzędowy_ druczek
    że nie zalegasz, a oni nadal twierdzą że tak jest i basta?

    Ba, mogę podać nawet przykład z życia, że był taki /myk/ zrobiony:
    - nagle w raportach przysłanych z ZUSu jako błędnych, pojawiła się osoba za
    którą złożono raport imienny i z _prawie_ wszystkimi danymi właściciela,
    tylko róźniło się nazwisko. natomiast do osoby która była wcześniej
    zgłoszona do ubezpieczenia nie złożono raportu.
    I w czym problem? Ano w tym że skaner ZUSowski odczytał błędnie nazwisko
    właściciela i "zakwalifikował" go jako nowa osobę ubezpieczoną z NIPem,
    PESELem, adresem takim samym jak innej osoby!!

    Wobec powyższego chce Ci naświetlić przykłąd że za właśiciela wtedy niby
    nie było raportu i deklaracji - czyli /zalegał/ ze składkami w majestacie
    "Płatnika"!!!
    Mimo to ZUS wystawiał zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami.....

    Normalnie można się pochlastać z tym......ciekawe co nam zgotuje "Płatnik"
    prokomowski na emerytury.........ehhhhhhhh

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-07-10 19:08:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    w wiadomości <news:b3g4eol0rpz1$.dlg@elektro-instal.com> wstukał:

    [...]

    > Normalnie można się pochlastać z tym......ciekawe co nam zgotuje "Płatnik"
    > prokomowski na emerytury.........ehhhhhhhh

    ... W związku ze złożonym przez Pana/Panią wnioskiem emerytalnym, oraz z
    brakiem jakichkolwiek składek na koncie (nie)ubezpieczonego, uprzejmie
    informujemy, że Pana/Pani "domniemana" emerytura częściowo została
    przekazana na cele charytatywne (czytaj: budowa nowej siedziby). Pozostała
    kwota (0.000025%%) zasiliła konto Pana/Pani funduszu pogrzebowego.
    Jednocześnie informujemy, że Pana/Pani zadłużenie wobec ZUS wraz z odsetkami
    za ostatnie 40 lat (zgodnie z ustawą o Powszechnym Okradaniu Przyszłego
    Emeryta -- Dz. U. z 2053 r. nr 967. poz 7.) wynosi 2 985 746 395 ZUS (wg
    kursu BPZUSOKRADŁ z dnia 2058.10.31 -- 15 783 956 PLN za 1 ZUS).
    Proponujemy rozłożenie zaległości na 10 rat każda po 985 746 395 ZUS plus
    odsetki. W przypadku, gdy Pan/Pani nie będą terminowo opłacać rat, pragniemy
    poinformować, że przeprowadzimy windykację ze składek zstępnych (podobnie
    jak w to miało miejsce w Pana/Pani -- pańskie składki zostały zaliczone na
    poczet długu ojca, dziadka i pradziadka (znanego jako Artur Ch.)

    --
    +++++++++++++ 04/03/10 PROBLEM (MA28610) Licensed Program = 5722999
    ++++++++++++++++++++++++++++++ RECOMMENDATION Apply LIC PTF MF32440

  • 9. Data: 2004-07-10 21:09:48
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > jesli nie wyslales z numerem 01 06 2004 to wyslij
    > dodatkowo jeszce przekopiuj wlasciwa 01 04 2004 przemien na 02 04 2006 i
    Mniej więcej to samo napisałem :-) Ale to nieistotne.
    Lepiej jednak nie do końca wierzyć tym paniom z zus. To że są miłe to
    fakt - przynajmniej niektóre.
    U jednego z płatników ciągle pojawiały sie błedy przy jedneym z pracowników.
    przychodził wykaz z zus, że osoba bez zgłoszenia. Miła pani w zus kazała
    zrobić zgłoszenie drugie - "bo widocznie pierwsze było źle odczytane". Po
    wysłaniu drugiego za jakiś czas znów ten sam problem z tym samym
    pracownikiem. Miła pani w zus znów kazała złożyc zua bo może tamto nie
    doszło. I tak się uzbierało 4 zgłoszenia plus 5 pierwotne. Niestety nie było
    żadnego polecenia pisemnego tylko rozmowy telefoniczne.
    Pracownik z którym były problemy został dyrektorem tego zakładu.
    A błędy przyszły znów te same. Pracownik wziął do auta księgową i pojechał
    do zus. Na przywitanie opieprzył kobietę w zus że skąd tyle błędów. A
    kobieta z zus wytłumaczyła mu szybko że to wina księgowej bo "nikt przy
    zdrowych zmysłach nie robi 5 zgłoszeń dla jednej osoby".
    No i pracownik -dyrektor wyciągnął konsekwencje wobec swojej księgowej. Do
    czasu wyjasnienia sprawy nie dostaje ona premii (20%). Trwa to już od roku
    ale jeszcze zus nie wie jak to dalej wyprostować.
    I myślisz że miła pani w zus czuje się winna?
    Dać ci więcej takich przykładów odpowiedzialności urzędników zus? Bo nie
    jest to jedyny mi znany a absurdalny totalnie...
    I wg mnie tam gdzie można uniknąć radzenia się urzędników zus to należy tego
    unikać.

    --
    PawełJ

  • 10. Data: 2004-07-11 14:57:33
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 lip o godzinie 21:08, na pl.soc.prawo.podatki, 'Tom N'
    napisał(a):

> [...]
    > jak w to miało miejsce w Pana/Pani -- pańskie składki zostały zaliczone na
    > poczet długu ojca, dziadka i pradziadka (znanego jako Artur Ch.)

    Upsss..... tyle latek to jeszcze nie mam by być pradziadkiem ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany