  • 1. Data: 2007-01-16 14:13:28
    Temat: kto płaci podatek przy umowie zleceniu?
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Załóżmy, że prowadząc działalność gospodarczą (księga przych. i rozch.)
    płacę co jakiś czas za umowę zlecenie studentowi. Kto w tej sytuacji
    odprowadza podatek od tej kwoty? Jeśli ja, to czy wypełniam jakąś
    deklarację? Oczywiście w przyszłym roku muszę wysłać tej osobie PIT-8, tak?
    I równocześnie taki sam wysyłam do US?

    Dzięki i pozdrawiam
    Barbara

  • 2. Data: 2007-01-17 20:44:30
    Temat: Re: kto płaci podatek przy umowie zleceniu?
    Od: "seb" <s...@w...pl>

> [...]
    > deklarację? Oczywiście w przyszłym roku muszę wysłać tej osobie PIT-8,
    > tak? I równocześnie taki sam wysyłam do US?

    Witaj

    Ty odciagasz jemu podatek i go odprowadzasz,jest oczywiscie do tego
    deklaracja ale nie pamietam nazwy (zadzwon do KIP)
    Pit-8 oczywiscie tak (chyba 8b)

    seba

  • 3. Data: 2007-01-18 08:21:08
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Ty odciagasz jemu podatek i go odprowadzasz,jest oczywiscie do tego
    > deklaracja ale nie pamietam nazwy (zadzwon do KIP)
    > Pit-8 oczywiscie tak (chyba 8b)

    Dzięki serdeczne
    Pozdrawiam
    Barbara

  • 4. Data: 2007-01-18 08:29:38
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Ty odciagasz jemu podatek i go odprowadzasz,jest oczywiscie do tego
    > deklaracja ale nie pamietam nazwy (zadzwon do KIP)
    > Pit-8 oczywiscie tak (chyba 8b)

    Właśnie dzwoniłam do US - twierdzą, ze nie ma żadnej deklaracji poza roczną
    8b... hmm

    Dzięki za pomoc i pozdrawiam
    Barbara

  • 5. Data: 2007-01-18 19:43:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jan 2007, Barbara K. wrote:

    > Właśnie dzwoniłam do US - twierdzą, ze nie ma żadnej deklaracji poza roczną
    > 8b... hmm

    "zawsze była" - była to PIT-4
    Ale najwyraźniej teraz *również* jej nie ma:
    http://mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=151&id=27734
    ...i zastąpiona jest *roczną* deklaracją PIT-4R

    Różnica jest taka, że PIT4 (teraz 4R) jest składany "u siebie" i zawiera
    informację o *łącznej* kwocie zaliczek konfiskowanych w imieniu Skarbu
    Państwa przez płatnika, zaś PIT-8b jest składany "u podatnika" i zawiera
    informację o sumie zaliczek skoncifkowanych temu podatnikowi :) (imiennie).

    Inaczej - PIT-4(R) składa prowadzący firmę "za to co pobrał", PIT-8B
    składa prowadzący firmę "za tych którym płacił".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-01-18 20:05:43
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

> [...]
    > Inaczej - PIT-4(R) składa prowadzący firmę "za to co pobrał", PIT-8B
    > składa prowadzący firmę "za tych którym płacił".

    Ale ze spisu formularzy na mf wynika, że 8b tez już nie ma...

    Czyli łopatologicznie: jeśli daję w ciągu 2007 roku np. 3 zlecenia, to za
    każde z nich odciągam podatek i wpłacam do US w danym miesiącu nie
    wypełniając deklaracji. Pod koniec roku (tzn na początku następnego)
    wypełniam pit-4R i składam go do US. A pit-8b wysyłam tylko do
    zleceniobiorcy?

    Bardzo proszę o sprostowanie i dziękuję za pomoc.

    Barbara - początkująca w rozliczaniu

  • 7. Data: 2007-01-18 20:08:53
    Temat: Re: kto p?aci podatek przy umowie zleceniu?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-01-2007 o 21:05:43 Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>
    napisał(a):

    > Ale ze spisu formularzy na mf wynika, ?e 8b tez ju? nie ma...

    Teraz jednolicili PIT 11/8b jako PIT-11

    > Czyli ?opatologicznie: je?li daj? w ci?gu 2007 roku np. 3 zlecenia, to za
    > ka?de z nich odci?gam podatek i wp?acam do US w danym miesi?cu nie
    > wype?niaj?c deklaracji. Pod koniec roku (tzn na pocz?tku nast?pnego)
    > wype?niam pit-4R i sk?adam go do US. A pit-8b wysy?am tylko do
    > zleceniobiorcy?

    .. i jego USu, a kopie zachowujesz dla siebie, tak na wszelki wypadek

    pozdr

  • 8. Data: 2007-01-18 21:28:09
    Temat: Re: kto p3aci podatek przy umowie zleceniu?
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > .. i jego USu, a kopie zachowujesz dla siebie, tak na wszelki wypadek

    Naszły mnie jeszcze wątpliwości dotyczące urzędu. pit-4R i zaliczki
    miesięczne wpłacam do urzedu zleceniobiorcy?

    Jeszcze raz dzięki za pomoc i pzodrawiam
    Barbara

  • 9. Data: 2007-01-18 21:38:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jan 2007, Barbara K. wrote:

    > Ale ze spisu formularzy na mf wynika, że 8b tez już nie ma...

    Bo ostatecznie z kombinowania z 8b/11 został PIT-11 :)
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2007/pit_11_.pdf

    pozycja E.6

> [...]
    > wypełniając deklaracji. Pod koniec roku (tzn na początku następnego)
    > wypełniam pit-4R i składam go do US. A pit-8b wysyłam tylko do

    Mi tak wychodzi.

    > Bardzo proszę o sprostowanie

    Hm... co by tu sprostować... ;) - wiem!!! to PIT-11 a nie -8b :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-01-19 08:17:47
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 18 sty o godzinie 22:28, na pl.soc.prawo.podatki, Barbara K.
    napisał(a):

    > Naszły mnie jeszcze wątpliwości dotyczące urzędu. pit-4R i zaliczki
    > miesięczne wpłacam do urzedu zleceniobiorcy?

    A skąd wiesz który US jest "właściwy dla zleceniobiorcy"?
    Na rachunku wystawionym przez zleceniobiorcę masz (powinien być" wskazany
    "jego US" - tam wyślesz deklarację.
    Zaliczki z tytułu podatku dochodowego - wpłacasz do "swojego" USu.