  • 1. Data: 2007-12-19 23:30:38
    Temat: ksiegowanie f-ry bez dowodu wplaty i placenie z pryw. konta?
    Od: Michał Trych <t...@p...onet.pl>

    witam,
    czy f-ra do zaksiegowania z napisem ze platna przelewem musi byc z
    dolaczonym dowodem wplaty?

    Czy moge za f-re firmowa zaplacic z prywatnego konta - placac karta albo
    przelewem przez internet ( teoretycznie brak wiarygodnego potwierdzenia) ??

    pozdrawiam
    Michał Trych

  • 2. Data: 2007-12-20 07:57:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2007 00:30:38 +0100, Michał Trych napisał(a):

    > czy f-ra do zaksiegowania z napisem ze platna przelewem musi byc z
    > dolaczonym dowodem wplaty?

    W typowych wypadkach nie musi.

    > Czy moge za f-re firmowa zaplacic z prywatnego konta - placac karta albo
    > przelewem przez internet ( teoretycznie brak wiarygodnego potwierdzenia) ??

    Co to za "firma"? Jakaś sp z. o.o.? Jeśli zwykła działalność gospodarcza
    osoby fizycznej to pamiętaj, że firma to Ty. Dlaczego uważasz, że nie
    będziesz miał wiarygodnego potwierdzenia? Jedyny problem przy takiej
    płatności stanowią regulaminy wielu "osobistych" rachunków bankowych, które
    za używanie rachunku do płatności gospodarczych grożą zamknięciem
    rachunku.

  • 3. Data: 2007-12-20 08:31:55
    Od: Michał Trych <t...@p...onet.pl>

    > Co to za "firma"? Jakaś sp z. o.o.? Jeśli zwykła działalność gospodarcza
    > osoby fizycznej to pamiętaj, że firma to Ty.

    Firma jest na ojca, ale bardzo czesto ja kupuje dla niego materialy itp,
    na chwile obecna jak przychodza f-ry przelewowe to place w banku zeby
    bylo potwierdzenie, ale wygodniej by mi bylo robic przlewy z internetu,
    tyle ze konto firmowe jest praktycznie nieuzywane i nikomu sie nie chce
    bawic w dostepy z internetu z tego wlasnie konta, stad pytanie o
    placenie karta albo przelewy, ale jak wyzej - firma zarejestrowana na
    mojego ojca, ja nie jestem tam zatrudniony, pracuje w innehj firmie,
    jednak czesto cos dla niego zalatwiam.
    pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2007-12-20 09:39:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2007 09:31:55 +0100, Michał Trych napisał(a):

    > Firma jest na ojca, ale bardzo czesto ja kupuje dla niego materialy itp,

    Płacenie z rachunku kogoś innego niż dłużnik jest niebezpieczne dla
    firmy otrzymującej przelew I to niezależnie od tego czy jest to rachunek
    firmowy czy prywatny. Były podobno takie wypadki, że wystawca takiego
    przelewu tuż przed upływem okresu przedawnienia składał w sądzie pozew o
    zwrot omyłkowo przelanych pieniędzy. Pozwany dowiadywał się o tym za późno
    żeby zażądać zapłaty od właściwego nabywcy towaru z powodu przedawnienia.
    Skutek był taki, że zostawał bez towaru i pieniędzy.

  • 5. Data: 2007-12-20 10:03:48
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    On 20 Gru, 10:39, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]
    Ja tu widzę jeszcze jedna rzecz. Mianowicie robiąc takie rzeczy
    pomagasz ojcu, czyli można potraktować Cię jako osobę współpracującą.
    Czyli ojciec powinien odprowadzić za Ciebie zus. I nie ważne jest czy
    pomagasz 5 minut dziennie czy 24h na dobę. W razie kontroli mogą być z
    tym problemy.

    Jeszcze odnośnie tych rachunków. Ja mam podobną sytuacje, tylko że ja
    wszystko kupuje przez przelew online. I to jeszcze do tego w
    zależności kto gdzie jaki ma rachunek ja też używam takiego samego
    żeby nie płacić prowizji. Ale każdy z tych rachunków zgłosiłem w US
    jako wykorzystywany w celach firmowych, mimo ze konto formowe mam
    tylko jedno. Natomiast jak wysyłasz pieniądze z jakiegoś tam po prostu
    swojego rachunku może być z tym kiedyś problem. US lubi wiedzieć o
    wszystkim.

