  • 11. Data: 2002-02-08 13:36:31
    Temat: Re: jak zaksiegowac kredyt obrotowy
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    > koncie np. 132/masz prawo taki symbol nadac sobie, albo inny/ po stonie
    Ma.
> [...]
    > ksiegujesz: Wn szef konto 24 "Pozostałe rozrachunki"jak wzial do
    kieszeni,
    > choc powienien wlozyc do kasy , jak przyjęłas do kasy to Wn 100 Kasa, jak
    > zapłacil dostawcy, to Wn 200 Dostawca itd, a zawsze Ma 132. W taki sposob
    > powiększasz saldo Ma 132, czyli powiększasz kwotę kredytu. Jak splacicie
    > kredyt, lub część to zaksiegujesz Wn 132 "Kredyt" Ma Kasa, lub Ma 130
    > Rachunek rozliczeniowy lub Ma szef 24 "Pozost. rozrachunki", choc 24 nie
    > powinno miec miejsca..Kinga, życzę powodzenia w ksiegowaniu, nie taki

    Dzieki za wsparcie :-)))
    Kinga

  • 12. Data: 2002-02-08 13:38:29
    Temat: Re: Re: jak zaksiegowac kredyt obrotowy
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    > Odsetki płacone na bieżąco:
    > Ma 130 rachunek bieżący
    > Wn 752 koszty finansowe
    >
    > Odsetki kapitalizowane:
    > Ma 134 kredyty
    > wn 752 koszty finansowe
    > Sławomir Dąbrowski

    Czym sie roznia odsetki placone na biezaco od odsetek kapitalizowanych?
    Kinga

  • 13. Data: 2002-02-08 13:39:06
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Kinga <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a40k2k$a19$...@n...onet.pl...

    > Rozumiem, ze jest to koszt uzyskania przychodu?

    W przypadku kredytu obrotowego - tak.

    Orka

  • 14. Data: 2002-02-08 20:29:16
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    > W przypadku kredytu obrotowego - tak.
    >
    > Orka

    Dzieki Orka za pomoc.
    pozdrawiam Kinga

  • 15. Data: 2002-02-09 20:33:48
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 07 lut 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    >Użytkownik Kinga <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    >dyskusyjnych napisał:a3urol$2d0$...@n...onet.pl...
    >tytulu
    >nie
    >---------
    >Bilans otwarcia - MA konto 134 (kredyty bankowe)
    >
    >Kolejne raty kredytu:
    >WN konto 130 (rachunek bieżący)
    >MA konto 134 (kredyty bankowe)
    >
    >Oczywiście możesz stosować inne numery kont :-)
    >
    >Orka

    Czy nie powinno to przejsc przez 149 -srodki pieniezne w drodze ?
    U mnie dostaje wyciagi z konta kredytu i konta podstawowego, bez 149 nie
    moglbym ksiegowac obu wyciagow

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 16. Data: 2002-02-09 20:49:54
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Arjos <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:

    > Czy nie powinno to przejsc przez 149 -srodki pieniezne w drodze ?
    > U mnie dostaje wyciagi z konta kredytu i konta podstawowego, bez 149 nie
    > moglbym ksiegowac obu wyciagow
    >
    > --
    Pewnie, że można wykorzystać konto 149 - jeżeli dostajesz wyciągi z obu
    rachunków:-)

    Orka