  • 1. Data: 2007-07-04 18:58:25
    Temat: który adres z faktury vat do kpir
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dzień dobry,

    Tankuję paliwo na stacji paliw i dostaję fakturę VAT.
    Na fakturze w polu sprzedawca jest podane:

    NIP: 123-12-34-566
    XYZ Paliwa sp. z o.o.
    00-000 Miasto
    Stacja Paliw nr 00/00, 11-111 InneMiasto, ul. Jakas 5

    Jak widać są tu dwa adresy i dwa kody pocztowe
    i nie wiem który z nich traktować jako adres sprzedawcy.
    A głównie sprawia to kłopot programowi komputerowemu którego używam,
    bo ma jedno pole na kod pocztowy a nie dwa.
    Czy jeśli nie podam pierwszego kodu a tylko drugi czyli wpiszę
    następujące dane:

    NIP: 123-12-34-566
    Nazwa: XYZ Paliwa sp. z o.o. Stacja Paliw nr 00/00
    Adres: 11-111 InneMiasto, ul. Jakas 5

    to będzie to prawidłowe? Czy jednak muszę jakoś upchnąć całość?
    Właściwie który z tych kodów pocztowych jest adresem sprzedawcy?
    pierwszy a drugi to tylko taki dopisek identyfikujący stację paliw?

    w takim przypadku musiałbym wpisać:

    NIP: 123-12-34-566
    Nazwa: XYZ Paliwa sp. z o.o.
    Stacja Paliw nr 00/00, 11-111 InneMiasto, ul. Jakas 5
    Adres: 00-000 Miasto

    dobrze myślę?

    Piotr

  • 2. Data: 2007-07-04 20:04:26
    Temat: Re: który adres z faktury vat do kpir
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > następujące dane:
    >
    > NIP: 123-12-34-566
    > Nazwa: XYZ Paliwa sp. z o.o. Stacja Paliw nr 00/00

    Z tego co ja wiem to nie. Wpisuje sie adres glownej siedziby, a nie oddzialu
    w ktorym dokonujesz zakupu. Mnie przynajmniej tak pouczono i tak robie,
    jesli zle pisze to niech poprawi ktos kto jest bardziej biegly.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 3. Data: 2007-07-04 20:52:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jul 2007, ewka wrote:

    > Z tego co ja wiem to nie. Wpisuje sie adres glownej siedziby, a nie oddzialu
    > w ktorym dokonujesz zakupu. Mnie przynajmniej tak pouczono i tak robie,
    > jesli zle pisze to niech poprawi ktos kto jest bardziej biegly.

    Może bardziej biegły nie jestem, ale kojarzę że przy którejś nowelizacji
    ustawy o VAT (chyba "unijnej" z maja 2004) usunięto możliwość ustanawiania
    oddziałów jako oddzielnych podatników VAT.
    Nadto taki oddział nie jest przedsiębiorcą.
    Wniosek: ani do ewidencji VAT ani do ewidencji dochodowego oddział nie
    jest kontrahentem.
    IMVHO, wpisanie adresu oddziału jednak powinno być "błędem mniejszej
    wagi", nie przesądzającym o nierzetelności :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-07-05 05:50:37
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 04-07-2007 o 22:52:34 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

> [...]
    > IMVHO, wpisanie adresu oddziału jednak powinno być "błędem mniejszej
    > wagi", nie przesądzającym o nierzetelności :)

    ok, w takim razie inne pytanie.
    w przedstawionym przeze mnie przypadku na fakturze VAT
    jest podany jedynie kod pocztowy i miasto głównej siedziby
    firmy, a nie ma ulicy i numeru lokalu.
    Czy taki adres bez ulicy wystarcza?

    Piotr

  • 5. Data: 2007-07-05 07:39:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 07:50:37 +0200, PiotrB. napisał(a):

> [...]
    > jedynie kod pocztowy i miasto głównej siedziby firmy, a nie ma ulicy i
    > numeru lokalu. Czy taki adres bez ulicy wystarcza?

    Jeżeli to jest prawidłowy adres,to czemu nie?

    Jeżeli to jest miejscowość (pewnie wieś) gdzie nie ma nazwy ulicy ani
    numerów domów, bo nie bardzo jest kogo numerować :) ... Ale jak np.
    Warszawa, to IMHO ktoś zapomniał napisać drugą linię adresu :)

    p. m.

  • 6. Data: 2007-07-05 07:43:34
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 05-07-2007 o 09:39:56 mvoicem <m...@g...com> napisał:

> [...]
    > numerów domów, bo nie bardzo jest kogo numerować :) ... Ale jak np.
    > Warszawa, to IMHO ktoś zapomniał napisać drugą linię adresu :)

    Gdańsk
    i to jest faktura koncernu Lotos Paliwa
    który wystawia pewnie tysiące faktur za paliwa
    możliwe że robią błąd na fakturze?

    Piotr

  • 7. Data: 2007-07-05 07:59:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 09:43:34 +0200, PiotrB. napisał(a):

    > Gdańsk
    > i to jest faktura koncernu Lotos Paliwa który wystawia pewnie tysiące
    > faktur za paliwa możliwe że robią błąd na fakturze?

    Możliwe ... czemu nie miało by być możliwe. Nie tacy robili błędy na
    fakturach :).

    A z drugiej strony może rzeczywiście mają taki adres ... Tzn może są
    jedyni (lub jedni z niewielu) w danym kodzie pocztowym? Jak ten adres
    dokładnie brzmi?

    p. m.

  • 8. Data: 2007-07-05 10:26:13
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 lipca 2007 09:39
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <p...@g...com>):

    > Jeżeli to jest miejscowość (pewnie wieś) gdzie nie ma nazwy ulicy ani
    > numerów domów, bo nie bardzo jest kogo numerować :)

    Numery są zawsze. Czasami nie ma ulic tylko jest nazwa wsi, ale jest.
    Wtedy masz:

    Co
    Wieś XX
    xx-yyy Poczta

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 9. Data: 2007-07-05 10:44:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 12:26:13 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <p...@g...com>):

    > Numery są zawsze. Czasami nie ma ulic tylko jest nazwa wsi, ale jest.

    Nie zawsze. Znałem kilka osób których adres brzmiał:
    Imie Nazwisko
    Wieś
    kod pocztowy Gmina

    Swoją drogą, jeżeli wieś ma 5 chałup na krzyż, to po co tam numery?

    p. m.

  • 10. Data: 2007-07-05 10:49:46
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 lipca 2007 12:44
> [...]

    > Wieś
    > kod pocztowy Gmina
    >
    > Swoją drogą, jeżeli wieś ma 5 chałup na krzyż, to po co tam numery?

    No dla określenia tej chałupy..... Może oni nie podawali ci numeru?
    Bo jak do mojej wsi (nie 3, a z 1000 chałup) wyślesz z moim nazwiskiem to
    też dojdzie, choć są ulice, numery itp. Ale donosiciel zna.

    Ba! dostałem kiedyś przesyłkę źle zaadresowaną w sytuacji blokowiska po 11
    pięter na klatkę. Ale mnie donosiciel zna, bo dużo przesyłek stosunkowo
    miewam i doniósł....