  • 1. Data: 2004-12-28 16:13:32
    Temat: ksiegi rachunkowe
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    witam

    kto moze prowadzic ksiegi rachunkwe w stowarzyszeniu zwyklym? tylko osoba z
    uprawnieniami, czy na przyklad rowniez szef takiego stowarzyszenia?
    i co oznacza, ze stowarzyszenie zwykle prowadzic ksiegi rachunkwe w sposob
    uproszczony?

    pozdrawiam

    andrzej

  • 2. Data: 2004-12-28 16:59:31
    Temat: Re: ksiegi rachunkowe
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    > kto moze prowadzic ksiegi rachunkwe w stowarzyszeniu zwyklym? tylko osoba
    > uprawnieniami, czy na przyklad rowniez szef takiego stowarzyszenia?

    Moze kazdy z kim podpiszesz umowe np. o pracy zlecenie o prowadzeniu
    rachunkowsci.
    Szef moze, ale lepiej nie laczyc funkcji ksiegowego z funkacja prezesa
    kasjera i magazyniera (moja rada osobista)

    > i co oznacza, ze stowarzyszenie zwykle prowadzic ksiegi rachunkwe w sposob
    > uproszczony?
    Nie wiem, moze chodzic o technike ksiegowania czyli np. uproszczone
    rozrachunki

  • 3. Data: 2004-12-28 19:13:57
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Moze kazdy z kim podpiszesz umowe np. o pracy zlecenie o prowadzeniu
    > rachunkowsci.
    > Szef moze, ale lepiej nie laczyc funkcji ksiegowego z funkacja prezesa
    > kasjera i magazyniera (moja rada osobista)

    podalem tylko dla przykladu, najprawdopodobniej zajmie sie ty jeden z
    czlonkow stowarzyszenia

    czy mozecie polecic jakas ksiazke apropos prowadzenia takich ksiag
    rachunkowych?

    andrzej

  • 4. Data: 2004-12-28 21:33:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Dec 2004, Wiesiek wrote:

> [...]
    >+
    >+ Moze kazdy z kim podpiszesz umowe np. o pracy zlecenie o prowadzeniu

    Moment.
    Pracy się nie czepiam.
    Powiadasz że na umowę zlecenie księgi może prowadzić KAŻDY ?
    Obstawiasz taką wersję wekslem na 50 000 zł ? ;) (kwota nie
    jest przypadkowa :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2004-12-28 21:38:24
    Od: "trk" <...@...com>

    Użytkownik "Wiesiek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem, moze chodzic o technike ksiegowania czyli np. uproszczone
    > rozrachunki

    obiło mi się kiedyś o oczy rozporządzenie mf
    "w sprawie uproszczonych zasad rachunkowości
    dla organizacji nie prowadzących działalności gospodarczej"
    może to o to chodzi
    tytuł cytuję z pamięci, więc pewnie przekręciłem
    ale proponuję jakichś takich haseł poszukać w google
    albo na www.sejm.gov.pl/prawo

    pozdrawiam
    trk

  • 6. Data: 2004-12-29 00:55:37
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Powiadasz że na umowę zlecenie księgi może prowadzić KAŻDY ?
    > Obstawiasz taką wersję wekslem na 50 000 zł ? ;) (kwota nie

    zeby bylo jasne - w moim przypadku chodzi o prace spoleczna na rzecz
    stowarzyszenia zwyklego :)

    andrzej

  • 7. Data: 2004-12-29 00:57:05
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trk" <...@...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > może to o to chodzi
    > tytuł cytuję z pamięci, więc pewnie przekręciłem
    > ale proponuję jakichś takich haseł poszukać w google

    rozporzadzenie mam, teorie znam, gorzej z praktyka, a biuro rachunkowe
    rzyczy sobie 300 zl na wstepnie/na miesiac
    pozatym pani upiera sie przy pelnej rachunkowosci, wiec nie wie o czym mowi

    andrzej

  • 8. Data: 2004-12-29 07:56:35
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/29/2004 1:57 AM, Użytkownik Andrzej napisał:

    > pozatym pani upiera sie przy pelnej rachunkowosci, wiec nie wie o czym mowi

    hihihi...wie wie...

    --
    gefragt

  • 9. Data: 2004-12-29 08:55:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, Andrzej wrote:

> [...]
    >+ > jest przypadkowa :))
    >+
    >+ zeby bylo jasne - w moim przypadku chodzi o prace spoleczna

    "praca" nie może być nieodpłatna - odpada :) "praca społeczna" to
    zwyczajowy zwrot językowy stosowany za socjalizmu :) teraz (nie)stety
    państwo narzuciło rygory ostre jak żyletka: jak "praca" to również
    "wynagrodzenie" i nie ma zmiłuj się.
    Przyjmując że mamy do czynienia z potocznym znaczeniam słowa "praca"
    (niepoprawnym prawnie) - możliwości są dwie:
    - obsługę księgowości realizuje członek zarządu stowarzyszenia; będzie
    to zlecenie nieodpłatne (musi być UMOWA *wyraźnie* stwierdzająca
    że nie należy się zapłata - patrz Kodeks Cywilny, inaczej zapłata
    się NALEŻY) realizowane "w ramach przyjętych obowiązków". Jak
    rozumiem w takim układzie pomijamy pytanie o "każdego" - nie "każdy"
    jest prezesem twojego stowarzyszenia :]
    - obługę księgowości robi kto inny; jak wyżej jest to umowa zlecenia
    z zastrzeżeniami j.w. (jeśli NIE będzie zapisu o NIEodpłatności to
    ma prawo przyjść za 1,5 roku i powiedzieć że JEDNAK *chce*
    zapłaty - i ona mu się NALEŻY). Jednak jeśli tym "innym" ma być
    "każdy" - to ponawiam pytanie o ów weksel za 50 kzł :>

    >+ na rzecz stowarzyszenia zwyklego :)

    Owszem.
    To JEST zlecenia (również jeśli nieodpłatne).
    A usługowe prowadzenie ksiąg bez posiadania uprawnień jest
    zagrożone AFAIK kwotą wymienioną na wekslu :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2004-12-29 08:59:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, Andrzej wrote:
    [...]
    >+ rozporzadzenie mam, teorie znam, gorzej z praktyka, a biuro rachunkowe
    >+ rzyczy sobie 300 zl na wstepnie/na miesiac

    ...a tak w ogóle to pominąłem sprawę że jak ktoś zechce prowadzić
    księgi "za friko" to stowarzyszeie będzie musiało zaksięgować
    rzeczone 300 zł miesięcznie do przychodów :>

    >+ pozatym pani upiera sie przy pelnej rachunkowosci, wiec nie wie o czym mowi

    ..jak ci już napisano: "wie co mówi".
    *Pełna* rachunkowość *uproszczona*.
    Nie mylić np. z KPiR która NIE jest PEŁNĄ księgowością.
    PK-upr :) bez prowadzenia DG pozwala również na uproszczone rozliczanie
    podatków - można np. złozyć wniosek (do US) o nieskładanie comiesięcznych
    CIT, AFAIK.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)