  • 11. Data: 2008-02-28 07:31:56
    Temat: Re: księgowanie zakupów zagranicznych
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    On 27 Lut, 22:00, cosmita <m...@g...com> wrote:
    > ja ponawiam pytanie aby inni nie przeoczyli, co w wypadku jesli
    > ksieguje te rachunki zagraniczne + wydruk przelewu bez ewidencji VAT
    > jako koszt bez vatu a nie robie faktury wewnetrznej. Co w takim
    > wypadku ? Co na to US, dodam ze moge udowodnic ze dane uslugi ktore
    > zakupilem sa zwiazane z DG. Czy grozi za to jakas kara ? w koncu i tak
    > VAT do US z tego by nie poszedl ...
    >
    > prosze dajcie znac
    >
    > pozdrawiam
    > c.

    Co na to US to nie mam pojęcia, najlepiej ich spytać, ale na pewno nie
    robisz dobrze. Czemu nie chcesz wpisać tych rzeczy do ewidencji. Nie
    napisałeś czy jesteś Vatowcem. Jeżeli byś nie był to wtedy nie
    powinieneś nabywać towarów czy tam usług z 0% stawką Vatu, bo nie masz
    do tego prawa. jeżeli natomiast jesteś to normalnie wystaw fakturę
    wewnętrzną, przelicz po rzeczywistym kursie banku, czyli tyle ile
    zjadło ci z Karty, dolicz Vat, a następnie zaksięguj w naliczonym i
    należnym. Jeżeli bedziesz wpisywał tylko do KPiRa to na koniec
    miesiaca nie będą ci sie zgadzać kwoty z ewidencji i KPiRa. A jak
    będziesz wypełniać Vat7 to co wtedy wpiszesz w imporcie usług? Jeżeli
    nie będziesz miał tego w książeczce?

  • 12. Data: 2008-02-28 07:33:01
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

  • 13. Data: 2008-02-28 08:48:23
    Od: cosmita <m...@g...com>

> [...]
    > miesiaca nie będą ci sie zgadzać kwoty z ewidencji i KPiRa. A jak
    > będziesz wypełniać Vat7 to co wtedy wpiszesz w imporcie usług? Jeżeli

    jestem VATowcem, ja wpisuje to w KPiR jako koszt z danymi uslugodawcy
    takimi jakie mam na invoice, koszt biore z wyciagu karty kredytowej -
    kolumna pozostałe wydatki bez VAT

    hm...

  • 14. Data: 2008-02-28 08:54:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Arsen99 wrote:

    > No to że doliczę Vat to mnie ani ziębi ani parzy gdyż jeżeli jest to
    > mój towar handlowy i jestem Vatowcem to sobie go odlicze. Jednak co z
    > fakturą wewnętrzną kupując z USA nie ma NIP'u sprzedawcy (czy oni tam
    > mają nipy) czyli faktura niekompletna, a naczytałem sie już że bez
    > nipu sprzedawcy to nic sobie odliczyć nie można. Co wtedy, przyjdzie
    > zapłacić podwójny Vat? Od zakupionego towaru i od sprzedaży?

    No przecież przy FV wewnętrznej Ty jesteś wystawcą.
    Wpisujesz swój NIP.

    Piotrek

  • 15. Data: 2008-02-28 08:54:37
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

  • 16. Data: 2008-02-28 08:57:06
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    On 28 Lut, 09:48, cosmita <m...@g...com> wrote:

    > jestem VATowcem, ja wpisuje to w KPiR jako koszt z danymi uslugodawcy
    > takimi jakie mam na invoice, koszt biore z wyciagu karty kredytowej -
    > kolumna pozostałe wydatki bez VAT
    >
    > hm...

    No to jak jesteś Vatovcem to zupełnie nie rozumiem dlaczego nie
    wpisujesz tego do ewidencji Vat. Ja codziennie wystawiam po parę
    faktur wewnętrznych i ewidencjonuje nie tylko w KPiR ale i w
    ewidencjach Vat żebym potem mógł poprawnie wypełnić Vat7

  • 17. Data: 2008-02-28 08:59:15
    Od: Arsen99 <a...@g...pl>

    On 28 Lut, 09:54, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > No przecież przy FV wewnętrznej Ty jesteś wystawcą.
    > Wpisujesz swój NIP.
    >
    > Piotrek

    No dobrze swój to swoją drogą ale faktura wewnętrzna zawiera dane
    kupującego (mnie) i sprzedawcy i potrzebny jest NIP sprzedawcy. Przy
    nabyciach wewnątrzwspólnotowych to bardzo ważne. Jak jest przy
    nabyciach z USA, gdzie oni Nipu chyba nie mają to nie wiem.

  • 18. Data: 2008-02-28 09:01:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Arsen99 wrote:
> [...]
    > nabyciach wewnątrzwspólnotowych to bardzo ważne. Jak jest przy
    > nabyciach z USA, gdzie oni Nipu chyba nie mają to nie wiem.

    Oj! Weź się lepiej dokształć albo zapłać parę złotych księgowej bo
    inaczej to sam sobie zrobisz krzywdę.

    Piotrek

  • 19. Data: 2008-02-28 09:10:13
    Od: cosmita <m...@g...com>

> [...]
    > faktur wewnętrznych i ewidencjonuje nie tylko w KPiR ale i w
    > ewidencjach Vat żebym potem mógł poprawnie wypełnić Vat7

    ale jesli dobrze zrozumialem to pownienem normalnie wpisac ten koszt
    bez vatu do zakupow, nastepnie wstawic dwie faktury z VAT jedna zakupu
    usług z VAT - zakup towarow i uslug a druga sprzedaz i ewidencje VAT
    wybrac import usług, wtedy mam koszt a podatek VAT i tak sie zeruje -

    podsumowujac

    mam o ten import wiekszy przychod ale jest on wyrownywany kosztem 2
    faktury oraz koszt bez ewidencji vat ktorym jest kwota uslugi bez
    ewidencji vat

    pozostaje pytanie co, jesli tego nie robilem do tej pory ???? w koncu
    i tak VAT-u bym nie placil za to bo on sie zeruje... kwestia blednie
    wypelnionych deklaracji VAT-7??? i co jeszcze ... jak to odkrecic lub
    co radzicie w tej sprawie bo sie pogubilem

    pozdr.
    c.

  • 20. Data: 2008-02-28 09:11:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cosmita wrote:
> [...]
    > wypelnionych deklaracji VAT-7??? i co jeszcze ... jak to odkrecic lub
    > co radzicie w tej sprawie bo sie pogubilem

    Czynny żal + korekty.

    Piotrek