1. Data: 2002-11-27 12:24:20
Temat:kiedy rejestrowac sie w Urzedzie Pracy
Od:RR <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

no wlasnie,
czy jest jakis termin (liczony od chwili utraty zatrudnienia) w
przeciagu ktorego trzeba zarejestrowac sie w urzedzie aby nie stracic
prawa do zasilku.

pozdrawiam i z gory dzikuje za odpowiedz

2. Data: 2002-11-27 12:55:25
Temat:Re: kiedy rejestrowac sie w Urzedzie Pracy
Od:Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

Pięknego dnia Wed, 27 Nov 2002 13:24:20 +0100, RR <x...@p...fm>
zakodował:

>czy jest jakis termin (liczony od chwili utraty zatrudnienia) w
>przeciagu ktorego trzeba zarejestrowac sie w urzedzie aby nie stracic
>prawa do zasilku.

Jedynym warunkiem jest przepracowanie 12 z 18 ostatnich, w momencie
zgłoszenia, miesięcy. Czyli jeżeli pracowałeś przez ostatnie 12
miesięcy to zarejestrować się możesz nawet za pół roku.

GG 2122; ICQ#: 64457775
e-mail Rot13 coded

3. Data: 2002-11-27 13:15:46
Od:RR <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

piekne dzieki za szybka odpowiedz,

Kaizen wrote:
> [...]
> zgłoszenia, miesięcy. Czyli jeżeli pracowałeś przez ostatnie 12
> miesięcy to zarejestrować się możesz nawet za pół roku.

z tym to nie bedzie problemu - pracowalem prawie 3 lata.

i moze jeszcze jedno pytanie:
czy gdybym sie jeszcze zarejestrowal pod koniec listopada to jest szansa
na dostanie zasilku za listopad?
a kontynuujac mysl czy zeby dostac zasilek za grudzien trzeba
rejestrowac sie w listopadzie, czy jest to jakos proporcjonalnie rozbite
na liczbe dni?
no i na koniec:
ostanim dniem mojej pracy byl 31.10 - wiec w listopadzie nikt nie placil
za mnie nic na ZUS - czy w zwiazku z tym nie grozi mi utrata jakiejs
ciaglosci np. w ubezpieczeniu zdrowotnym czy chorobowym?

a i jeszcze jedno czy rejestrowac sie musze w urzedzie wlasciwym ze
wzgledu na zameldowanie czy nie jest to konieczne?

pozdrawiam
rafal

4. Data: 2002-11-28 23:45:31
Od:Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 27 Nov 2002, RR wrote:
[...]
> [...]
>+ za mnie nic na ZUS - czy w zwiazku z tym nie grozi mi utrata jakiejs
>+ ciaglosci np. w ubezpieczeniu zdrowotnym czy chorobowym?

Widzę że odpowiedzi nie ma.
Jeśli się nie mylę (bezrobocie testowałem daaaaawno temu :)) to ty
po prostu *wcale* nie masz ubezpieczenia zdrowotnego !
Rejestrowanie się "natychmiast" po zwolnieniu AFAIK ma na celu
m.in. zabezpieczenie "na wypadek wypadku" !!
A utrata ciągłości ubezp. chorobowego nastąpi jeśli nikt nie
zacznie płacić twojej składki chorobowej - musisz zacząć "coś
robić" (bycie bezrobotnym z zasiłkiem chyba się nie liczy),
AFAIK do wyboru jest:
- umowa o pracę
- umowa zlecenie
- rozpoczęcie DG (nie zdążysz)
- rozpoczęcie rolnictwa (też nie zdążysz ;[)

Korekty mile widziane...

Pozdrowienia, Gotfryd