  • 1. Data: 2008-02-23 02:32:41
    Temat: jakie podmioty oprócz osób fizycznych mogą rozliczać się na książce przychodów i rozchodów?
    Od: s...@o...pl

    prowadzę działalność gospodarczą i jestem płatnikiem VAT
    potrzebuję założyć nowy podmiot z nowym nip-em,
    ale tak, aby nie mieć obowiązku pełnej księgowości

    rozważam założenie spółki cywilnej.

    Czy jest możliwość założenia nowego podmiotu bez pełnej księgowości
    bez wspólników? Z tego co wiem niemożliwe jest istnienie
    jednoosobowej spółki cywilnej. A jakie jeszcze inne podmioty
    mogą działać bez pełnej księgowości?

    pozdr
    Sebastian

  • 2. Data: 2008-02-23 11:35:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 23 luty 2008 03:32
    (autor s...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <3...@n...onet.pl>):

    > Czy jest możliwość założenia nowego podmiotu bez pełnej księgowości
    > bez wspólników?

    Nie. Bo i poza jednoosobową DG OF nie ma chyba żadnej formy bez wspólników.
    Wot taka idea... Albo robisz sam albo z kimś.

    Niby jest jednoosobowe zoo, ale to jest dość nieprzyjemne dla właściciela, a
    poza tym ZOO jest na PK.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 3. Data: 2008-02-23 18:33:26
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > Wot taka idea... Albo robisz sam albo z kimś.
    >
    > Niby jest jednoosobowe zoo, ale to jest dość nieprzyjemne dla właściciela, a

    a czy możliwe jest istnienie jednoosobowej spółki jawnej na KPiR?
    inaczej: dwie osoby założą spółkę jawną i po tygodniu jedna osoba wystąpi ze
    spółki, czy wtedy spółka jawna będzie nadal istnieć?

  • 4. Data: 2008-02-23 19:15:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Feb 2008, s...@o...pl wrote:

    > a czy możliwe jest istnienie jednoosobowej spółki jawnej na KPiR?

    AFAIK nie. To jest spółka OSOBOWA.

    > inaczej: dwie osoby założą spółkę jawną i po tygodniu jedna osoba wystąpi ze
    > spółki, czy wtedy spółka jawna będzie nadal istnieć?

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-spolek-hand
    lowych-1_2_125.html
    +++
    Art. 58
    Rozwišzanie spółki powodujš:
    4) œmierć wspólnika lub ogłoszenie jego upadłoœci,
    5) wypowiedzenie umowy spółki przez wspólnika lub wierzyciela wspólnika,
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-02-23 22:07:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > ze
    > spółki, czy wtedy spółka jawna będzie nadal istnieć?

    A co, rodziny nie masz, żony, rodzeństwa, rodziców?