  • 1. Data: 2003-02-17 09:02:11
    Temat: jak w zeznaniu rocznym odliczyć fundusz pracy?
    Od: "MAX" <m...@p...onet.pl>

    Witam!
    W Spółce Cywilnej jeden z właścicieli płaci wszystkie świadczenia ZUS tj.
    społeczne "51", zdrowotne "52", i fundusz pracy"53" przez co nie mogły być
    one wrzucane do kosztów KPiR.

    Pierwsze dwie składki były odliczane w każdej miesięcznej deklaracji
    PIT-5... teraz chciałbym jakoś w całorocznej PIT-36, lub PIT-O odliczyć ten
    fundusz pracy.. jest to w końcu parę groszy (ok. 30 zł. miesięcznie) -
    przypuszczam, że to będzie odliczenie od dochodu... ale nie wiem jaki i
    gdzie to wpisać... może ktoś wie... będę wdzięczny

    Andrzej K.

  • 2. Data: 2003-02-17 09:10:58
    Temat: Re: jak w zeznaniu rocznym odliczyć fundusz pracy?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 17-02-2003 10:02, Użytkownik MAX napisał:
> [...]
    > społeczne "51", zdrowotne "52", i fundusz pracy"53" przez co nie mogły być
    Dlaczego?
    Nie ma przepisu wyłączającego FP z kosztów. W jakiejkolwiek formie.

> [...]
    > przypuszczam, że to będzie odliczenie od dochodu... ale nie wiem jaki i
    > gdzie to wpisać... może ktoś wie... będę wdzięczny
    FP nie da sie odliczyc na "Picie".
    Wszystkie tytuły odliczeń są scisle sprecyzowane.
    O ile KUP jest wszystko co nie zostało wyłaczone ustawą, o tyle
    odliczeniem jest tylko to co zostało wymienione w ustawie.
    FP nie został wymieniony...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-02-17 09:29:36
    Od: "MAX" <m...@p...onet.pl>

    > Dlaczego?
    > Nie ma przepisu wyłączającego FP z kosztów. W jakiejkolwiek formie.

    No tak, ale powiedziano mi kiedys, że nie można wrzucać do kosztów składek
    ZUS jednej osoby, gdy druga osoba będąca gdzie indziej na etacie, nie płaci
    składek ub. społecznych.. bo KUP są firmy (wspólne dla obu właścicielu
    spółki)... ja wiem, że jak by to była firma jednoosobowa, to nie ma żadnego
    problemu z wrzuceniem tego w KUP....;)

    a zakładając, że mimo wszystko mógłbym to wrzucić w KUP, to czy mogę
    wszystkie składki od początku roku wpuścić na jednym dowodzie wewnętrznym w
    grudniu?

    Andrzej K.