  • 1. Data: 2002-12-30 08:42:13
    Temat: jak to jest z Akcyzą?
    Od: "Lukasz Kalinski" <l...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam takie pytanie dot.akcyzy, ktore mnie nurtuje od dluzszego czasu:
    zgodnie z art.35 ust1 pkt3 UPTU obowiazek podatkowy w zakresie akcyzy ciazy
    na "sprzedawcy wyrobow akcyzowych".

    Czy w takim razie jesli podatnik prowadzi agencje reklamowa i na zamowienie
    przygotowal kosze okolicznosciowe z batonami, cukierkami, kalendarzykiem i
    np. winem lub piwem, to czy w tym momencie staje sie podatnikiem akcyzy
    (piwo/wino kupione np. w hipermarkecie) ?
    Czy w tej sytuacji robi jakakolwiek roznice, ze zostalo to zaksiegowane jako
    koszty pozostale (kpir) a nie jako zakup towarow, gdyz kosz zostal sprzedany
    jako "kosz okolicznosciowy" bez wyszczegolniania pozycji?

    I druga, bardzo podobna sytuacja: firma organizujaca spotkania i
    konferencje: zakupuje alkohol na konferencje (fakture wystawia na 22% -
    orgarnizacja spotkania/konferencji).

    Czy w powyższych sytuacjach ciazy na podatnikach obowiazek podatkowy w
    zakresie akcyzy, czy zostala juz ona oplacona przez importera?

    Lukasz

  • 2. Data: 2002-12-30 23:07:13
    Temat: Re: jak to jest z Akcyzą?
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Lukasz Kalinski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mam takie pytanie dot.akcyzy, ktore mnie nurtuje od dluzszego czasu:
    > zgodnie z art.35 ust1 pkt3 UPTU obowiazek podatkowy w zakresie akcyzy

    Sprzedawca, który kupił towar, od którego akcyza została już zapłacona (są
    naklejone banderole), drugi raz akcyzy już nie płaci. Są wyjatki np. gdy
    sprzedaje się papierosy powyżej ceny uwidocznionej na paczce.
    Inaczej sklepy, restauracje i bary byłyby płatnikami akcyzy, a nie są :)

> [...]
    sprzedany
    > jako "kosz okolicznosciowy" bez wyszczegolniania pozycji?

    Zastanawia mnie tylko, jak do takiej sprzedaży ma się ustawa o wychowaniu w
    trzeźwości ( zezwolenie i opłata za zezwolenie na sprzedaż wyrobów
    alkoholowych )?

    > I druga, bardzo podobna sytuacja: firma organizujaca spotkania i
    > konferencje: zakupuje alkohol na konferencje (fakture wystawia na 22% -
    > orgarnizacja spotkania/konferencji).
    j.w.

    Ryszard

  • 3. Data: 2002-12-31 06:16:19