  • 1. Data: 2007-12-04 19:49:24
    Temat: jaki ZUS
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Witam

    Zaczalem DG 26.11.2007
    Do 30.11.2007 bylem zatrudniony na 1/8 etatu u jednego z pracodawcow

    Jakie skladki mam oplacic za listopad ??
    Mi sie wydaje ze zadne :)

    Pozdrawiam
    Paol

  • 2. Data: 2007-12-04 19:51:28
    Temat: Re: jaki ZUS
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Paweł Staszewski pisze:
> [...]
    >
    > Zaczalem DG 26.11.2007
    > Do 30.11.2007 bylem zatrudniony na 1/8 etatu u jednego z pracodawcow
    >
    > Jakie skladki mam oplacic za listopad ??

    Aha dodam jeszcze jedna rzecz jak bylem w zus-ie to powiedzialem ze od
    26.11.2007 nie pracuje ale z racji pozniejszych komplikacji u pracodawcy
    i okresu wypowiedzenia mogl mi dopiero wypowiedziec umowe z dniem
    30.11.2007 i dzisiaj sie o tym dowiedzialem :)

    Moze prosciej bedzie im zaplacic skladki za te 4 dni i pozniej jak
    bedzie nadplata to napisac zeby odjeli mi ja od skladek na grudzien ??

    Pozdrawiam
    Paol

  • 3. Data: 2007-12-04 21:21:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Staszewski" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Moze prosciej bedzie im zaplacic skladki za te 4 dni i pozniej jak bedzie
    > nadplata to napisac zeby odjeli mi ja od skladek na grudzien ??

    Nie rozumiem. Moglbys jasniej?
    Jakie skladki? Jesli te, od umowy o prace, to przeciez nie Twoje
    zmartwienie - pracodawca ma je potracic i odprowadzic.
    Jesli Twoje za DG to istotne jest:
    1. jakie miales wynagrodzenie (jesli nizsze od 936 to bezwzglednie
    wszystkie).
    2. czy podejmujac prace wyrejestrowales sie (ZWUA) ze wszystkich ubezpieczen
    i zarejestrowales za chwile (ZZA) do zdrowotnego - jesli nie, to patrz pkt.
    1

    Jesli na 1 i 2 odpowiedziales TAK, to za listopad tylko zdrowotne placisz z
    DG.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-12-04 21:24:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Zaczalem DG 26.11.2007

    Aha - nie doczytalem, ze DG zaczales 26. W takim razie pewnie zarejestrowals
    sie w zdrowotnym (ZZA) i masz zaplacic PELNA stawke zdrowotna za listopad.
    nastepnie, z dniem 1.12 (mozesz to zrobic w terminie 7 dni) wyrejestrowujesz
    sie (ZWUA) ze zdrowotnego i rejestrujesz (ZUA) do wszystkich ubezpieczen.
    Oczywiscie pod warunkiem, ze Twoje wynagrodzenei wynosilo 936 zl/mc. Jesli
    nie, to 26.11 powinienes si ezarejestrowac do wszystkich ubezpieczen i
    zaplacic PELNA skladke zdrowotna za listopad i pozostale ubezpieczenia za 4
    dni.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-12-04 21:28:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Oczywiscie pod warunkiem, ze Twoje wynagrodzenei wynosilo 936 zl/mc. Jesli

    Moglo tez byc wyzsze (oczywiscie brutto).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-12-04 21:34:41
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Moglo tez byc wyzsze (oczywiscie brutto).
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Ok dzieki wielkie za odpowiedz wiec wynika z tego iz
    place pelne skladki za 4 dni listopada od 26 do 30.11.2007
    Jeszcze raz dzieki.

    Pozdrawiam
    Paol

  • 7. Data: 2007-12-04 21:55:45
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ok dzieki wielkie za odpowiedz wiec wynika z tego iz
    > place pelne skladki za 4 dni listopada od 26 do 30.11.2007
    > Jeszcze raz dzieki.

    Zdrowotna placisz PELNA za CALY LISTOPAD.
    Spoleczne + ewentualna reszta za 4 dni.
    Zreszta istotne jest przede wszystkim to, do jakich ubezpieczen sie
    zglaszales.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-12-04 23:01:01
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > Spoleczne + ewentualna reszta za 4 dni.
    > Zreszta istotne jest przede wszystkim to, do jakich ubezpieczen sie

    place wszystko bez chorobowego bo bylo dobrowolne :)

    Dzieki
    Pozdrawiam
    Paol

  • 9. Data: 2007-12-05 17:09:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Paweł Staszewski wrote:

    > place wszystko bez chorobowego bo bylo dobrowolne :)

    Ale jest to świadomy wybór (tzn wiesz co to oznacza: że nie nie masz
    prawa do zasiłku chorobowego,
    i że dodatkowo w razie choroby opłacasz składki normalnie)
    czy nie płacisz tylko dlatego,
    że dobrowolne?

  • 10. Data: 2007-12-05 19:40:38
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    cef pisze:

> [...]
    > prawa do zasiłku chorobowego,
    > i że dodatkowo w razie choroby opłacasz składki normalnie)
    Tak wiem z czym sie to wiaze.
    Poprostu w tym miesiacu nie wybralem chorobowego dopiero od poczatku
    nastepnego roku zaczne placic.

    Dzieki za podpowiedz. :)

    Pozdrawiam
    Paol