  • 1. Data: 2004-02-23 09:21:04
    Temat: kupno czy darowizna
    Od: "MaRio" <m...@a...com>

    Witam,

    Mam otrzymać od rodziców działkę budowlaną.
    Czy dobrze rozumuję, że lepiej jesli kupię ją od nich po przystępnej cenie
    (w końcu jestem ich dzieckiem) i wtedy zapłacę 2% podatku z tytułu umowy
    cywilno-prawnej,

    niż gdyby mi ją podarowali - wtedy podatek będzie znacznie większy?

    --
    Mariusz
    m...@a...com

  • 2. Data: 2004-02-23 19:16:38
    Temat: Re: kupno czy darowizna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2004, MaRio wrote:

> [...]
    >+ cywilno-prawnej,
    >+
    >+ niż gdyby mi ją podarowali - wtedy podatek będzie znacznie większy?

    No, jeśli masz WŁASNE pieniądze z WŁASNYCH dochodów wykazanych i ew.
    opodatkowanych w US to chyba przeszkód nie ma.
    Ale jeśli są to "nieujawnione dochody" (od których nie odprowadzono
    podatku) no to tak ze 75% wartości dochodu (!) plus odsetki trzeba
    zapłacić jako podatek dochodowy (liniowy :>).
    Może się nie opłacać ;>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-24 07:39:49
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaRio" <m...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > cywilno-prawnej,
    >
    > niż gdyby mi ją podarowali - wtedy podatek będzie znacznie większy?

    ***********
    Mariusz nic nie myslisz o rodzicach, nieladnie!

    [rodzicom akurat bardziej oplaca sie darowizna]

  • 4. Data: 2004-02-24 08:03:11
    Od: "mr" <m...@t...pl>

    Pdatek od CCP i tak jest przez US wyliczany jako podatek od rzeczywistej
    wartosci nieruchomosci. Zatem przystepna cena moze nie wystarczyc.
    Proponuje moze pojsc w innym kierunku, niech rodzice pozycza tobie kase na
    zasadzie umowy z minimalnym oprocentowaniem, kotra bedziesz splacal przez np
    10 lat.
    /mr/