  • 1. Data: 2005-09-08 17:55:33
    Temat: kolejność nazwy firmy oraz imienia, nazwiska
    Od: p083 <p...@o...pl>

    Witam,
    Zarejestrowałem DG jako osoba fizyczna, w papierach mam nazwę firmy
    jako: "NAZWISKO IMIĘ NAZWA"
    czy na poczeątce mogę umieścić to w taki sposób:
    NAZWA
    NAZWISKO IMIĘ

    oraz czy mogę pisać w takiej formie nazwę na fakturach ?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-09-09 09:14:17
    Temat: Re: kolejność nazwy firmy oraz imienia, nazwiska
    Od: "K.K." <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > NAZWA
    > NAZWISKO IMIĘ
    >
    > oraz czy mogę pisać w takiej formie nazwę na fakturach ?

    Kodeks Cywilny - DZIAŁ III
    Przedsiębiorcy i ich oznaczenia

    Art. 43. Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to
    włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń
    dowolnie obranych.

    Za słownikiem języka polskiego PWN
    włączyć > połączyć coś z jakąś większą całością; wcielić, przyłączyć

    IMHO kolejność nie ma znaczenia i każda z form zawiera dwa składniki, a
    wśród nich jest zawsze ten wymagany, czyli imię i nazwisko (firma), które
    też podałeś w odwrotnej kolejności, a mimo to wpis rejestracyjny jest ważny.
    Ciekaw jestem innych opinii.

    Pozdr.
    K.K.

  • 3. Data: 2005-09-09 19:48:50
    Od: p083 <p...@o...pl>

> [...]
    > wśród nich jest zawsze ten wymagany, czyli imię i nazwisko (firma),
    > które też podałeś w odwrotnej kolejności, a mimo to wpis rejestracyjny

    wygląda na to że kolejność mogę zmienić..
    dzięki

    pozdrawiam,