1. Data: 2003-02-17 09:02:11
Temat:jak w zeznaniu rocznym odliczyć fundusz pracy?
Od:"MAX" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W Spółce Cywilnej jeden z właścicieli płaci wszystkie świadczenia ZUS tj.
społeczne "51", zdrowotne "52", i fundusz pracy"53" przez co nie mogły być
one wrzucane do kosztów KPiR.

Pierwsze dwie składki były odliczane w każdej miesięcznej deklaracji
PIT-5... teraz chciałbym jakoś w całorocznej PIT-36, lub PIT-O odliczyć ten
fundusz pracy.. jest to w końcu parę groszy (ok. 30 zł. miesięcznie) -
przypuszczam, że to będzie odliczenie od dochodu... ale nie wiem jaki i
gdzie to wpisać... może ktoś wie... będę wdzięczny

Andrzej K.

2. Data: 2003-02-17 09:10:58
Temat:Re: jak w zeznaniu rocznym odliczyć fundusz pracy?
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17-02-2003 10:02, Użytkownik MAX napisał:
> [...]
> społeczne "51", zdrowotne "52", i fundusz pracy"53" przez co nie mogły być
Dlaczego?
Nie ma przepisu wyłączającego FP z kosztów. W jakiejkolwiek formie.

> [...]
> przypuszczam, że to będzie odliczenie od dochodu... ale nie wiem jaki i
> gdzie to wpisać... może ktoś wie... będę wdzięczny
FP nie da sie odliczyc na "Picie".
Wszystkie tytuły odliczeń są scisle sprecyzowane.
O ile KUP jest wszystko co nie zostało wyłaczone ustawą, o tyle
odliczeniem jest tylko to co zostało wymienione w ustawie.
FP nie został wymieniony...

Maddy

--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl

3. Data: 2003-02-17 09:29:36
Od:"MAX" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego?
> Nie ma przepisu wyłączającego FP z kosztów. W jakiejkolwiek formie.

No tak, ale powiedziano mi kiedys, że nie można wrzucać do kosztów składek
ZUS jednej osoby, gdy druga osoba będąca gdzie indziej na etacie, nie płaci
składek ub. społecznych.. bo KUP są firmy (wspólne dla obu właścicielu
spółki)... ja wiem, że jak by to była firma jednoosobowa, to nie ma żadnego
problemu z wrzuceniem tego w KUP....;)

a zakładając, że mimo wszystko mógłbym to wrzucić w KUP, to czy mogę
wszystkie składki od początku roku wpuścić na jednym dowodzie wewnętrznym w
grudniu?

Andrzej K.