  • 1. Data: 2003-11-10 19:39:58
    Temat: kiedy odiczyc ubezp społeczne
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    witam

    jestem poczatkujacym przedsiebiorcą .
    pytanie :

    Kiedy mam odliczac ubezieczenia społeczne ?

    jezeli płace zus za październik do 10 listopada
    to te odliczenie od dochodu uwzgledniam w deklaracji październikowej czy
    dopiero listopadowej ?

    thx

  • 2. Data: 2003-11-10 20:01:09
    Temat: Re: kiedy odiczyc ubezp społeczne
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "robert drygala" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > jezeli płace zus za październik do 10 listopada
    > to te odliczenie od dochodu uwzgledniam w deklaracji październikowej czy

    Tak.
    Możesz też w grudniowej (ogólnie: nie wcześniej niz w miesiącu zapłaty i nie
    później niż w PIT za listopad lub zbiorczo w PIT rocznym).
    Odliczać możesz (ub. społeczne) w KPiR lub na PIT5.

    Kuba

  • 3. Data: 2003-11-10 21:21:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Nov 2003, robert drygala wrote:
    [...]
    >+ jezeli płace zus za październik do 10 listopada
    >+ to te odliczenie od dochodu uwzgledniam w deklaracji październikowej czy
    >+ dopiero listopadowej ?

    To jeszcze zeznaj czy na pewno masz na myśli "odliczenia" tak
    jak napisałeś :) - bo to już dostałeś odpowiedź, czy też
    wpisujesz w KPiR :), bo wtedy istnieją dwie szkoły :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-10 21:23:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Nov 2003, XYZ wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > to te odliczenie od dochodu uwzgledniam w deklaracji październikowej czy

    Acha.
    ;)
    Widzę że jeszcze trzeba ustalić czy "grudniowa" to "za
    grudzień" ;) czy "składana w grudniu" !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-11-10 22:10:03
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    > To jeszcze zeznaj czy na pewno masz na myśli "odliczenia" tak
    > jak napisałeś :) - bo to już dostałeś odpowiedź, czy też
    > wpisujesz w KPiR :), bo wtedy istnieją dwie szkoły :]

    no wpisuje to do rubryki odliczenia od dochodu w pit 5
    i tak samo zdrowotne w odliczeniach od podatku tez w pit 5

    tylko skoro jest to składka za miesiąc październik to w sumie jest tp jakby
    koszt w październiku, chyba pójde sie dopytac do US bo dostałem informacje
    ze składki na ubezpieczenie społeczne odliczam w deklaracji za dany miesiąc
    czyli składki październikowe w październiku.

    posrany ten nasz system podatkowy :(

    pozdrawiam Robert

  • 6. Data: 2003-11-10 22:44:34
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

> [...]
    miesiąc
    > czyli składki październikowe w październiku.
    Czyli w deklaracji za październik składanej do 20 listopada

  • 7. Data: 2003-11-10 22:57:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > tylko skoro jest to składka za miesiąc październik to w sumie jest
    tp jakby
    > koszt w październiku, chyba pójde sie dopytac do US bo dostałem
    informacje

    Od kogo? :-)

    > ze składki na ubezpieczenie społeczne odliczam w deklaracji za dany
    miesiąc
    > czyli składki październikowe w październiku.

    W art 26 jest wyraźnie mowa o składkach zapłaconych.
    Jeśli składki październikowe zapłacisz w październiku,
    to proszę bardzo...

  • 8. Data: 2003-11-11 10:45:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+
    >+ no wpisuje to do rubryki odliczenia od dochodu w pit 5

    To nie ma pytań i wątpliwości.
    [...]
    >+ tylko skoro jest to składka za miesiąc październik to w sumie jest tp jakby
    >+ koszt w październiku,

    Nie. Odlicza się składki *zapłacone*.
    Mogą nawet być zapłacone nienależnie :> !

    >+ ze składki na ubezpieczenie społeczne odliczam w deklaracji za dany miesiąc
    >+ czyli składki październikowe w październiku.

    Zapłacone w październiku rozliczasz za październik, czyli
    w deklaracji składanej w listopadzie. Owszem :)

    >+ posrany ten nasz system podatkowy :(

    Nic się nie martw. W związku z nowelizacją ustawa o podatku
    dochodowym spuchnie o jakichś 40 stron (fakt, nie za gęsto
    zapisanych :)).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2003-11-11 18:57:10
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    > Zapłacone w październiku rozliczasz za październik, czyli
    > w deklaracji składanej w listopadzie. Owszem :)

    No i właśnie o to mi chodziło :) dzieki.

    uffffff to jeszcze nie musze płacić podatku :)

    pozdrawiam Robert