  • 1. Data: 2004-10-08 12:46:20
    Temat: korekta deklaracji VAT-zaniżony należny
    Od: "lena" <l...@g...pl>

    Witam, mam pytanie czy muszę składać korektę deklaracji VAT-7 za lipiec i
    sierpień w przypadku gdy:
    1. w lipcu br. wystawiliśmy fakturę vat zwolnioną z podatku, a powinno być
    22% (została ujęta w deklaracji za lipiec),
    2. w sierpniu wystawiliśmy fakturę korygującą, gdzie naliczyliśmy podatek
    należny w wysokości 22% (została ujeta w deklaracji za sierpień).
    Czy w związku z powyższym powinnam złożyć korektę deklaracji lipcowej i
    wykazać w niej nie odprowadzony w terminie podatek należny oraz zapłacić
    zaległość plus odsetki. Czy te odsetki liczone byłyby tylko za okres od
    25.VIII do 25.IX (tzn. za okres zaległości pomiędzy deklaracjami), czy też
    od 25.VIII do chwili obecnej. Czy też nie mam podstaw żeby ją składać. Poza
    tym musiałabym też złożyć korektę za sierpień i wykazać w niej nadpłatę.

  • 2. Data: 2004-10-11 17:17:09
    Temat: Odp: korekta deklaracji VAT-zaniżony należny
    Od: "Bavaria Polska" <b...@g...pl>

    Na twoim miejscu zadzwoniłabym do US.
    Chociaż skoro korektę wystawiłaś w sierpniu, to nie możesz cofać się z nią
    do lipca, bo zrobi się niezły galimatias. Tak mi się wydaje na chłopski
    rozum, że nic z tym nie trzeba robić, ale z fiskusem nigdy nic nie wiadomo,
    dlatego lepiej pytać ich o interpretację. Powodzenia, Maja

  • 3. Data: 2004-10-12 06:01:43
    Temat: Re: korekta deklaracji VAT-zaniżony należny
    Od: "lena" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Bavaria Polska" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wiadomo,
    > dlatego lepiej pytać ich o interpretację. Powodzenia, Maja

    Do US już dzwoniłam i pani dyrektor od vat-u twierdzi, że nie trzeba z tym
    nic robić, niemniej jednak wyczytałam w "Biuletynie VAT" z Inforu (X/2004),
    że należy korygować deklaracje i wpłacić do US zaległości i odsetki,
    podobnego zdania jest kilku doświadczonych księgowych, których pytałam o
    zdanie.

  • 4. Data: 2004-10-13 13:53:23
    Od: "Bavaria Polska" <b...@g...pl>

    A może spróbuj wystąpić do US o pisemną interpretację tego przypadku?
    Ciekawe co zrobią?