  • 1. Data: 2007-11-02 18:14:17
    Temat: kh i faktura korygująca (-)-w podatku dochodowym
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Witam,KH,os fiz i faktura korygująca (-) zmniejszająca cenę zakupu towaru
    handlowego ,jeżeli faktura pierwotna jest wystawiona we wrześniu ,korekta
    również ,ale wpływa do firmy w pażdzierniku,to w którym miesiącu powinna być
    ujęta w kosztach?Czy w dacie wystawienia (29 wrzesień)czy w dacie wpływu (1
    pażdziernik).Ihmo w pażdzierniku,KIP twierdzi,że we wrześniu,gofin w
    momencie uzyskania obnizki ceny,proszę o jakieś sugestie .Towar handlowy
    równiez został sprzedany we wrześniu.
    pozdrawiam Ania

  • 2. Data: 2007-11-02 20:32:38
    Temat: Re: kh i faktura korygująca (-)-w podatku dochodowym
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Nov 2007 18:14:17 GMT, Ania napisał(a):

> [...]
    > pażdziernik).Ihmo w pażdzierniku,KIP twierdzi,że we wrześniu,gofin w
    > momencie uzyskania obnizki ceny,proszę o jakieś sugestie .Towar handlowy

    Hej :)
    Ja optuję za Twoim stanowiskiem. Toż to KH, jak oni sobie wyobrażają
    zaksięgowanie we wrześniu?
    Teoretycznie można by dywagować, że pewnie już wcześniej wiedzieliście o
    zmianie ceny zakupu, ale teoretycznie.
    IMO w październiku.

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-11-02 20:48:26
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaksięgowanie we wrześniu?
    > Teoretycznie można by dywagować, że pewnie już wcześniej wiedzieliście o
    Dzięki, no własnie zasada ciągłości i chronologii,bardzo Ci
    dziękuję:)upewniłaś mnie chociaż miałam lekkie zachwianie jak usłyszałam
    argument ,że wpływa przed zapłątą podatku :)
    pozdrawiam ania

  • 4. Data: 2007-11-02 20:58:54
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Nov 2007 20:48:26 GMT, Ania napisał(a):

    > Dzięki, no własnie zasada ciągłości i chronologii,bardzo Ci
    > dziękuję:)upewniłaś mnie chociaż miałam lekkie zachwianie jak usłyszałam
    > argument ,że wpływa przed zapłątą podatku :)

    niby tak, ale to nie kpir :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-11-02 21:12:45
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    > Dnia Fri, 02 Nov 2007 20:48:26 GMT, Ania napisał(a):
    >
    > niby tak, ale to nie kpir :)
    > no tak,powiedz mi proszę czy zawsze musi był konto rozliczenie zakupu?bo
    > jeśli nie to th bez pz jeśli został sprzedany można zrobic
    > odchylenie(czyli zaksięgowac fakturę zakupu po dacie wystawienie ,vat po
    > dacie otrzymania) i wykazać cenę zakupu th do podatku
    > dochodowego,prawda?nie mam tutaj analogii do korekty ?miesza mi we łbie
    > ten towar handlowy ,gdyby był to zwykły koszt nie byłoby pytania:(
    pozdrawiam ania

  • 6. Data: 2007-11-02 21:21:54
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Nov 2007 21:12:45 GMT, Ania napisał(a):

> [...]

    A tam Ci się miesza! :)
    Ja sama jak mam wątpliwości, to przynajmniej to muszę komuś opowiedzieć,
    czasem w trakcie pytania wiem, co z tym zrobić, wystarczy się usłyszeć.
    W pisaniu widzę analogię ;)

    Ja bym ominęła rozliczenie, zresztą trudno tu o pz skoro towaru już nie ma.
    A skoro towaru nie ma, to go NIE MA :)

    Teoretycy rachunkowości upierają się przy rozliczeniu zakupu, ale ja
    najbardziej w UoR lubię art. 4 ust. 4, nazywany czasem "zasadą treści nad
    formą":
    "jednostka może w ramach przyjętych zasad (polityki) rachunkowości stosować
    uproszczenia, jeżeli nie wywiera to istotnie ujemnego wpływu na realizację
    obowiązku określonego w art. 1"

    To tyle :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2007-11-03 09:04:24
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

> [...]
    > stosować
    > uproszczenia, jeżeli nie wywiera to istotnie ujemnego wpływu na realizację

    Bardzo dzięki raz jeszcze,aż mi lepiej,pozdrawiam ania

  • 8. Data: 2007-11-05 07:54:01
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Jagna napisał:

    > niby tak, ale to nie kpir :)

    tak przez ciekawość, co za różnica czy książka czy księgi handlowe?

    g.

  • 9. Data: 2007-11-05 18:40:04
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Nov 2007 08:54:01 +0100, gonia napisał(a):

    > tak przez ciekawość, co za różnica czy książka czy księgi handlowe?

    no coż, IMO jeśli prowadzi się ją na bieżąco, to nie da się doksięgować do
    poprzedniego miesiąca.
    Jasne, można do miesiąca otrzymania i uwzględniać w podatku poprzedniego,
    ale fizycznie dopisać do księgi w miesiącu poprzednim TEORETYCZNIE dać się
    nie powinno. Uwzględnić w podatku poprzedniego i owszem, ale to już
    ustalając wynik, gdzie odejmuje się koszty NKUP i dodaje te dotyczące
    okresu, który akurat rozliczamy.

    Oczywiście monopolu na rację nie posiadam :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 10. Data: 2007-11-06 10:43:06
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Jagna napisał:

    > no coż, IMO jeśli prowadzi się ją na bieżąco, to nie da się doksięgować do
    > poprzedniego miesiąca.

    no ale jeżeli prowadzi się na bieżąco książkę przychodów to sytuacja
    jest ta sama;-)