  • 1. Data: 2004-04-11 06:54:51
    Temat: jak założyć jednoosobową Sp. z o.o.?
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    jak (krok po kroku) załozyć jednoosobową Sp. z o.o.? Wiem, że należy
    notrialnie sporządzić umowę spółki, a następnie zarejestreować ją w sądzie.
    A co w międzyczasie z NIPem i Regonem? Czym mam się posługiwać w
    międzyczasie rejestracji, a otrzymaniem wpisu w sądzie?
    Jakie inne czynności należy jeszcze zrobić?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2004-04-11 12:13:24
    Temat: Re: jak założyć jednoosobową Sp. z o.o.?
    Od: "MarKust71" <m...@e...pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...
> [...]
    > międzyczasie rejestracji, a otrzymaniem wpisu w sądzie?
    > Jakie inne czynności należy jeszcze zrobić?

    Witam !

    Procedura jest taka, jak i przy spółkach wieloosobowych:

    1) Sporządzenie aktu notarialnego (tu nie ma umowy, bo jest tylko jedna
    strona),
    2) Złożenie wniosku o rejestracje w KRS - dobrze mieć kopię z potwierdzeniem
    wpływu,
    3) rejestracja w Urzędzie Statystycznym (REGON) jako spółki "w organizacji",
    4) założenie konta w banku na podstawie aktu notarialnego, potwierdzonego
    wniosku do KRS i REGON-u
    5) z rachunkiem bankowym i REGON-em można złożyć NIP-2 (ciągle jako spółka
    "w organizacji") oraz VAT-R (no i VAT-R/UE za jednym zamachem),

    Po potwierdzeniu wpisu w KRS powtarzamy całą operację, tyle że teraz
    uaktualniamy wszystkie dane (w Urzędzie Skarbowym trzeba to zrobić w ciągu
    siedmiu dni).
    Spółka w organizacji jest już pełnoprawnym podmiotem gospodarczym (ma REGON
    i NIP), tylko nie posiada osobowości prawnej do momentu jej zarejestrowania
    w Rejestrze Przedsiębiorców.

    BTW - czy na pewno warto zakładać spółkę jednoosobową ? Z byle czym trzeba
    będzie ganiać do notariusza. Już lepiej dać jeden udział teściowej :-)

    Powodzenia !

    Marek

  • 3. Data: 2004-04-11 12:53:45
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c5bcug$27t$1@absinth.dialog.net.pl>, MarKust71 wrote:
    > BTW - czy na pewno warto zakładać spółkę jednoosobową ? Z byle czym trzeba
    > będzie ganiać do notariusza. Już lepiej dać jeden udział teściowej :-)

    A w czym pomaga taki pseudo-udział?
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2004-04-11 13:32:49
    Od: "MarKust71" <m...@e...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > A w czym pomaga taki pseudo-udział?
    > --
    > Samotnik

    Naturalnie mogę się mylić, ale najwyższym organem w spółce z o.o. jest
    Zgromadzenie Wspólników i to ono jest władne decydować o wszelkich sprawach
    dotyczących spółki włącznie z jej istnieniem. Zgromadzenia taki muszą być
    zwoływane w odpowiedni sposób (listy polecone), tak samo odpowiednio
    udokumentowane itp. W przypadku spółki jednoosobowej - Zgromadzenie jest
    jednoosobowe i Ustawodawca na wszelki wypadek nakazuje, np. z uchwałą o
    podziale zysku, gonić do notariusza, postać tam w kolejce, zapłacić itp.
    :-))

    Marek

  • 5. Data: 2004-04-11 14:19:04
    Od: "MarKust71" <m...@e...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > A w czym pomaga taki pseudo-udział?
    > --
    > Samotnik

    Zapomniałbym jeszcze o komplikacjach prawnych, podatkowych i
    ubezpieczeniowych. No bo jak tu się np. zatrudnić na stanowisku Prezesa ? Z
    kim spisać umowę o pracę, czy kontrakt menadżerski ?...

    Naturalnie szereg problemów nie wystepuje, jeśli Właściciel będzie czekał
    tylko na dywidendy, a od brudnej roboty będzie miał ludzi, ale zakładam, że
    chodzi o rozpoczęcie działalności gospodarczej ograniczającej ryzyko
    finansowe tylko do wysokości wniesionego kapitału w przeciwieństwie do
    prowadzenia działalności gospodarczej jako osoba fizyczna - (Wspólnik =
    Przezes Zarządu = Pracownik).

    Marek

  • 6. Data: 2004-04-11 17:39:17
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

> [...]
    > finansowe tylko do wysokości wniesionego kapitału w przeciwieństwie do
    > prowadzenia działalności gospodarczej jako osoba fizyczna - (Wspólnik =

    Dokładnie jest tak, jak napisałeś, tzn. chodzi o rozpoczęcie działalności
    gospodarczej ograniczającej ryzyko finansowe tylko do wysokości wniesionego
    kapitału.
    Bardzo dziękuję Wam za odpowidzi i życzę wszystkim zdrowych, radosnych i
    pogodnych Świąt.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2004-04-11 18:32:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarek,

    Sunday, April 11, 2004, 7:39:17 PM, you wrote:

    > Dokładnie jest tak, jak napisałeś, tzn. chodzi o rozpoczęcie działalności
    > gospodarczej ograniczającej ryzyko finansowe tylko do wysokości wniesionego
    > kapitału.

    Lojalnie uprzedzam - jeśli chcesz równocześnie sprawować zarząd na
    spółką, to masz duże kłopoty:
    1. Nie możesz sam ze soba zawrzeć umowy o pracę.
    2. Odpowiadasz majątkiem osobistym za zobowiązania podatkowe...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2004-04-11 20:49:02
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    > 2. Odpowiadasz majątkiem osobistym za zobowiązania podatkowe...

    No tak, ale w spółce "wieloosobowej" udziałowcy też odpowiadają przecież
    swoim majątkiem, w przypadku, gdy nie można już nic ściągnąć ze spółki.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 9. Data: 2004-04-11 20:49:47
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 11 Apr 2004 20:32:02 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >Lojalnie uprzedzam - jeśli chcesz równocześnie sprawować zarząd na
    >spółką, to masz duże kłopoty:
    >1. Nie możesz sam ze soba zawrzeć umowy o pracę.
    Ale moze (zgromadzenie wspolnikow) powolac pelnomocnika ktory te umowe
    zawrze (z zarzadem)

    >2. Odpowiadasz majątkiem osobistym za zobowiązania podatkowe...
    A to juz inna sprawa :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2004-04-11 21:00:58
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <2...@j...j
    asien.net>, Jarek wrote:

    > No tak, ale w spółce "wieloosobowej" udziałowcy też odpowiadają przecież
    > swoim majątkiem, w przypadku, gdy nie można już nic ściągnąć ze spółki.

    Tak się zastanawiam (czysto teoretycznie, to nie ta skala biznesu ;), czy
    nie można zrobić trójkąta - spółka A jest właścicielem spółki B, spółka B
    spółki C, a spółka C spółki A.
    --
    Samotnik