1. Data: 2002-02-07 13:11:09
Temat:jak zaksiegowac kredyt obrotowy
Od:"Kinga" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba fizyczna od 01-01-2002 przeszla na pelna ksiegowosc. Od 05/2001 miala
przyznany kredyt obrotowy na dzialalnosc gospodarcza. Jak na dzien otwarcia
ksiag
(01-01-2002) trzeba zaksiegowac ten kredyt i w jakiej wysokosci, czy cala
kwote przyznanej pozyczki, czy w kwocie w jakiej byl wykorzystaby na dzien
01-01-2002.
Bardzo prosze o pomoc.
Kinga

2. Data: 2002-02-07 21:15:59
Temat:Re: jak zaksiegowac kredyt obrotowy
Od:"Kinga" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kwote przyznanej pozyczki, czy w kwocie w jakiej byl wykorzystaby na dzien

Czy naprawde nikt nie moze mi pomoc?

3. Data: 2002-02-07 21:24:14
Od:"Orka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kinga <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a3uqsa$17m$...@n...onet.pl...
> miala
> otwarcia
--------------
Wykorzystaną kwotę - zgodnie z bankowym potwierdzeniem salda na dzień
31.12.2001

Orka

4. Data: 2002-02-07 21:31:05
Od:"Kinga" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzien
> --------------
> Wykorzystaną kwotę - zgodnie z bankowym potwierdzeniem salda na dzień

Dzieki za odzew.
A jak ksiegowac na biezaco, tzn: mam wyciag bankowy,konto-130 i w
korespondencji z jakim kontem dokonac ksiegowania operacji "przekaz z tytulu
przyznanego kredytu". Jest to tak, ze jak moj szef jak potrzebuje to wtedy
uruchamia jakas tam kwote z tego kredytu i te pieniadze wedruja miedzy
kontami, a ja nie wiem jak to ksiegowac. Plany kont, ktore sobie kupilam nie
rozwiewaja 10000 moich watpliwosci.
Kinga

5. Data: 2002-02-07 21:38:43
Od:"Orka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kinga <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a3urol$2d0$...@n...onet.pl...
> [...]
> uruchamia jakas tam kwote z tego kredytu i te pieniadze wedruja miedzy
> kontami, a ja nie wiem jak to ksiegowac. Plany kont, ktore sobie kupilam
---------
Bilans otwarcia - MA konto 134 (kredyty bankowe)

Kolejne raty kredytu:
WN konto 130 (rachunek bieżący)
MA konto 134 (kredyty bankowe)

Oczywiście możesz stosować inne numery kont :-)

Orka

6. Data: 2002-02-07 21:59:50
Od:"Slawka" <b...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Kinga
>Kwotę wykorzystanego kredytu zaewidencjonowalas w ksiegach rachunkowych na
koncie np. 132/masz prawo taki symbol nadac sobie, albo inny/ po stonie Ma.
O ile twoj szef bierze pieniadze z konta kredytu np. z konta 132 to
ksiegujesz: Wn szef konto 24 "Pozostałe rozrachunki"jak wzial do kieszeni,
choc powienien wlozyc do kasy , jak przyjęłas do kasy to Wn 100 Kasa, jak
zapłacil dostawcy, to Wn 200 Dostawca itd, a zawsze Ma 132. W taki sposob
powiększasz saldo Ma 132, czyli powiększasz kwotę kredytu. Jak splacicie
kredyt, lub część to zaksiegujesz Wn 132 "Kredyt" Ma Kasa, lub Ma 130
Rachunek rozliczeniowy lub Ma szef 24 "Pozost. rozrachunki", choc 24 nie
powinno miec miejsca..Kinga, życzę powodzenia w ksiegowaniu, nie taki diabel
straszny. Pozdrawiam.

7. Data: 2002-02-07 22:00:15
Od:"Kinga" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bilans otwarcia - MA konto 134 (kredyty bankowe)

i tutaj zaksiegowac cala wartosc kredytu czy tyle ile bylo wykorzystanego
na dzien 01-01-2002

> Kolejne raty kredytu:
> WN konto 130 (rachunek bieżący)
> MA konto 134 (kredyty bankowe)

na jakie konto ksiegowac odsetki od kredytu (sa one nie w postaci rat tylko
nieregularnie naliczane w zaleznosci od aktualnie wykorzystanej kwoty)
Kinga

8. Data: 2002-02-08 10:17:15
Od:"Orka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kinga <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a3utfc$4to$...@n...onet.pl...

> na jakie konto ksiegowac odsetki od kredytu (sa one nie w postaci rat
tylko
> nieregularnie naliczane w zaleznosci od aktualnie wykorzystanej kwoty)
----------
WN koszty finansowe (np. 751)

Orka

9. Data: 2002-02-08 12:41:47
Od:"Kinga" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tylko
> ----------
> WN koszty finansowe (np. 751)
>
> Orka

Rozumiem, ze jest to koszt uzyskania przychodu?
Kinga

10. Data: 2002-02-08 13:12:42
Temat:Re: Re: jak zaksiegowac kredyt obrotowy
Od:s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 7 Feb 2002 23:00:15 +0100, "Kinga" <g...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>nieregularnie naliczane w zaleznosci od aktualnie wykorzystanej kwoty)

Odsetki płacone na bieżąco:
Ma 130 rachunek bieżący
Wn 752 koszty finansowe

Odsetki kapitalizowane: