  • 1. Data: 2006-09-13 00:57:07
    Temat: jak to jest z odliczaniem vatu wewnątrz unii? kupuje coś i chce cene netto.
    Od: passolini <p...@n...o2.pl>

    Hej.

    A więc mam swój sklep ze sprzetem komputerowym, zwykle bierzemy od
    dystrybutora za cene netto, dla uproszczenia 1000, sprzedajemy z
    zarobkiem 500 na sztuce, czyli cena brutto to 1830. Ostatnio znalazlem
    taki sprzet w w sklepie w niemczeh za cene 1000 (powiedzmy), cena z vat.
    Jak teraz cos takiego kupić jakby w cenie "netto"? bo w polsce to
    wiem, biore od dystrybutora w cenie netto doliczam zarobek i vat i w tej
    cenie sprzedaje. czy mozna to jakoś odliczyć etc?

    Pzdr.

  • 2. Data: 2006-09-13 07:51:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Sep 2006, passolini wrote:

> [...]
    > takiego kupić jakby w cenie "netto"? bo w polsce to wiem, biore od
    > dystrybutora w cenie netto doliczam zarobek i vat i w tej cenie sprzedaje.

    A jak bierzesz od dystrybutora w Niemczech to co? ;)

    Niby dlaczego zakup "od dystrybutora" miałby się różnić od zakupu
    "w sklepie"? Skoro tam jest sprzedaż "bez VAT" (nie z 50% VAT i nie
    zwolnione ale "bez VAT") to w sklepie również - przecież przepisy
    dla VAT są TAKIE SAME.
    Sam widzisz, że czy kupujesz w sklepie czy w hurtowni - obrót fakturami
    wygląda tak samo, bo dlaczego miałoby być inaczej.

    Osobna sprawa to kwestia zabezpieczeń - Twój dystrybutor pewnie ma
    w umowie jakieś klauzule gwarancyjne, na wypadek jakbyś nie rozliczył
    we właściwy sposób VAT albo nie wywiózł towaru z Niemiec tylko go
    gdzieś "zniknął" przed przekroczeniem granicy nie płacąc VAT ani
    w Niemczech ani w Polsce (w rodzaju "za ew. szkody spowodowane
    nieprawidłowym rozliczeniem lub dokumentowaniem podatków przysługuje
    prawo obciążenia...tu jak i czego") bo to *on* ma wykazać że uprawniony
    podatnik "w Polsce" wziął towar i wywiózł z Niemiec.

    Więc pewnie:
    1. załodze sklepu szczęka opadnie tak jak pocztowcom do których wczoraj
    z wekslem zalazłem :>
    2. jak dojdą do siebie to mogą chcieć jakiejś formy "przekonującego"
    zabezpieczenia, na wypadek jakby za dwa lata wyszło że jednak nie jesteś
    polskim przedsiębiorcą który ma EuroNIP (albo podszywasz się tylko
    pod kogoś takiego) i towar z Niemiec NIE został wywieziony tudzież
    VAT nie został w .pl zapłacony.

    > czy mozna to jakoś odliczyć etc?

    Przecież cały czas to robisz, czyż nie? :) (znaczy nie "odliczasz" dwa
    razy zapłaconego tylko nie płacisz dwa razy).

    pzdr, Gotfryd