1. Data: 2008-05-21 12:19:49
Temat:kiedy można zaksięgować koszty?
Od:Kowalski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zwykle nie mam takiego problemu bo księguje wszystko na bieżąco - tzn.
w miesiącu zakupu, w KPIR.
Ale w poprzednim miesiącu nie zaksięgowałem faktury za paliwo.
Zastanawiam się czy mogę zaksięgować to w bierzącym miesiącu? czy
poprostu teraz taka faktura to tylko do wyrzucenia do kosza?

2. Data: 2008-05-21 13:43:10
Temat:Re: kiedy można zaksięgować koszty?
Od:<s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Zastanawiam się czy mogę zaksięgować to w bierzącym miesiącu? czy
>poprostu teraz taka faktura to tylko do wyrzucenia do kosza?

O ile to nie twój towar handlowy lub materiał to możesz i później.

3. Data: 2008-05-21 14:03:23
Od:Kowalski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Maj, 15:43, <s...@a...pl> wrote:

> O ile to nie twój towar handlowy lub materiał to możesz i później.

no właśnie to nie jest mój towar handlowy
czyli jak była to faktura z marca, to na miesiąc kwiecień już nie da
rady tego wpisać
no nic - tak yślałem, chciałem się upewnić

4. Data: 2008-05-21 14:56:11
Od:Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kowalski pisze:

> no właśnie to nie jest mój towar handlowy
> czyli jak była to faktura z marca, to na miesiąc kwiecień już nie da
> rady tego wpisać
> no nic - tak yślałem, chciałem się upewnić

Niekiedy przeczytanie wszystkiego jeszcze raz pozwala wyciągnąć
zupełnie odmienne wnioski ;)

Liwiusz
egzekucji => http://www.kwm.net.pl

5. Data: 2008-05-21 16:35:03
Od:'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Kowalski w
f.googlegroups.com>:

> Zwykle nie mam takiego problemu bo księguje wszystko na bieżąco - tzn.
^^^^^^^^
> w miesiącu zakupu, w KPIR.
> Ale w poprzednim miesiącu nie zaksięgowałem faktury za paliwo.
> Zastanawiam się czy mogę zaksięgować to w bierzącym miesiącu?
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

To już chyba wiesz dlaczego nie możesz zaksięgować w "bierzącym" -- takiego
po prostu nie ma ;P

> czy poprostu teraz taka faktura to tylko do wyrzucenia do kosza?

Pies zeżarł i trza poprosić o duplikat...

--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]

6. Data: 2008-05-21 19:49:15
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 May 2008, Kowalski wrote:

> no właśnie to nie jest mój towar handlowy

Czyli wychodzi że możesz.

> czyli jak była to faktura z marca, to na miesiąc kwiecień już nie da
> rady tego wpisać

A Tobie wychodzi że nie możesz.
Jesteś pewien, że:

> no nic - tak yślałem

...myślałeś co piszesz, bo wychodzi że pisałeś co myślisz? ;)

pzdr, Gotfryd
(optymistycznie nastawiony)

7. Data: 2008-05-23 08:58:08
Od:Kowalski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Maj, 21:49, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

>   Czyli wychodzi że możesz.
chwila - pogubiłem się:
marzec - kupuje paliwo do samochdu
kwiecień - nic
maj- wprowadzam wszystkie faktury do kpir za kwiecień, odnajduje mi
się faktura za paliwo, nie wpisuje do KPIR bo wg mnie nie można z
marca wpisać w kwietniu(prawdopodobnie gdyby to był towar handlowy,
tzn, przeznaczony na sprzedaż to bym mógł)
więc jak już przedstawiłem to nieco prościej, to czy wg was: mogłem
odliczyć sobie ten koszt w kwietniu czy nie?

8. Data: 2008-05-23 22:40:17
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 May 2008, Kowalski wrote:

> się faktura za paliwo, nie wpisuje do KPIR bo wg mnie nie można z
> marca wpisać w kwietniu(prawdopodobnie gdyby to był towar handlowy,
> tzn, przeznaczony na sprzedaż to bym mógł)

DOKŁADNIE NA ODWRÓT.
Koszt "zwykły" wpisuje się wtedy, kiedy... zostanie uznany za koszt.
Po prawdzie przepis par.17.2 nakazuje wpisywać "raz dziennie", ale
ze wskazaniem na art.22 ustawy. Zawsze można się zastanowić, czy
przeznaczenie wydatku było prawidłowe ;) (i wpisać po zastanowieniu
że jednak tak, byle we właściwym roku).

Za to do ewidencjonowania zakupu towarów handlowych jest bardzo
restrykcyjny przepis (mający prawdopodobnie służyć ukróceniu obrotów
z szarą strefą):
http://www.gofin.pl/5,36,28357,0.html
+++
§ 16.
1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych dalej
"materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie
zakupu datš i podpisem osoby, która je przyjęła.
[...]
§ 17.
1. Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być
wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30,
niezwłocznie po ich otrzymaniu,
najpóŸniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.
---

pzdr, Gotfryd