  • 1. Data: 2005-04-19 22:51:16
    Temat: jak zorganizować darowiznę?
    Od: J <j...@w...pl>

    Ojciec (samotny,zchorowany i w starszym wieku) chce mi przekazać
    gotówkę: ok 40 tys. Chcielibysmy to zrobić ograniczając koszty związane
    z podatkiem. Czy może przekazać pieniądze na moje konto i zapisać
    mniej więcej tak: kwota 2*9637 złotych stanowi darowizne dla mnie i
    pełnoletniego syna a pozostała kwota jest pięcioletnim depozytem.
    I teraz w przypadku śmierci ojca zostanie potraktowana jako spadek a w
    innym przypadku depozyt po okresie 5 lat zostaje przekazany w formie
    darowizny (również dla mnie i syna)na mocy bieżącej umowy.
    Janka

  • 2. Data: 2005-04-20 01:25:42
    Temat: Re: jak zorganizować darowiznę?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    J wrote:
> [...]
    > innym przypadku depozyt po okresie 5 lat zostaje przekazany w formie
    > darowizny (również dla mnie i syna)na mocy bieżącej umowy.

    A opłaca się tak kombinować?

    Gdyby całość poszła na ciebie to jest
    (40000 - 9637 - 20556) * 7% + 822.20 = 1508.69 podatku.

    Biorąc jeden punkt odniesienia, rozumiem, że dziadek chce przekazać
    synowi, czyli tobie i wnukowi, czyli twojemu synowi.

    to każdemu z was może przekazać po 20000.

    (20000 - 9637 - 10278)*5% + 308.30 = 312.55
    to razy dwa czyli 625.1 zł.

    Może bardziej opłaca się zapłacić 625.1 i mieć święty spokój.

    Warto taką darowiznę mieć w formie pisemnej, niekoniecznie u notariusza.
    Po prostu dwie umowy darowizny z podpisem twojego ojca.
    Będzie święty spokój na przyszłośc z US w razie czego.

  • 3. Data: 2005-04-20 11:17:41
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Po prostu dwie umowy darowizny z podpisem twojego ojca.
    > Będzie święty spokój na przyszłośc z US w razie czego.

    Dokładnie jak wyżej lub dorobić jedną umowę pożyczki dla matki w kwocie 9367,00
    -wolne od PCC w I grupie.
    Wymieniony "depozyt" jest nieprawidłowy i podlega PCC-2% wartości .

    Pzdr-Kriss

  • 4. Data: 2005-04-20 18:06:57
    Od: J <j...@w...pl>

    Kriss napisał(a):

> [...]
    > -wolne od PCC w I grupie.
    > Wymieniony "depozyt" jest nieprawidłowy i podlega PCC-2% wartości .

    Dzięki. Pewnie tak zrobię. Powiedzie jeszcze proszę jak wyglada
    procedura. Spsiuję umowę darowizny. Obliczam kwotę i ...
    Ile mam czasu na opłatę od daty umowy?
    Czy wystarczy przekaz czy znowu jakieś PITy?
    J.

  • 5. Data: 2005-04-20 19:05:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    J wrote:

> [...]
    > procedura. Spsiuję umowę darowizny. Obliczam kwotę i ...
    > Ile mam czasu na opłatę od daty umowy?
    > Czy wystarczy przekaz czy znowu jakieś PITy?

    Telefon do twojego US i wszystko będziesz wiedział.
    Co do druków to nie jestem pewien, coś tam mają.
    Ale na pewno nie jest to PIT, bo darowizny pod PIT nie podlegają.
    I w przyszłym roku nie doliczasz tego do twojego dochodu jak się
    będziesz rozliczał. To tak na przyszłość.