  • 6. Data: 2007-12-20 10:33:32
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > tylko jedno. Natomiast jak wysyłasz pieniądze z jakiegoś tam po prostu
    > swojego rachunku może być z tym kiedyś problem. US lubi wiedzieć o

    Ale po co zgłaszałeś? Z tego co mi wiadomo, to na zgłoszone mają wpływać
    WPŁATY związane z Twoją działalnoscią. To, jak płacisz w wiekszosci US nie
    interesuje.
    Ba, tak myślę ze to zgłoszenie moze szkodzić, bo US wystąpi np. do banków z
    pytaniem, dlaczego bank ich nie powiadomił oTwoim koncie do prowadzenia
    działalnosci (a chyba musi, jak i Ty). I wtedy bank może np. wypowiedzieć Ci
    umowę za korzystanie z konta niezgodne z przeznaczeniem.

  • 7. Data: 2007-12-20 14:19:09
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

> [...]
    > działalnosci (a chyba musi, jak i Ty). I wtedy bank może np. wypowiedzieć Ci
    > umowę za korzystanie z konta niezgodne z przeznaczeniem.

    No sprawa ta nie jest do końca wyjaśniona. Należy posiadać
    przynajmniej jedno konto firmowe, natomiast rachunków prywatnych
    wykorzystywanych w działalności można mieć wiele. Pytanie powstaje czy
    zgłaszać je czy nie. Gdzieś wyczytałem, że jeżeli danego rachunku
    prywatnego używa się w celach działalności należy o tym powiadomić US.
    Oczywiście bank pewnie może wymówić umowę, jednak oni też chcą mieć
    pieniądze i wpływy na rachunek, wydaje mi sie że nie koniecznie trzeba
    mieć od razu konto firmowe żeby przyjmować wpłaty firmowe. I tak
    naprawdę wole zadrzeć z bankami, że wykorzystuje konto do działań
    firmy, niż z US, że nie powiadomiłem ich, że mam jeszcze jakieś konto
    na które przyjmuje wpłaty. Na razie nikt sie nie przyczepił, więc
    niech tak będzie....

  • 8. Data: 2007-12-20 14:36:27
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > wykorzystywanych w działalności można mieć wiele. Pytanie powstaje czy
    > zgłaszać je czy nie. Gdzieś wyczytałem, że jeżeli danego rachunku

    Oj kombinujesz... Moje firmowe jest prywatne (DG OF, pewnie podobnie i u
    Ciebie).
    Co do zasady każde konto używane w prowadzonej działalnosci powinno być
    zgłoszone. Tyle że bardziej mowa o rachunku , na który otrzymujesz wpłaty od
    konrahentów. I niezależnie, czy to będzie konto typowe do działalnosci czy
    typowo osobiste.

    > prywatnego używa się w celach działalności należy o tym powiadomić US.
    > Oczywiście bank pewnie może wymówić umowę, jednak oni też chcą mieć
    > pieniądze i wpływy na rachunek, wydaje mi sie że nie koniecznie trzeba

    Tak, tylko pamietaj, że bank od konta do działalości skasuje Ciebie na
    10-30zł co miesiac, a za osobiste 3-10zł (no chyba ze w internetowym banku
    załozysz). Tak ze dla banku też jest nie na rękę gdy kombinujesz.

    > mieć od razu konto firmowe żeby przyjmować wpłaty firmowe. I tak

    Nie firmowe, zgłoszone do US.

  • 9. Data: 2007-12-20 14:40:30
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > Tak, tylko pamietaj, że bank od konta do działalości skasuje Ciebie na
    > 10-30zł co miesiac, a za osobiste 3-10zł

    Albo nie skasuje.
    Taki Lukas ma firmowe konta za 1 zł.

  • 10. Data: 2007-12-20 14:52:36
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

> [...]
    > konrahentów. I niezależnie, czy to będzie konto typowe do działalnosci czy

    No właśnie o tym napisałem moje konto prywatne na które przyjmuje
    wpłaty z działalności zostało zgłoszone do US, podobnie inne.

    > Tak, tylko pamietaj, że bank od konta do działalości skasuje Ciebie na
    > 10-30zł co miesiac, a za osobiste 3-10zł (no chyba ze w internetowym banku
    > załozysz). Tak ze dla banku też jest nie na rękę gdy kombinujesz.

    Haa własnie to jest obecnie dobre, ja mam tylko konta internetowe, do
    żadnego nie mam nawet karty, ani żadnych dodatkowych bajerów, ze
    wszystkiego co tylko było można zrezygnowałem