  • 1. Data: 2020-09-18 09:26:48
    Temat: jpk vat a zmiana oprogramowania księgowego
    Od: marios <d...@f...gd>

    się zapytam, czy przerabiał ktoś już taki temat:

    F-ma kupuje system ERP ["A"] do handlu za 50000
    wysyła z niego jpk ,
    po roku okazaje się on jednak nieodpowiedni,

    kupuje inny system ["B"] za kolejne 50000 i wdraża.

    Przychodzi informacja z US z żądaniem wysłania JPK za okres:

    a) mieszczący się w bazie danych programu [A]
    b) obejmuje dane szczegółowe baz obu programów [A] i [B]

    Czy przyjmą pliki JPK z archiwalnego programu [A] w strukturze JPK
    nieaktualnej? - podejrzewam że nie ma takiej możliwości, bo serwer ne
    przyjmie (zresztą certyfikat dla połączenia pewnie wygasł lub został
    zmieniony przez ministra).

    Czy mimo zakończenia pracy na programie [A] trzeba kupować przez "5 lat"
    aktualizacje tylko po to, aby w razie "W" dało radę wysłąć JPK? - koszt
    aktualizacji przez kolejne "5 lat" to dajmy kolejne 50000zł.

    No i co w przypadku jak zażądają np. JPK_FA z przełomu baz danych? -
    pozycje sprzedażowe - szczegółowe nie zostały przeniesione z programu A
    do B.

  • 2. Data: 2020-09-18 14:01:30
    Temat: Re: jpk vat a zmiana oprogramowania księgowego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-18 o 09:26, marios pisze:
> [...]
    >
    > No i co w przypadku jak zażądają np. JPK_FA z przełomu baz danych? -
    > pozycje sprzedażowe - szczegółowe nie zostały przeniesione z programu A

    Jeszcze nie widziałem programu, który by nie miał opcji eksportu/importu
    czy to rejestrów VAT, czy plików JPK w podstawowych wersjach.
    Tyle, że programów znam tylko kilkanaście.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2020-09-18 17:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik marios d...@f...gd ...

> [...]
    >
    > No i co w przypadku jak zażądają np. JPK_FA z przełomu baz danych?
    > - pozycje sprzedażowe - szczegółowe nie zostały przeniesione z

    No ale w jakiejkolwiek formie jestes w stanie wyeksportowac te dane?
    No to dalej juz tylko kwestia wrzucenia w odpowiedni format.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 4. Data: 2020-09-18 19:51:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.09.2020 o 17:59,

    > No ale w jakiejkolwiek formie jestes w stanie wyeksportowac te dane?
    > No to dalej juz tylko kwestia wrzucenia w odpowiedni format.

    Po pierwsze większość tego typu programów ma import / eksport przez
    jakieś popularne typu xls czy ccs, wiec ze starego programu można
    wyeksportować rejestry do nowego, a dalej z nowego wygenerować
    odpowiedni. Format będzie aktualny. Przy okazji zarchiwizujesz te dane
    wstecz.

    Po drugie za sensowne bym uznał zarchiwizowanie w sensownym formacie
    danych w chwili zaprzestania korzystania z programu. JAk nie masz jpk,
    to wysyłasz im dane z opisem i tyle.

    O ile ustawa nakłada - niech mnie sprostuje ktoś, jak błądzę - obowiązek
    przekazywania pewnych danych na bieżąco, to żądanie danych wstecz w
    określonym formacie można traktować tylko jako prośbę. Bo co do zasady
    powiedzmy w przeszłości mogliśmy nie gromadzić jakiś danych i po prostu
    ich nie mamy - jeśli nie były wymagane.

