  • 1. Data: 2002-11-27 12:24:20
    Temat: kiedy rejestrowac sie w Urzedzie Pracy
    Od: RR <x...@p...fm>

    no wlasnie,
    czy jest jakis termin (liczony od chwili utraty zatrudnienia) w
    przeciagu ktorego trzeba zarejestrowac sie w urzedzie aby nie stracic
    prawa do zasilku.

    pozdrawiam i z gory dzikuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2002-11-27 12:55:25
    Temat: Re: kiedy rejestrowac sie w Urzedzie Pracy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 27 Nov 2002 13:24:20 +0100, RR <x...@p...fm>
    zakodował:

    >czy jest jakis termin (liczony od chwili utraty zatrudnienia) w
    >przeciagu ktorego trzeba zarejestrowac sie w urzedzie aby nie stracic
    >prawa do zasilku.

    Jedynym warunkiem jest przepracowanie 12 z 18 ostatnich, w momencie
    zgłoszenia, miesięcy. Czyli jeżeli pracowałeś przez ostatnie 12
    miesięcy to zarejestrować się możesz nawet za pół roku.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-11-27 13:15:46
    Od: RR <x...@p...fm>

    piekne dzieki za szybka odpowiedz,

    Kaizen wrote:
> [...]
    > zgłoszenia, miesięcy. Czyli jeżeli pracowałeś przez ostatnie 12
    > miesięcy to zarejestrować się możesz nawet za pół roku.

    z tym to nie bedzie problemu - pracowalem prawie 3 lata.

    i moze jeszcze jedno pytanie:
    czy gdybym sie jeszcze zarejestrowal pod koniec listopada to jest szansa
    na dostanie zasilku za listopad?
    a kontynuujac mysl czy zeby dostac zasilek za grudzien trzeba
    rejestrowac sie w listopadzie, czy jest to jakos proporcjonalnie rozbite
    na liczbe dni?
    no i na koniec:
    ostanim dniem mojej pracy byl 31.10 - wiec w listopadzie nikt nie placil
    za mnie nic na ZUS - czy w zwiazku z tym nie grozi mi utrata jakiejs
    ciaglosci np. w ubezpieczeniu zdrowotnym czy chorobowym?

    a i jeszcze jedno czy rejestrowac sie musze w urzedzie wlasciwym ze
    wzgledu na zameldowanie czy nie jest to konieczne?

    pozdrawiam
    rafal

  • 4. Data: 2002-11-28 23:45:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Nov 2002, RR wrote:
    [...]
> [...]
    >+ za mnie nic na ZUS - czy w zwiazku z tym nie grozi mi utrata jakiejs
    >+ ciaglosci np. w ubezpieczeniu zdrowotnym czy chorobowym?

    Widzę że odpowiedzi nie ma.
    Jeśli się nie mylę (bezrobocie testowałem daaaaawno temu :)) to ty
    po prostu *wcale* nie masz ubezpieczenia zdrowotnego !
    Rejestrowanie się "natychmiast" po zwolnieniu AFAIK ma na celu
    m.in. zabezpieczenie "na wypadek wypadku" !!
    A utrata ciągłości ubezp. chorobowego nastąpi jeśli nikt nie
    zacznie płacić twojej składki chorobowej - musisz zacząć "coś
    robić" (bycie bezrobotnym z zasiłkiem chyba się nie liczy),
    AFAIK do wyboru jest:
    - umowa o pracę
    - umowa zlecenie
    - rozpoczęcie DG (nie zdążysz)
    - rozpoczęcie rolnictwa (też nie zdążysz ;[)

    Korekty mile widziane...

    Pozdrowienia, Gotfryd