  • 1. Data: 2005-01-26 11:18:56
    Temat: kasa f.
    Od: "Desu512" <r...@t...net>

    witam

    ile wynosi misieczny obrot , po przekroczeniu którego koniecznym jest
    zapoatrzyc sie w kasę fiskalną?

    i jak to sie liczy miesieczny czy roczny obrot..
    slyszalem ze kolo 20tys zl, jak to wyglada?

    thx z gory

  • 2. Data: 2005-01-26 13:36:31
    Temat: Re: kasa f.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005, Desu512 wrote:

    >+ witam
    >+
    >+ ile wynosi misieczny obrot , po przekroczeniu którego koniecznym jest
    >+ zapoatrzyc sie w kasę fiskalną?

    To zależy obrót CZYM, DLA KOGO i PRZEZ KOGO.
    Na przykład trzeba rozpatrzeć czy to sprzedaż wysyłkowa
    dla firm "przez zaczynającego"... ;)

    >+ i jak to sie liczy miesieczny czy roczny obrot..

    Roczny lub roczny proporcjonalny.
    "mało danych" !

    >+ slyszalem ze kolo 20tys zl

    Takie zwolnienia *również* istnieją:
    ++++
    5. Zwalnia się również z obowiązku ewidencjonowania do dnia
    przekroczenia kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł z działalności
    określonej w art. 111 ust. 1 ustawy, nie dłużej jednak niż do
    dnia 31 grudnia 2005 r. - podatników rozpoczynających sprzedaż
    w 2005 r.
    ----

    >+ jak to wyglada?

    Nie ma "jednej ogólnej zasady".
    Jest całe osobne rozporządzenie (z tabelką na 50 pozycji z podpunktami
    do tych pozycji pod spodem rozporządzenia) i trzeba CAŁOŚĆ rozpatrywać.

    Weź i najpierw przeczytaj:

    http://podatki.pl/bap1.php/231204.htm

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-26 13:43:06
    Od: "Desu512" <r...@t...net>

    Gotfryd sprawa sie ma tak
    jest agencja reklamy wiadomo uslugi reklamowe, procz tego wpisalismy w
    ewidencji "sklep komputerowy" ( nie wysyłkowy), nie mamy zadnej kasy f. i
    teraz pytanie
    czy moge sprzedawac zestawy komputerowe nie majac kasy fiskalnej ( faktura
    vat oczywiscie)
    od stycznia sprzedaz zwiazana z branżą komputerową wynosi ok 4tys zl (
    obrót)
    Szef powiedzial ze po przekroczeniu obrotu 10tys zl trzeba miec kase ( mnie
    sie wydaje ze ten czlowiek mowi od rzeczy, gdyz to troche za mala sumka),
    jesli mozesz podpowiedz.

    z gory wielkie thx:)

  • 4. Data: 2005-01-26 13:57:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005, Desu512 wrote:

    >+ jest agencja reklamy

    ..."nowa" czy firma już jakiś czas działa ?

    [...]
    >+ Szef powiedzial ze po przekroczeniu obrotu 10tys zl trzeba miec kase ( mnie
    >+ sie wydaje ze ten czlowiek mowi od rzeczy, gdyz to troche za mala sumka),

    Dla "starych podatników" :) jest to 40 kzł.
    Weź i przeczytaj to rozporządzenie :[
    Jak palcem nie pokażesz to przecież nie uwierzy (w czym jest sporo racji) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-26 14:52:04
    Od: "Desu512" <r...@t...net>

    firma dziala 3 lata, obsluguje go jakies biuro rachunkowe
    i jedyne co chcialbym wiedziec czy rzeczywiscie limit 10tys pln rocznie czy
    tez jest inaczej sklep komputerowy w ewidencji jest od wrzesnia, od wrzesnia
    tez do stycznia sprzedalismy sprzet za ok 18tys pln, w styczniu za 4tys,
    jedynie czego on chce uniknac to kosztow zakupu kasy f.

  • 6. Data: 2005-01-26 21:57:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005, Desu512 wrote:

    >+ firma dziala 3 lata, obsluguje go jakies biuro rachunkowe
    >+ i jedyne co chcialbym wiedziec czy rzeczywiscie limit 10tys pln rocznie

    Wrr... naprawdę tak trudno przeczytać na www.podatki.pl ??
    ++++
    § 3. 1. Do dnia 31 grudnia 2005 r. zwalnia się z obowiązku
    ewidencjonowania:
    3) podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa
    w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku
    podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec
    nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 7.
    ----

    Jak widzisz - "jeśli i jeśli i z zastrzeżeniem".
    Najprawdopodobniej 40 kzł :)

    >+ czy
    >+ tez jest inaczej sklep komputerowy w ewidencji jest od wrzesnia, od wrzesnia

    Liczy się firma, nie zakład. To że przedsiębiorca otwarł nowy
    sklep nie ma nic do limitu :)

    >+ tez do stycznia sprzedalismy sprzet za ok 18tys pln,

    ...i koniec roku.

    >+ w styczniu za 4tys,
    >+ jedynie czego on chce uniknac to kosztow zakupu kasy f.

    :)
    Przeczytaj to rozporządzenie - a zrozumiesz dlaczego trzeba uważać
    z odpowiedzią. Wystarczy iż ktoś sprzeda osobie fizycznej bez DG
    np. 1 litr benzyny - i już dożywotnio ma kasę fiskalną.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)