  • 1. Data: 2005-07-14 10:45:55
    Temat: koszt założenia DG w KPIR
    Od: "Wojtek Pawlowski" <w...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Od 1 czerwca zacząłem prowadzić DG. Chcę odliczyć koszty założenia tej DG.
    Wiem, że muszę sporządzić DW, ale nie wiem z jaką datą. Czy na DW wpisać datę
    kiedy dokonałem wpłat? Jest to data sprzed założenia mojej działalności - stąd
    moje wątpliwości.
    Pytanie drugie: Jak taki DW wpisać do kpir? Na pierwszej pozycji obowiązkowo
    należy wpisać remanent początkowy. Czy DW powinien być na drugiej pozycji (w
    czerwcu) mimo, że wpłacałem pieniądze miesąc wcześniej?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-07-15 05:12:13
    Temat: Re: koszt założenia DG w KPIR
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Pawlowski" <w...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:db5fp3$kbo$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > (w
    > czerwcu) mimo, że wpłacałem pieniądze miesąc wcześniej?

    Zwykła wpłata pieniedzy (nawet z przeznaczeniem na DG) nie jest kosztem
    uzyskanie przychou. O jakiej wpłacie mówisz?
    I jakie koszty założenia działalności (niefakturowane) poniosłeś?

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 3. Data: 2005-07-15 05:55:07
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > uzyskanie przychou. O jakiej wpłacie mówisz?
    > I jakie koszty założenia działalności (niefakturowane) poniosłeś?

    Odnoszę nieodparte wrażenie że Wojtek wyraził się dość dokładnie:

    > Chcę odliczyć koszty założenia tej DG.

    Czyli 100 zł wpis do ewidencji działalności
    być może 152 zł rejestracja VAT.

    Raczej aktu notarialnego lub KRS nie przewiduję...
    :-)

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2005-07-15 06:05:36
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Na pierwszej pozycji

    W związku z tym pytaniem powstała moja wątpliwość czy Wojtek wie o czym
    pisze.
    Dlatego chciałam żeby uściślił

    Tego nie podejrzewałam

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

  • 5. Data: 2005-07-15 06:16:32
    Od: "Wojtek Pawowski" <w...@N...gazeta.pl>

    Chodzi mi właśnie o odliczenie 100zł za wpis do ewidencji i 152 za rejestrację
    VAT. Na grupie jest wiele wątków na temat tego, że koszty założenia dg można
    odliczyć, jednak nie wiem w jaki sposób to wpisać w kpir. Przypomnę, że wpłat
    dokonałem w maju, a dg zacząłem prowadzić od czerwca.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 6. Data: 2005-07-15 09:46:15
    Od: "opix" <p...@g...pl>

> [...]
    pozycji (w
    > czerwcu) mimo, że wpłacałem pieniądze miesąc wcześniej?

    wpisujesz do kpir w rubr 14 na podstawie wystawionego przez siebie
    dowodu wewnętrznego pod tytułem koszt założenia firmy-suma wszystkich
    pozycji możesz tam wpisać wszystkie koszty związane z opłatami
    skarbowymi ,zakup artykułow biurowych -kpir,ewidencje -pieczatka - jako
    wpis NR 2 ponieważ pierwszym wpisem do kpir powinien być tzw remanent
    otwarcia w którym powinieneś ująć wszystkie wyposażenie jakie jest na
    stanie firmy -wpisane do ewidencji wyposażenia , środki trwałe -ujęte w
    EŚT ,

    wizytówka musi być wpisana odrębnie na kolejny dowód jako koszt
    reprezentacji i reklamy -ponieważ nie jest ona reklamą publiczną i
    przysługuje tylko odpis w miesiącu w wysokości ustalonej ustawą - koszt
    nie ujęty w miesiącu księgowania przenosisz na kolejny kolejnym
    dowodem -dowód taki należy sobie zrobić na końcu miesiąca aż do pełnego
    wyczerpania kwoty odpisu

    --
    ==== opix ======

  • 7. Data: 2005-07-15 12:12:27
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "opix" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > wizytówka musi być wpisana odrębnie na kolejny dowód jako koszt
    > reprezentacji i reklamy -ponieważ nie jest ona reklamą publiczną i

    Wybacz opix, ale tutaj trochę się zagalopowałeś...
    :-)
    Nie widziałem jeszcze kontroli z US, która przygladała by się fakturze za
    wizytówki.
    W 99,99% przypadków jest to koszt bieżący firmy nie związany w żaden sposób
    z reklamą i reprezentacją.
    (podobnie jak papier firmowy i pieczątka)

    Wizytówkę można potraktować jako informację o firmie - ale to i tak nie jest
    reklama.

    Zostawiłem te 0,01% na takie wizytówki, które faktycznie są ulotkami
    reklamowymi...

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński