  • 1. Data: 2002-02-07 13:11:09
    Temat: jak zaksiegowac kredyt obrotowy
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    Osoba fizyczna od 01-01-2002 przeszla na pelna ksiegowosc. Od 05/2001 miala
    przyznany kredyt obrotowy na dzialalnosc gospodarcza. Jak na dzien otwarcia
    ksiag
    (01-01-2002) trzeba zaksiegowac ten kredyt i w jakiej wysokosci, czy cala
    kwote przyznanej pozyczki, czy w kwocie w jakiej byl wykorzystaby na dzien
    01-01-2002.
    Bardzo prosze o pomoc.
    Kinga

  • 2. Data: 2002-02-07 21:15:59
    Temat: Re: jak zaksiegowac kredyt obrotowy
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > kwote przyznanej pozyczki, czy w kwocie w jakiej byl wykorzystaby na dzien

    Czy naprawde nikt nie moze mi pomoc?

  • 3. Data: 2002-02-07 21:24:14
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Kinga <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3uqsa$17m$...@n...onet.pl...
    > miala
    > otwarcia
    --------------
    Wykorzystaną kwotę - zgodnie z bankowym potwierdzeniem salda na dzień
    31.12.2001

    Orka

  • 4. Data: 2002-02-07 21:31:05
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > dzien
    > --------------
    > Wykorzystaną kwotę - zgodnie z bankowym potwierdzeniem salda na dzień

    Dzieki za odzew.
    A jak ksiegowac na biezaco, tzn: mam wyciag bankowy,konto-130 i w
    korespondencji z jakim kontem dokonac ksiegowania operacji "przekaz z tytulu
    przyznanego kredytu". Jest to tak, ze jak moj szef jak potrzebuje to wtedy
    uruchamia jakas tam kwote z tego kredytu i te pieniadze wedruja miedzy
    kontami, a ja nie wiem jak to ksiegowac. Plany kont, ktore sobie kupilam nie
    rozwiewaja 10000 moich watpliwosci.
    Kinga

  • 5. Data: 2002-02-07 21:38:43
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Kinga <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3urol$2d0$...@n...onet.pl...
> [...]
    > uruchamia jakas tam kwote z tego kredytu i te pieniadze wedruja miedzy
    > kontami, a ja nie wiem jak to ksiegowac. Plany kont, ktore sobie kupilam
    ---------
    Bilans otwarcia - MA konto 134 (kredyty bankowe)

    Kolejne raty kredytu:
    WN konto 130 (rachunek bieżący)
    MA konto 134 (kredyty bankowe)

    Oczywiście możesz stosować inne numery kont :-)

    Orka

  • 6. Data: 2002-02-07 21:59:50
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    Użytkownik "Kinga" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kinga
    >Kwotę wykorzystanego kredytu zaewidencjonowalas w ksiegach rachunkowych na
    koncie np. 132/masz prawo taki symbol nadac sobie, albo inny/ po stonie Ma.
    O ile twoj szef bierze pieniadze z konta kredytu np. z konta 132 to
    ksiegujesz: Wn szef konto 24 "Pozostałe rozrachunki"jak wzial do kieszeni,
    choc powienien wlozyc do kasy , jak przyjęłas do kasy to Wn 100 Kasa, jak
    zapłacil dostawcy, to Wn 200 Dostawca itd, a zawsze Ma 132. W taki sposob
    powiększasz saldo Ma 132, czyli powiększasz kwotę kredytu. Jak splacicie
    kredyt, lub część to zaksiegujesz Wn 132 "Kredyt" Ma Kasa, lub Ma 130
    Rachunek rozliczeniowy lub Ma szef 24 "Pozost. rozrachunki", choc 24 nie
    powinno miec miejsca..Kinga, życzę powodzenia w ksiegowaniu, nie taki diabel
    straszny. Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2002-02-07 22:00:15
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    > Bilans otwarcia - MA konto 134 (kredyty bankowe)

    i tutaj zaksiegowac cala wartosc kredytu czy tyle ile bylo wykorzystanego
    na dzien 01-01-2002

    > Kolejne raty kredytu:
    > WN konto 130 (rachunek bieżący)
    > MA konto 134 (kredyty bankowe)

    na jakie konto ksiegowac odsetki od kredytu (sa one nie w postaci rat tylko
    nieregularnie naliczane w zaleznosci od aktualnie wykorzystanej kwoty)
    Kinga

  • 8. Data: 2002-02-08 10:17:15
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Kinga <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3utfc$4to$...@n...onet.pl...

    > na jakie konto ksiegowac odsetki od kredytu (sa one nie w postaci rat
    tylko
    > nieregularnie naliczane w zaleznosci od aktualnie wykorzystanej kwoty)
    ----------
    WN koszty finansowe (np. 751)

    Orka

  • 9. Data: 2002-02-08 12:41:47
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    > tylko
    > ----------
    > WN koszty finansowe (np. 751)
    >
    > Orka

    Rozumiem, ze jest to koszt uzyskania przychodu?
    Kinga

  • 10. Data: 2002-02-08 13:12:42
    Temat: Re: Re: jak zaksiegowac kredyt obrotowy
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Thu, 7 Feb 2002 23:00:15 +0100, "Kinga" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >nieregularnie naliczane w zaleznosci od aktualnie wykorzystanej kwoty)

    Odsetki płacone na bieżąco:
    Ma 130 rachunek bieżący
    Wn 752 koszty finansowe

    Odsetki kapitalizowane: