  • 1. Data: 2012-04-29 11:25:12
    Temat: kiedy się przedawnia
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    Sytuacja jest taka:
    2006 rok, firma1 firmie2 sprzedaje mieszkanie, firma2 zobowiązuje się do
    opłacenia podatku i tego nie robi.
    Kiedy następuje przedawnienie? 5 lat licząc od końca roku w którym
    nastąpił obowiązek podatkowy (koniec 2011) czy 5 lat od końca roku w
    którym należało złożyć deklarację podatkową (koniec 2013)?
    Przem

    Firma2 to pozarolnicza działalność gospodarcza jeśli to ma znaczenie.

  • 2. Data: 2012-04-29 11:28:01
    Temat: Re: kiedy się przedawnia
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > którym należało złożyć deklarację podatkową (koniec 2013)?

    Oczywiście 2012.
    Jeden prawnik wymyślił 30.04.2012 co mi się wydaje całkiem bez sensu...
    Przem

  • 3. Data: 2012-05-04 13:47:34
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Spytaj notariusza.

    -----

  • 4. Data: 2012-05-05 07:12:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście 2012.
    > Jeden prawnik wymyślił 30.04.2012 co mi się wydaje całkiem bez sensu...
    > Przem

    Moim zdaniem należy zastosować art. 68 Ordynacji podatkowej. Wydaje mi się,
    że deklarację dotyczącą podatku chyba składa notariusz, a zatem
    przedawnienie byłoby 3 lata od końca roku w którym doszło do transakcji,
    czyli z końcem 2009 roku, ale jeśli nawet przyjąć §2, no to koniec 2011
    roku. Tu akurat nie chodzi o deklarację podatku dochodowego, tylko od
    czynności cywilnoprawnych.

  • 5. Data: 2012-05-05 08:58:08
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    W dniu 2012-05-05 07:12, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > czyli z końcem 2009 roku, ale jeśli nawet przyjąć §2, no to koniec 2011
    > roku. Tu akurat nie chodzi o deklarację podatku dochodowego, tylko od

    Dzięki, okazało się, że rzeczywiście tego 30.04, ale umowy były
    pochromolone, za dużo szczegółów bym musiał podać, żeby wyklarować :(
    Dzięki za podpowiedzi.
    Przem