1. Data: 2007-01-16 14:13:28
Temat:kto płaci podatek przy umowie zleceniu?
Od:"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Załóżmy, że prowadząc działalność gospodarczą (księga przych. i rozch.)
płacę co jakiś czas za umowę zlecenie studentowi. Kto w tej sytuacji
odprowadza podatek od tej kwoty? Jeśli ja, to czy wypełniam jakąś
deklarację? Oczywiście w przyszłym roku muszę wysłać tej osobie PIT-8, tak?
I równocześnie taki sam wysyłam do US?

Dzięki i pozdrawiam
Barbara

2. Data: 2007-01-17 20:44:30
Temat:Re: kto płaci podatek przy umowie zleceniu?
Od:"seb" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> deklarację? Oczywiście w przyszłym roku muszę wysłać tej osobie PIT-8,
> tak? I równocześnie taki sam wysyłam do US?

Witaj

Ty odciagasz jemu podatek i go odprowadzasz,jest oczywiscie do tego
deklaracja ale nie pamietam nazwy (zadzwon do KIP)
Pit-8 oczywiscie tak (chyba 8b)

seba

3. Data: 2007-01-18 08:21:08
Od:"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ty odciagasz jemu podatek i go odprowadzasz,jest oczywiscie do tego
> deklaracja ale nie pamietam nazwy (zadzwon do KIP)
> Pit-8 oczywiscie tak (chyba 8b)

Dzięki serdeczne
Pozdrawiam
Barbara

4. Data: 2007-01-18 08:29:38
Od:"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ty odciagasz jemu podatek i go odprowadzasz,jest oczywiscie do tego
> deklaracja ale nie pamietam nazwy (zadzwon do KIP)
> Pit-8 oczywiscie tak (chyba 8b)

Właśnie dzwoniłam do US - twierdzą, ze nie ma żadnej deklaracji poza roczną
8b... hmm

Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Barbara

5. Data: 2007-01-18 19:43:02
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Jan 2007, Barbara K. wrote:

> Właśnie dzwoniłam do US - twierdzą, ze nie ma żadnej deklaracji poza roczną
> 8b... hmm

"zawsze była" - była to PIT-4
Ale najwyraźniej teraz *również* jej nie ma:
http://mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=151&id=27734
...i zastąpiona jest *roczną* deklaracją PIT-4R

Różnica jest taka, że PIT4 (teraz 4R) jest składany "u siebie" i zawiera
informację o *łącznej* kwocie zaliczek konfiskowanych w imieniu Skarbu
Państwa przez płatnika, zaś PIT-8b jest składany "u podatnika" i zawiera
informację o sumie zaliczek skoncifkowanych temu podatnikowi :) (imiennie).

Inaczej - PIT-4(R) składa prowadzący firmę "za to co pobrał", PIT-8B
składa prowadzący firmę "za tych którym płacił".

pzdr, Gotfryd

6. Data: 2007-01-18 20:05:43
Od:"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Inaczej - PIT-4(R) składa prowadzący firmę "za to co pobrał", PIT-8B
> składa prowadzący firmę "za tych którym płacił".

Ale ze spisu formularzy na mf wynika, że 8b tez już nie ma...

Czyli łopatologicznie: jeśli daję w ciągu 2007 roku np. 3 zlecenia, to za
każde z nich odciągam podatek i wpłacam do US w danym miesiącu nie
wypełniając deklaracji. Pod koniec roku (tzn na początku następnego)
wypełniam pit-4R i składam go do US. A pit-8b wysyłam tylko do
zleceniobiorcy?

Bardzo proszę o sprostowanie i dziękuję za pomoc.

Barbara - początkująca w rozliczaniu

7. Data: 2007-01-18 20:08:53
Temat:Re: kto p?aci podatek przy umowie zleceniu?
Od:t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-01-2007 o 21:05:43 Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>
napisał(a):

> Ale ze spisu formularzy na mf wynika, ?e 8b tez ju? nie ma...

Teraz jednolicili PIT 11/8b jako PIT-11

> Czyli ?opatologicznie: je?li daj? w ci?gu 2007 roku np. 3 zlecenia, to za
> ka?de z nich odci?gam podatek i wp?acam do US w danym miesi?cu nie
> wype?niaj?c deklaracji. Pod koniec roku (tzn na pocz?tku nast?pnego)
> wype?niam pit-4R i sk?adam go do US. A pit-8b wysy?am tylko do
> zleceniobiorcy?

.. i jego USu, a kopie zachowujesz dla siebie, tak na wszelki wypadek

pozdr

8. Data: 2007-01-18 21:28:09
Temat:Re: kto p3aci podatek przy umowie zleceniu?
Od:"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> .. i jego USu, a kopie zachowujesz dla siebie, tak na wszelki wypadek

Naszły mnie jeszcze wątpliwości dotyczące urzędu. pit-4R i zaliczki
miesięczne wpłacam do urzedu zleceniobiorcy?

Jeszcze raz dzięki za pomoc i pzodrawiam
Barbara

9. Data: 2007-01-18 21:38:35
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Jan 2007, Barbara K. wrote:

> Ale ze spisu formularzy na mf wynika, że 8b tez już nie ma...

Bo ostatecznie z kombinowania z 8b/11 został PIT-11 :)
http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
tkowe/pit_2007/pit_11_.pdf

pozycja E.6

> [...]
> wypełniając deklaracji. Pod koniec roku (tzn na początku następnego)
> wypełniam pit-4R i składam go do US. A pit-8b wysyłam tylko do

Mi tak wychodzi.

> Bardzo proszę o sprostowanie

Hm... co by tu sprostować... ;) - wiem!!! to PIT-11 a nie -8b :)

pzdr, Gotfryd

10. Data: 2007-01-19 08:17:47
Od:Herbi <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18 sty o godzinie 22:28, na pl.soc.prawo.podatki, Barbara K.
napisał(a):

> Naszły mnie jeszcze wątpliwości dotyczące urzędu. pit-4R i zaliczki
> miesięczne wpłacam do urzedu zleceniobiorcy?

A skąd wiesz który US jest "właściwy dla zleceniobiorcy"?
Na rachunku wystawionym przez zleceniobiorcę masz (powinien być" wskazany
"jego US" - tam wyślesz deklarację.
Zaliczki z tytułu podatku dochodowego - wpłacasz do "swojego" USu.