    Po za tym ten format stary z nowym wiele się nie różni i da się to
    popularnym arkuszem kalkulacyjnym nawet przekształcić.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-09-18 20:51:15
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > określonym formacie można traktować tylko jako prośbę. Bo co do zasady
    > powiedzmy w przeszłości mogliśmy nie gromadzić jakiś danych i po prostu

    Jak zatem interpretujesz zapisy, że podatnik przekazuje jpk-faktura
    jedynie na żądanie US? Jak US sobie zażyczy jpk-faktura np
    za okres lipiec 2018 ( w sumie na logikę, to może kontrolować te 5 lat
    wstecz, ale jpk-faktura na żadanie US obowiązuje chyba od połowy 2018 -
    to z głowy)
    to US chciałby ją w formacie obowiązującym w 2018 roku czy w obecnie
    używanym?

  • 6. Data: 2020-09-18 22:14:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >wyeksportować rejestry do nowego, a dalej z nowego wygenerować
    >odpowiedni. Format będzie aktualny. Przy okazji zarchiwizujesz te

    Nie zawsze jest to takie proste, ale cos mi chodzi po glowie, ze
    niektore programy maja funkcje scalania.

    Takze samą wysylke roznych plikow JPK robi aktualny program ze strony
    ministerstwa.

    >Po drugie za sensowne bym uznał zarchiwizowanie w sensownym formacie
    >danych w chwili zaprzestania korzystania z programu. JAk nie masz
    >jpk,
    >to wysyłasz im dane z opisem i tyle.

    Owszem. Wygenerowac sobie JPK na koniec..

> [...]
    >zasady
    >powiedzmy w przeszłości mogliśmy nie gromadzić jakiś danych i po

    No, co do zasady, to podatnik wie, ze jpk_faktura ma wyslac na
    zyczenie US.
    I powinien byc przygotowany na takie zyczenie.

    Ale co do zmiany formatu .. hm ...

    J.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2020-09-19 10:42:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.09.2020 o 20:51, cef pisze:

> [...]
    > to z głowy)
    > to US chciałby ją w formacie obowiązującym w 2018 roku czy w obecnie

    Moim zdaniem każdy format będzie tu właściwy. O ile się orientuję, to
    tylko te obowiązkowe dane trafiają do systemu. Pozostałe trafiają do
    zespołu kontrolującego i o ile nie trafisz na jakiegoś kretyna, to
    jakiekolwiek te dane prześlesz, byle rzetelne, to on sobie to z
    konwertuje. Co więcej większość kontrolujących ostatecznie "krzyżówki"
    robi w EXCELu lub czymś EXCELOPODOBNYM :-)

    Przepis formatu nie określa. Z podatnikami mam małe doświadczenie, ale
    przykładowo w Polsce są generalnie cztery podmioty zobowiązane do
    prezesyłania retencyjnych danych telekomunikacyjnych i nie byli w stanie
    sie dogadać co do formatu. Musiał powstać program, który to elastycznie
    składa w całość, bo nawet kolejne informacje miewają różny format.
    Podobnie jest z bankami, które obowiązek przesyłania zestawienia
    transakcji potrafiły zrealizować poprzez przesłanie zrzutów ekranu w
    obrazku. No niby zrealizowali, tylko ...

    Jeśli ustawa czy jakiś akt wykonawczy nie precyzuje tego, to każde, byle
    rzetelne dane będą właściwe.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-09-20 13:02:43
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > konwertuje. Co więcej większość kontrolujących ostatecznie "krzyżówki"
    > robi w EXCELu lub czymś EXCELOPODOBNYM :-)

    Nie chciało mi się grzebać w tych rozporządeniach,
    bo nie wnikam w strukturę tych plików.
    Mam programy do tego i one się aktualizują i załatwiają te formaty.
    W zasadzie jak zażądają, to ja wyślę w obecnie obowiązującym formacie.
    Ale dla spółki zamkniętej 3 lata temu programy i formaty nie były
    aktualizowane.

  • 9. Data: 2020-09-20 19:54:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2020 o 13:02, cef pisze:

> [...]
    > W zasadzie jak zażądają, to ja wyślę w obecnie obowiązującym formacie.
    > Ale dla spółki zamkniętej 3 lata temu programy i formaty nie były

    I moim zdaniem nie ma takiej potrzeby. Zostało zarchiwizowane, zamrożone
    i mogą dostać to, co jest.

    --
    Robert Tomasik